{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Simon M
Simon M
Tilmeldt:
19. jan 2016
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25

na suger hk {{forumTopicSubject}}

Hej her er nogle mods jeg vil prøve af på min lille fiat cinquecento sporting,

1 punto 60 mk1 spjælhus, med indspørting dysse.

2 cinquecento indsugning manifold og spacer boret op til 32 mm

3 Flowet og protet cinquecento topstykke

4 dexcraft indsugning med jexex filter

5 supersprint manifold, og komplet udstødning

6 colombo bariani race medium knast

7 Fidanza allu svinghjul

8 remappet chip ( sm chip )


ja jeg er godt klar over der kan komme en punto 75 motor i, men jeg synes det er mere sjovt at se hvad man kan hive ud af sådan en lille 1,1 fire motor smiley


Kommentarer på:  na suger hk
  • #1   3. feb 2016 Spild af penge - men sådan er vi jo nok alle forskellige smiley

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #2   3. feb 2016 det synes jeg nu ikke det er, det er sjovt hehe

  • #3   3. feb 2016 har du priserne på de forskellige ting ??

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #4   3. feb 2016 jeps udstødning og manifold, samt knast er 8800, svinghjul er 3500. punto 60mk 1 spjælhus er nok 300-400 brugt hus en hugger, dexcraft indsugning er 900, filter er 350, porting af top stykke, og af manifold, kan jeg selv gøre

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #5   3. feb 2016 hov sm chippen er 1800

  • #6   3. feb 2016 så du vil købe supersprint udst/manifold og porte manifolden ? jeg er ikke sikker på jeg forstår smiley du jo hurtigt oppe i 15000 er bilen overhovedet 15000 værd tænker jeg ?

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #7   3. feb 2016 hehe jeg vil bore/fræse hullet op i std indstuning´s manifolden, så det er samme størrelse, som punto 60mk1 spjælhuset, altså 32 mm, vil porte mit topstykke, eller fjærne støbe knaster så der ikke er så meget turbolens ned til indsugnings ventilerne, ja det er hun da os selv om hun er en gammel dame smiley luret lige din profil fin bmw, hvor køre du lige track day´s her hjemme ?

  • #8   3. feb 2016 Jeg forstår godt din ide, men hvorfor ikke, når du alligevel skal pille motoren ud, så starte med en motor med flere HK..?
    Det er ikke voldsomt meget dyrere forestiller jeg mig at starte med en 1,2 16V og opgradere den, som at starte med en 1,1 8V..



  • #9   3. feb 2016 det er lidt forskellige med hensyn til trackdays, kommer jo an på hvor jeg bliver hyret til at træne folk.. Jyllandsringen , padborg park , ring djursland er der her i dk .. ellers er der jo masser af baner i sverige , tyskland, england osv..

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #10   3. feb 2016 jo det kan du have ret i smiley jeg er inde på fiat forumet, og har undersøgt og undersøgt, sådan en vis den for en tur kan, få ca 120hk men jeg forventer en 95-100hk, plus der er så mange der har smidt en 1,2 16v motor i, så jeg er en mand der går mine egne vejne, der er ikke mange der forsår mig og hvorfor jeg gør som jeg nu en gang gør smiley

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #11   3. feb 2016 ville gerne prøve anderstorp i sverige smiley

  • #12   3. feb 2016 Anderstorp er en fantastisk bane smiley

    MS-Racing holder en trackday event deroppe d.17 april.

    du kan finde dem på FB under MS-Racing ( michael og miriam stilling)


  • #13   3. feb 2016 Det lyder spændende smiley

    Det er altid fedt at pille ved motor/bil uanset hvilken bil/motor det er..

    Der er også folk der modificerer biler som har 600hk fra fabrikken, det kan også virke meningsløst, men resultatet er ikke et mål i sig selv, rejsen dertil er ofte ligeså sjov...


  • #14   3. feb 2016 De kan vidst blive godkendt med turbo, da Abrath lavede en for mange år siden.

  • #15   3. feb 2016 Husk at pille alt overflødig vægt ud af den også, men hvorfor kun ét spjældhus?
    Fed projekt ellers smiley
    Du kan da lige få den oprettet eller lave et fotoalbum.


  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #16   3. feb 2016 der komer et foto album, nar jeg går i gang med den smiley hvorfor et spjælhus, det er det nemmest mod, ellers skal man til at smide, anden manifold på, og lave andet lednings net, da min er en spi, og de andre fiat modeller er mpi, turbo ville være sjovt, jeg tror bare det bliver svært at finde en novitec eller arbart turbo, plus den så skal ha andre stempler, og topparking, er hele enig det er en fed bane, eller rettelse den ser fed ud smiley

  • #17   3. feb 2016 Sådan 4 spjældhuse ville bare give den ondeste lyd, turbo er kun fed i en stor dieselmotor.

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #18   3. feb 2016 helt enig har fundet et firma i england, det er bare pisse røv dyrt

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #19   3. feb 2016 http://www.jenvey.co.uk/

  • #20   3. feb 2016 Til berg-cup i tyskland kører der et par Fiat 127´ere med Cinq motorer, de kan presse 150-60hk ud af dem på sug. Men det koster muffen. Du skal dog skrotte den originale indsugning. Smid den ad helvede til og smid 2 stk 40mm karburatorer på i stedet. Det vil give en ond lyd, en helt kanon motor, og du kan ligge 10hk oveni alt hvad du kan gøre med standard udstødning. Og så koster de ikke mere end din chipning.

  • #21   3. feb 2016 Hvor mange HK har den normalt? Ender du med 150-160 vil jeg gerne se dig kører til syn med den smiley

  • #22   3. feb 2016 De har til gengæld ikke noget moment men snupper efter lyden at dømme nok en 10-11.000 rpm ..

    https://www.youtube.com/watch?v=f3qRz2eG0lY


  • #23   3. feb 2016 Jeg vil dog sige at jeg ikke forstår konceptet af at tune så lille en motor. Jo til motorsport hvor der er restriktioner giver det mening, men ikke til en gadebil.

    Med størst tænkelige standardmotor + let tun på den har du nemt 100hk. Det kan du gøre for under 7500.- Med den originale kan du bruge 15.000.- på tun og så har du måske 75-80hk.


  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #24   5. feb 2016 når jeg er færdig med at tune burde den ha mere end 80hk

  • #25   5. feb 2016 Aldrig i livet den kommer derop med monopoint uanset hvor meget du skifter dyser og bore huller. Det er Vi snakker en effektforøgelse på over 60% og det kommer slet slet ikke til at ske. Ikke med det setup du nævner der.

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #26   5. feb 2016 hehe ja ja så siger vi det smiley

  • #27   5. feb 2016 Ok du har helt klart overhovedet ikke styr på hvor meget der går i at lave NA tuning..

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #28   7. feb 2016 hehe jo det har jeg nu, ved godt at man ikke bare skifte en ting, men der skal gøres meget arbejde, er os men plan, den for os planet topstykke, så bliver der lavet en 30 græder back cut på de 4 indsugnings ventiler! du kender mig ikke, og du ved ikke hvor meget nørd jeg er, heller ikke at jeg går langt for at få det på min måde!

  • #29   7. feb 2016 Hvis du er så meget nørd, havde du vel ikke behov for at hører herinde? Eller læser jeg det forkert??

  • Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 25
    #30   7. feb 2016 det er nu for at høre om ander har lavet samme mods, jeg er nu i fuld gang, og så tror jeg ikke på at sådan en lille motor ikke kan lave hk

Kommentér på:
na suger hk

Annonce