{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kadett c med v6
  • #1   12. feb 2016 lyder fedt i hvert falde ! smiley
    Men den bliver da noget tung i snuden med sådan en motor, gør den ikke ? Og sådan en C'er har ikke meget vægt over bagakslen standard, så kunne da gå hen og blive noget af en snurretop, især hvis det er en city smiley


  • #4   12. feb 2016 Værsgo´

    http://65833.forumromanum.com/member/forum/entry_ubb.user_65833.1127465849.1109332425.1109332425.1.c_kadett_caravan_aufbau-kadett_c_powered.html

    Du kan kontakte manden for TüV papirer og så skulle den smutte lige igennem syn efter lidt afgift.

    Den bliver ikke mere næsetung nok snarere tværtimod. MV6 motoren vejer en del mindre end den gamle CIH støbejernsmotor, og da den kun er 3 cylindre lang vil den ligge ca 70% bag forbroen og dermed give en mulig bedre vægtfordeling.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #5   12. feb 2016 Jeg skulle lige til at skrive, at v6'erne ikke er voldsomt tunge i forhold til andre motorer som tit bliver brugt i ældre opel'er. Men herhjemme vil man ikke godkende en kadett c, hvis den laver mere end 150 hk. Så på papiret er det et dødfødt projekt desværre.

    Uanset er jeg selv vild med tanken, og har alle dage godt kunnet lide en kadett c med v6 motor.


  • #6   12. feb 2016 Disco, jo du kan sagtens få en kadett godkendt med mere end 150 hk hvis du har en tüv med i lommen på ombygningen. Det er et fuldt ud bemyndiget organ. Det kan godt være det kræver en tur til Tyskland med bilen for at få den godkendt, men så er det også det.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #7   13. feb 2016 Jeg aner ikke hvordan det foregår, men opel vil ikke gå med til mere end 150 hk i en kadett c. Men jeg ved at mange bruger fx autoconsult/Preben Egelund eller hvad det hedder, og får lavet en køretest og får det godkendt på den måde. Det er alt andet end billigt, men det virker. Hvis man vælger at bruge bremse sæt fra POP, så kan man i nogle af de gamle opel'er komme helt op på at kunne tøjle 420 hk...

  • #8   13. feb 2016 Disco +1 jeg ved det er sådan de rigtig vilde Volvo 142 osv herinde er lavet, de er synet i et andet EU land (sverige) og bliver så godkendt herhjemme bagefter.

    Det er også som du selv er inde på muligt med Opel også, herunder er POP som du selv nævner en stor hjælp, men også Strauss og imotec har nogle gode ting. Nu kan jeg ikke finde det men der er en (eller har været) hvor man kunne købe alle stumper til LET og 12V/24V ombygninger til manta og kadett. De havde bla.a en komplet ombygning til 4,0 24V til Manta B med tüv..


Kommentér på:
kadett c med v6

Annonce