{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.449 visninger | Oprettet:

Mazda 3 2,0 - tuning {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en Mazda 3 som desværre har ædt et plejleje, og da jeg alligevel har motoren ude kunne jeg godt tænke mig at trække lidt flere heste ud af den (omkring 30hk så vi lander på ca 180hk)Og jeg ved UDEMÆRKET at det ikke kan betale sig og at det ville bære billigere at købe en anden bil, men det er ikke det jeg vil.
Mine egen tanker går på noget i retning af:

Skarpere knast
Portet top
Banan manifold
Lettet og afbalanceret krumtap
Lettet svinghjul
Forstærket kobling
Indkøring af motorstyring (hvis muligt på original)

Nogle der evt. Har ideer, eller kan anbefale et sted at få ordnet krumtap og top smiley

BILEN SKAL SELVFØLGELIG KUNNE SYNES. Så derfor ingen trykladning.

Ubrugelige kommentarer frabedes.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 3 2,0 - tuning
  • #1   13. jun 2016 Vestspeed i Kvong nord for Varde har ihvertfald før i tiden været gode til sådan noget arbejde

  • #2   13. jun 2016 Hvor meget vil du ofre. For prisen bliver høj for de 30 hk

  • #3   13. jun 2016 I know, jeg regnede med mellem 25 - 35k mere om nødvendigt

    Pengene er ikke problemet smiley

    Og nej jeg køber ikke en anden bil...


  • #4   13. jun 2016 Det er også mange kr for at gøre bilen ulovlig.

    Fra fstyr.dk
    Hvis du laver ændringer på motoren , skal du på ny dokumentere at bilen opfylder kravene til luftforurening. Dvs. bilen skal igennem en test som viser, at den opfylder den gældende Euro norm for den pågældende bil.
    Det eneste man kan montere på en motor, uden at skulle dokumentere luftforurening på ny, er et lutfilter. Alt andet bliver anset for at være en konstruktiv ændring.

    Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte mig igen.

    Mvh.
    Peter Jessen Lundorf, Ingeniør
    Færdselsstyrelsen, Center for Grøn Transport
    Road Safety and Transport Agency
    Adelgade 13
    DK-1304 København K


  • #5   13. jun 2016 Det skal jo være lovligt...... Må jo effekt forøge 20%

    20% af 150 = 30 dvs. 150+30=180 smiley

    Men hvis ikke du har input, som rent faktisk er brugbare, så bedes du ikke kommentere mere, da det er spild af, både min og din egen tid smiley


  • #6   13. jun 2016 Læs lige mit sidste svar. Og så skal du vidst lærer lidt om 20% reglen.

  • #7   13. jun 2016 Simon
    Du skal sætte dig ind i reglerne. Der er ikke frit spil op til 20% . Alt skal godkendes. Det er trods alt Danmark du bor i


  • #8   13. jun 2016 Men vil det så sige at jeg skal betale ny afgift af bilen, eller skal den "bare" testes?

    Eller hvordan skal jeg gøre for at få de ekstra heste? (Lovligt)


  • #9   13. jun 2016 Det eneste jeg lige kan læse mig frem til er at den "bare" skal overholde forurenings normerne, og at den ikke må støje mere end 3db i forhold til første indregistrering.

  • #10   13. jun 2016 Overvej at undersøge forskellen. Mellem denne og en MPS model
    Hvis forskellen ikke er kæmpe ville jeg gå den vej og bygge den om til MPS og få raket. Koster dog afgift efter ombygningen


  • #11   13. jun 2016 Det er umiddelbart muligt, dog så tror jeg det ville koste mere end, at skrotte den jeg har nu, og så bare købe en MPS smiley

  • #12   13. jun 2016 De test der skal laves kan ikke laves i DK. Det koster fra 20.000kr og opad at få gjort.

    Du skal ind og læse lidt omkring konstruktive ændringer


  • #13   13. jun 2016 Hold hold hold hold...... Få nu lige de der regl rytter briller af, hvem fanden kigger på hvad der er indv. i maskinen? Ingen... hvis den holder forurening og støj er der ik en kæft der ved om den laver 150, 180 eller 210hk.!

    Sø propel, den går ikke, har undersøgt med min, MMDK vil ikke godkende karrossen, der er forskel i opbygningen.


  • #14   13. jun 2016 Jamen har du så et bud på hvilke ting jeg skal lave ved den for at opnå disser ca. 180? smiley

    Og det var faktisk lige præcis det jeg tænkte ang. Motoren, men ville ikke skrive det, i frygt for at der ville være en milliard, hellige betjente, som ville påpege, hvor stor en idiot jeg er smiley


  • #15   13. jun 2016 Haha de kommer nok alligevel, der er jo heller ingen her inde der køre for stærkt eller noget andet, når der er et emne der omhandler det...

    Du skal som start kigge portning + polering, knast, udst og motorstyring. - Motorstyringen er nødvendig, da du vil have nogle problemer mht knasten, alt efter grader og løft på dem selvfølgelig. Den køre med en Denso styring, så du er nød til at finde noget andet at sætte på.

    Du kan godt få lidt problemer mht forurening, da du er nød til at få mere sovs ind, når du porter, ellers vil den kunne komme til at køre mager, og det kan du ikke undgå andet end den måske vil forurene mere.

    Har ikke lige PT nogen links til noget, men mon ikke du er godt hjulpet via google smiley

    Det er jo primært en ford motor og har hørt noget om en RS knast fra en focus tror jeg nok, skulle passe men er ik sikker... ikke noget jeg har undersøgt


  • #16   13. jun 2016 Jeg må lige kigge lidt videre. smiley kan jeg evt. Kontakte dig hvis jeg har andre spørgsmål, Du virker til at have jævnt styr på de her biler.

  • #17   13. jun 2016 Du skal være velkommen, men ved kun "basics". smiley Men har liv liner som man siger smiley

Kommentér på:
Mazda 3 2,0 - tuning

Annonce