{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.606 visninger | Oprettet:

4EFE Turbo {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Har overvejet mig at købe mig en grim Starlet EP91 eller Corolla E10 og derefter bygge turbo på.
Når jeg kigger rundt på diverse forumer er der mange delte meninger, og syntes ikke jeg kan finde et ordentligt svar. Jeg håber der er nogle herinde der har styr på det.

Ved ikke hvor meget bøvl det ville være at smække en 4EFTE kværn i, i forhold til at bygge sig en "billig sleeper" på den almindelige 4EFE motor.

Som jeg har forstået skal jeg have anskaffet en 4EFTE manifold, samt CT9 lader. Downpipe, og noget hjemmelavet udstødning, eller japspeed.
Intercooler og rør dertil
4EFTE dyser

Hvor skal man lave slanger til olieretur til turboen?
Hvad med motorstyring, skal der nyt på eller kan man nøjes med FCD og Mapconverter fra turbomotor af?
Hvilke dele skal bruges for det hele kan køre?
Sidst men ikke mindst, ville det være fantastisk hvis der er nogle, der evt. har nogle guides liggende, eller noget info, på emnet.

Tak på forhand - M.Andersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4EFE Turbo
  • #1   10. jan 2017 det er klart det smarteste at tage 4 efte, da den også er bygget til tryk fra fabrikken, den er også lav kompressions stempler i som du skal have for at kunne køre tryk.

    motoren kan sagtens uden problemer komme i en starlet uden at skulle modificere nye ophæng der til.

    min kørte med MS styring fra turbomotor, men jeg ville nok fortrække at tage en VEMS, i stedet nu når du skal til at køre den ind.

    hvis det er dit første motor ombytnings projekt så ville det være bedst at få en donor bil, så du ved med sikkerhed at motoren har kørt og du evt. kan få alle de nødvendige dele, som skulle indebære ombygningen.


  • #2   10. jan 2017 følger lige med. har gang i samme projekt smiley

  • #3   10. jan 2017 Ellers kan du købe min 20v turbo corolla med 300 HK når den kommer ud fra vinterhi

Kommentér på:
4EFE Turbo

Annonce