{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.162 visninger | Oprettet:

Endelig kan 1.2 TDI OBD tunes. {{forumTopicSubject}}

Så er krypteringen endelig brudt på VAG's 1.2 TDI

De kan OBD tunes til 102 hk 235 nm hos Landberg

Landberg skriver:
Lidt af en sensation smiley Som (vist nok) de første i Danmark kan vi nu tune VAG 1.2TDi. Lige siden motoren blev introduceret har den været låst mod tuning, men nu er forbandelsen endeligt brudt. Faktisk kan vi fra dags dato lave dem via diagnosestikket og prisen er 3.495kr med moms. Alle vores forhandlere kan klare dem. Med 102hk er der noget mere liv i sådan en lille fætter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig kan 1.2 TDI OBD tunes.
  • #2   16. jan 2017 Tommy A : Hold nu op...

  • #3   16. jan 2017 Enig tommy

  • #4   16. jan 2017 På et eller andet tidspunkt kommer synsstederne til at måle efter partikler til syn, og så har jeg en fornemmelse af at der kommer en masse tude indlæg om at folk kommer til at dumpe til syn samt betale for at ændre software igen.

  • #5   16. jan 2017 WD tuning har lige skrevet det samme.

  • #6   16. jan 2017 Tommy. Hæng dig selv tak.
    En lukket EGR er en sund motor. En sund motor køre renere og skal ikke presses for at lave noget. EGR er noget en akademisk ingeniør eller øko hippie som dig har tænk. For i teorien er den fin men i praksis er den lort


  • #7   16. jan 2017 Bjørn I, intet problem, ligger standard program tilbage i ECU inden syn.

  • #9   16. jan 2017 Tommy A : 400 % hvor har du det tal fra?

  • #10   16. jan 2017 Ja det mener jeg. For nå NoX ikke længere er et problem så kommer der et nyt. Ligesom at katalysatorer og Partikelfiltre også kom. EGR er desværre en fejl. Iden i at gen afbrænde noget af udstødningsgassen er helt fin. Men det forurener indsugning og man skal presse sin bil Eks give 40%gas frem for 30% optakt med at Det hele kokser til. Det er noget fanden har skabt i vrede. Der vil altid være et problem med udstødnings gassen og sådan er det. Så kan jeg godt overleve jeg ikke bliver 110år... Men hvad med at du købte dig en ø og dit eget lille økosystem og klarede dig uden alt det miljøsvineri og stoppede med at belæmre den danske befolkning med din tilstedeværelse

  • #12   16. jan 2017 Begge laver selv deres filer bum

  • #14   16. jan 2017 ***?***
    Der står intet om at de får deres filer fra andre.

    VAG 1,2 TDI/CR med DCM 3.7 ECU

    Det er langt om længe lykkedes for det firma der udvikler vores flasher, at lave en OBD protocol til ovenstående!



  • #16   16. jan 2017 Hvorfor tror du så ikke at de laver deres egne filer?

  • Morten O
    Morten O Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 6
    #17   16. jan 2017 Thomas fra Chiptuning.nu lavede ikke min tuning via OBD, den blev først frigivet efter bilen var færdig, jeg havde været ude og køre for at lave en regeneration af DPF samt endnu en rulning og kort derefter modtog han den nye opdatering

  • #18   16. jan 2017 #1

    Du squ gå mere op i alle de containerskibe, busser, postbiler and you name it.. De lukker squ ti gange så meget lort ud i luften smiley Eller hvad med et godt gammeldags dieseltog.

    Sådan et containerskib sejler vel 200-400m literen.. Den har helt sikkert intet krav om lorte filtre smiley Vi snakker bare ikke højt om dem..


  • #19   16. jan 2017 Tror nogen herinde misforstår budskabet. Man kan i princippet tune alle nye biler, men det er ikke her problemet ligger. Moderne biler er meget hårdt tunings bedkyttet/krybteret. Firmaer som fx cmd står for den flash software som gør man kan bryde ind i boksen, og hive de nødvendige data ud. Ofte kræver det både special udstyr, og en gode evner at lode osv i moderne ecu"er.

    Opdateringen fra cmd kom idag.


  • #20   16. jan 2017 Michael N
    jeg tror du skal læse lidt op på tingene inden du lukker sådan noget lort ud smiley


  • #21   17. jan 2017 #20

    Det er ikke nødvendigt, for det meste af det er bare en hetz mod billisterne, men om vi alle så kørte i elbiler, så ville de finde på en ny synder. Det ville intet ændre alligevel. Elbiler er ligesom at pisse i bukserne.
    Et cointainerskib lukker væsentlig mere skidt ud end bilerne..


  • #22   17. jan 2017 Michael tror du skal læse lidt op på tingende, skibsfarten får ikke mere bare lov til at svine løs, prøv at omregne brændstofforbrug pr tons fragt kontra en lastbil så falder dit argument. Der er love for hvad fuel der må bruges i havn og i nogen landes kystnære områder.

  • #23   17. jan 2017 Man kan da ikke rigtigt sammenligne heavy fuel med diesel smiley

  • #24   17. jan 2017 Nu står der tuning igennem diagnosestikket. Er vi sikre på at de også kan blænde egr ventilen? Har fået skiftet det lort 2 gange nu, så kunne fandme være rart hvis man kunne slippe af med den.

  • Morten O
    Morten O Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 6
    #25   17. jan 2017 Min EGR blev i hvert fald slået fra... Men den blev dog ikke lavet via OBD, men mon ikke det er muligt

  • #26   17. jan 2017 #18, nu går man temmelig meget op i svovl indhold i fuel om bord på skibe. I hele Europa hedder grænsen nu 0,1%, hvilket den også gør i USA og flere andre steder på kloden.

    Derudover er grænsen udenfor disse områder 0,5% efter år 2020, så der er sket en markant miljømæssig forbedring ifm søfart.

    Desuden skal man huske at et containerskib med 16-20 tusinde containere forurener markant mindre end 16-20 tusinde lastbiler vil gøre på samme distance.

    Trenden for diesel biler er at de gradvist udfases, og personligt tror jeg at de over en årrække bliver forbudt for privatpersoner, og erstattet af benzin biler, hybrid og el biler.


  • #27   17. jan 2017 Morten O

    Hvad måtte du give for sådan en omgang?


  • Morten O
    Morten O Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 6
    #28   17. jan 2017 Jeg kom af med 4000 kroner, hvilket jeg absolut ikke klager over... Det er som en helt ny bil nu smiley

    Det skal dog siges at jeg fik slået EGF fra, og kunne have fået DPF fra også (Dog frarådede han det, og jeg valgte at lade være selvfølgelig)

    Skide god behandling, og jeg fik en lånebil da han gik i gang, så jeg tog i biffen et par timer imens jeg ventede.

    Nu hvor han kan gøre det med OBD, og har et fungerende map kan han nok gøre det en hel del hurtigere smiley


  • #29   17. jan 2017 Hvor fik du det gjort?

  • Morten O
    Morten O Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 6
    #31   17. jan 2017 Jeg fik den lavet ved chiptuning.nu (Thomas Landberg), det er den han har slået op på sin side i går smiley

  • #32   1. feb 2017 Så er der også åbnet op for 1.4 tdi

  • #33   1. feb 2017 Jep cmd giver den gas i øjeblikket

Kommentér på:
Endelig kan 1.2 TDI OBD tunes.

Annonce