{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Gør min BMW lidt mere eco.
  • #1   19. feb 2017 En 318i fra 99 skal i hvertfald ikke køres i byen særlig meget hvis du skal op på 14-15 i snit.

    Men det handler om dæk, gearskifte og forudsigelighed i trafikken for at have god benzin-økonomi. Og så handler det om at der ingen modstand er i bremser, hjullejer osv.. Der er masser af småting - og ikke mindst vægt.


  • #2   19. feb 2017 Sælg BMW'en og køb en af de der moderne byknallerter med førehus, tror både vw, seat og skoda har lavet en..

    Hvad er det nu de hedder..?






    Mii? Citygo? UP?

    smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #5   19. feb 2017 En BMW er kun så tørstig som man kører dem.. Og den største fejl-skrøne der findes er f.eks. at en 318i er mere økonomisk end en 325i..

    Jeg har altid kunne presse mine E36´ere op på 12 KM/L ved blandet kørsel, og min 335i kører snildt 15 på literen med fartpiloten på 90 KM/t på en landevej uden bakker..


  • #6   19. feb 2017 Køb magnesium fælge , pil kabinen ud og skær en ring af alle fjederne. Så kommer du måske op på 12

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #7   19. feb 2017 Hvis du som 95% af andre 318i ejere har store tunge 18-19" fælge på, så ligger de første 2-3km/l der og bliver ædt.. Koster at se godt ud.
    Ellers dæktryk, vægt og din kørestil som der allerede er blevet nævnt er 3 gode områder at kigge på


  • #8   20. feb 2017 kommer an på dit kørsels mønster.
    dæk størrelse.
    hvor sund motoren er og så meget.

    start med at skifte luftfilter og giv den lige nogen nye tændrør... det har den måske aldrig fået? smiley


  • #9   20. feb 2017 Ja 10 er squ ikk imponerende smiley
    Min 528 med aut gear ligger på ca det samme smiley

    Blir motoren Ordenlig varm?
    Få tester på den og se om der ligger nogle fejl..
    Tjek dæktryk
    Få den sporet..
    Smurt bremser op..
    Alt dette KAN hjælpe hvis det ikk i forvejen er iorden smiley


  • #10   20. feb 2017 Sådan er det med bmw, alt for store motorer alt for få hk = stort brændstofforbrug...

    du kan ikke gøre ret meget.

    Men du kan lette den for al overflødelig vægt
    sætte nogle mindre sidespejle på
    sænke den
    på med nogle høje hjul med større rulleomkreds, men så smalle som muligt (ala bmw i8)
    fjern servostyringen

    så vinder du nok 1,5-2 km/l


  • #11   20. feb 2017 Jeg tror du har den helt forkerte bil makker, man køber ikke en BMW for at være ''eco''? Så skal du finde dig noget Citigo, UP, eller lign.


  • #12   20. feb 2017 skifte sidespejle:D? wtf

  • #13   20. feb 2017 Ja ja og på med lidt aerodynamik, så svæver den igennem luften som en kugle i luften og bruger minimalt med brændstof. smiley

  • #14   20. feb 2017 luftmodstanden er jo den STØRSTE faktor når det gælder brændstoføkonomi, vægt er nærmest ligegyldigt når man kører 150km/t så stammer måske 90% af modstanden fra vind og nærmest intet fra rullemodstand/vægt

    I kan jo prøve at åbne en dør med 50km/t kontra 150km/t...

    et par aerodynamiske spejle kan sikkert godt bidrage 0,1-0,2km/l til brændstoføkonomien...


  • #15   20. feb 2017 Det der har ALLERMEST at sige er om der ligger en lille 0,7L 3 Cylinder, eller en 4.4 V8 feks smiley

  • #16   20. feb 2017 ikke enig... du kan godt i en 4,4L køre 12km/l ved 60km/t i 5. gear.. mens du ved 160km/t i en 0,7L måske kun kan køre 10km/l...

    Så igen er vindmodstanden den største faktor, og måske skulle trådstarter bare køre 10-15km/t langsommere smiley


  • #17   20. feb 2017 Ja ja, men sådan kan du slet ikke sammenligne det.
    Begge biler skal køre samme hastighed over samme strækning, i samme vejrforhold.

    Det er jo klart at en bil med 60 km/t vil køre længere på literen end en bil som ligger med 160 km/t.


  • #18   20. feb 2017 Nej men min pointe er bare at vindmodstanden er den væsentlige faktor for brændstoføkonomi ved en given motor, derfor kan det godt svare sig at tænke lidt alternativt, fx sidespejle, tape på samlinger osv..

  • #19   20. feb 2017 Min chippet 316i kører 14 kml/ i snit og rammer 15-16 stykker på motorvej med 3 personer og oppakning smiley

    Synes den er ret økonomisk, tanker sjældent.


  • #21   20. feb 2017 KingZ hvis min bil holder i garagen tanker jeg den også sjældent, dog tanker jeg tit hvis jeg kører mange kilometer.

  • #22   20. feb 2017 Har du set om indsugning gummiet er mørt?
    Har du målt lamda sensorerne? Min kamis e36 318i touring kørte 14-15km/l og hans E39 520i gik 14 på lange ture på motorvej.



  • #23   20. feb 2017 Rasmus : Du klog hva smiley - det et talesprog.

  • #25   20. feb 2017 Okay tommy skal jeg skære den ud i pap smiley

    Jeg tanker SJÆLDNERE smiley er det fint nu? Forstår du det ?


  • Torkild J
    Torkild J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 33
    #26   21. feb 2017 Smallere dæk, og gerne øge omkredsen på dækket en smule hvis det kan bringe motor omdrejninger ned ved den hastighed du kører mest - dog med forbehold at motoren skal kunne trække jævnt ved de omdr.

Kommentér på:
Gør min BMW lidt mere eco.

Annonce