{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.774 visninger | Oprettet:

Chip Opel insignia opc {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en ny fil fra landberg via utune II,
Men har et problem, som Thomas ikke kan ordne! Bilen går i sådan et service program hvor effekten forsvinder, det gør den hvis den får lidt gas, og man rammer 4000 rpm i 3 og 4 gir. Thomas landberg har nu efter mangfoldige justeringer, givet op han kan ikke komme med nogen umiddelbar løsning. Er der nogen som, har nogenbide om hvad der kunne være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip Opel insignia opc
  • #1   24. feb 2017 Kører den fejlfrit med standard software ?

  • #2   24. feb 2017 Kør forbi en af Landbergs forhandlere og gå logget lidt data på rullefelt. Bilen må have en mekanisk fejl, men som ikke kommer til udtryk ved lavere effekt.

  • #3   24. feb 2017 Måske den er gået i limp mode.

  • #4   24. feb 2017 Ved standard software er der ingenting. Jeg fik dog skiften en mapcensor for noget tid siden, før den fik en remap. Tænkte også, jeg skulle få den tjekket på rullefelt. Der må de, kunne finde årsagen.

  • #5   24. feb 2017 3-4 gear 4000 rpm kunne godt tyde på noget ladetryks mæssigt, ved på de ældre opeler (astra g osv.) med let/leh/lel kværn i havde noget med den bagerste ladetryks sensor når de blev chippet smiley

    men nyere opel benzin har også problemer med tændrør/tændspoler, så det kunne godt tænkes at du havde en par tændrør der muligvis trængte til en udskiftning,

    men skal ikke kunne sige om nogen af de to overstående problemer skulle kunne få en insignia er nok til at den går i nødprogram, men tvivler kraftigt på tændrør ville


  • #6   24. feb 2017 Ser der kan være mange årsager, jeg skal rejse på arbejde i morgen desværre, så der går lige et par uger inden, jeg kan få undersøgt årsagen. Vender tilbage når jeg ved, hvad problemet var. Tak for alle de fornuftige forslag og mulige årsager??

  • #7   25. feb 2017 Ja der kan være mange årsager. Inden du gør mere så få lagt standard fil i så du er 100 % sikker på det er noget med bilen og ikke softwaren. smiley

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 8
    #8   9. mar 2017 Nogen løsning på dette endnu? Jeg har nøjagtig samme problem på min Insignia opc med tuning, utune 2 fra landberg. Jeg har tænkt på ladetrykssensor eller maf sensor.

  • #9   17. mar 2017 Hej Lasse b jeg har haft bilen på værksted, de loggede bilen, men fant igen fejl, så min løsning bliver at returnere utune II desværre

Kommentér på:
Chip Opel insignia opc

Annonce