#5
25. feb 2017
Min jeg havde med andre knaster, banan, højere benzin tryk osv gik ca 6-7km/l. Men kunne godt komme op på 9 ved meget pæn kørsel. Vidste når jeg ramte 360km, så var det ind på tanken
#6
25. feb 2017
Det sgu voldsomt. Har lige nu Golf 4 1.9 tdi 110hk og den går 16 km/l i gennemsnit. Men jeg keder mig og ville have noget nyt. Og vildere...
#13
25. feb 2017
tror ikke du finder noget der er lidt sjovt at køre i som ikke går 10 km/l eller under for 30 løg min går omkring 8-9 og 7 hvis den får lidt at leve af. Men som de andre siger. det koster at have det sjovt.
#16
25. feb 2017
Jeg ville nok have det lidt skidt med, at have en VR6 som ikke går ret langt/L, måske 8-9km/L. Med mindre det var fordi den var seriøst kvik, og det er jo ikke tilfældet.
#18
25. feb 2017
Kian: hvorfor er det ikke du smider 10-15.000kr i din egen, så har den 200hk og 450nm hvis ikke mere, plus så den stadig øko og køre i
#20
25. feb 2017
Der er rust i skærmkanterne. Det er 5000 for nye + lakering. minimum. Så kan den chippes til 140 hk og 290 nm. så vi vel oppe i 10k. Og over 300nm skal der ny kobling til. Aner ikke hvad det koster. Eller også kan jeg sælge den for 25.000 og købe en anden og ende med en hurtigere bil og have brugt 0 kr. Men hvis den går halvt så langt literen og 3 gange så dyr i forsikring går der jo alligevel ikke mange måneder før det giver det samme. Sååh.... Ved det ikke.
#22
25. feb 2017
Ja okay,
Men men, hvis du regner med at kunne købe en hurtigere bil til 30.000kr uden og tro at der skal smides en del i den osse, så du desværre helt ved siden af, en vr6 eller andet halv hurtigt til den pris har km på bagen og alder, så vil der komme ting uanset hvor godt den er passet og plejet, så billigt blir det ikke, tro Mig, har været der for 6 år siden.
#24
25. feb 2017
Køb en Saab turbo? Deres 9-3'er fra 200X står til en 13 km/l og koster vel snart en 30-40.000 Det er en noget nyere og mere komfortabel end en gammel golf
#25
25. feb 2017
#4 Hvis du aldrig har tænkt over det, kører du enten meget lidt, eller har penge nok.
Det har en vis betydning for mig, om jeg skal bruge 20 tusind, eller 50 tusind årligt.
#26
25. feb 2017
jeg køre som minimum 20.000 km på et år. og jeg tænker da heller ikke sådan rigtig over det. fylder bare sovs på bilen og så ud på vejen igen
#27
25. feb 2017
behold du din tdi, 1,9 kan holde til mange ting, og med 140 hk bliver den fint kvik og kan køre forbi mange flere tankstationer end en vr6ér nogensinde kommer til
#36
26. feb 2017
Det er faktisk ligegyldigt... den har std 160hk min havde 176hk...
den vinder IKKE 17km/t på toppen med 17hk ekstra.. fabriksopgivelserne er konservative... en helt standard 1,6VTi kan ramme begrænseren i 5. gear.. min kunne bare gøre det lidt hurtigere i optrækket
#38
26. feb 2017
Min kammerats vti rammer fandme ikke mere end max 220-230 på toppen, det helt 100. Jeg jorde ham rimlig let i min vr6 i sin tid. Både optræk og toppen, hans var det skiftet komplet rør, banan og indsugning kun dog.
#42
26. feb 2017
De går også meget godt de gamle ESi, bedre end man lige tror ifht 125hk..
Men det er også ligegyldigt hvad en bil går på toppen synes jeg, det er ikke hver dag man skal hilse på begrænseren i højeste gear.. det er accelerationen der er sjov, min racerbil går 0-100 på 4 sek, men topper ved 178km/t i 6. gear
#44
26. feb 2017
Ja hvis man kører i en 1.6 sys man nok det er ligegyldigt hvad den kan på toppen. Alle biler i GTI klassen har altid ku følge en vr6 op til 160-180 det er der intet nyt i. Det er først derefter vr6'eren trækker fra de små mototore. Jeg har også haft et par hondaer de er skide sjove i optræk osv men skal du køre motorvej kan du slet ikke sammenligne en lille vtec motor med en vr6. Og ja en vr6 er ingen raket men er sgu ikke mange der kan slå den lyd
#47
26. feb 2017
Men hvor hurtigt går en vr6 på toppen på gps.. siden 227km/t i en 1,6 ikke er godkendt ?
Jeg har i øvrigt ikke noget imod en VR6.. ville bare være slemt skuffet over at eje en bil der var SÅ tørstig ifht hvor hurtig den var... Det er virkelig et dårlig kompromis synes jeg... men det er det der er så fedt ved vtec, økonomi som en 1,6, effekt som en 2,5
#50
26. feb 2017
Ku da godt fyre et tal af men jeg ved det jo ikke. Ved bare en vr6 er hurtigere end min gamle crx ivt selvom begge speedometre stod på 240 kørte den hurtigere
#51
26. feb 2017
Det er også fair nok, jeg tror da også den er hurtigere på toppen, en VTi kan rent faktisk ikke køre hurtigere pga. gearingen om så den havde 300hk..
Men du fik det til at lyde som om at en VR6 er MEGET hurtigere, og den går næppe mere end 240km/t på GPS.. det ville simpelthen være utroligt
#52
26. feb 2017
Jeg havde ganske kort en vr6 da jeg boede i Holland.
Hold da kæften for en sløv æske! Den var ikke specielt hurtig i optræk og efter de 200 kunne man virkelig mærke det snart lakkede mod enden med farten. Havde den oppe på ca 225 km/t på motoevejen. Kunne måske have taget 230 km/t med 10 km længere strækning .
Af brændstof forbrug kørte jeg vel 8- 10 km literen ved nogenlunde pæn kørsel.
Eneste plus der kan siges om bilen er vel lyden, speciel er den ihvertfald.
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 135
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Ved dog ikke hvad en VR6 går på literen, men det kommer helt sikkert an på køremønstret ...
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 3 Svar: 186
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 135
Men jeg keder mig og ville have noget nyt. Og vildere...
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 135
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 135
okt 2012
Følger: 66 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 914
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 352
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 135
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.172
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 135
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 3 Svar: 186
okt 2012
Følger: 66 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 914
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 135
Og over 300nm skal der ny kobling til. Aner ikke hvad det koster.
Eller også kan jeg sælge den for 25.000 og købe en anden og ende med en hurtigere bil og have brugt 0 kr.
Men hvis den går halvt så langt literen og 3 gange så dyr i forsikring går der jo alligevel ikke mange måneder før det giver det samme. Sååh.... Ved det ikke.
okt 2012
Følger: 66 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 914
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 3 Svar: 186
Men men, hvis du regner med at kunne købe en hurtigere bil til 30.000kr uden og tro at der skal smides en del i den osse, så du desværre helt ved siden af, en vr6 eller andet halv hurtigt til den pris har km på bagen og alder, så vil der komme ting uanset hvor godt den er passet og plejet, så billigt blir det ikke, tro Mig, har været der for 6 år siden.
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 135
Har set denne. Nu linker jeg bare, for har besluttet at det bliver et nej
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
Det har en vis betydning for mig, om jeg skal bruge 20 tusind, eller 50 tusind årligt.
okt 2012
Følger: 66 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 30 Svar: 914
jul 2015
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 325
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 893
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
ved den er opgivet til 7,3 sek 0-100 men har aldrig mødt en std vr6er som min gamle 1,6 civic ikke kunne køre fra, og den gik op til 15-16km/l
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 893
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Der stod 245km/t på speedometer..
Ved ikke hvad en VR6 går på toppen på GPS??
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.891
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.891
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
den vinder IKKE 17km/t på toppen med 17hk ekstra.. fabriksopgivelserne er konservative... en helt standard 1,6VTi kan ramme begrænseren i 5. gear.. min kunne bare gøre det lidt hurtigere i optrækket
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.891
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 3 Svar: 186
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Jeg har haft min civic for 11 år siden da de endnu ikke havde rundet 10 gange omkring jorden, på 16" ultraleggera..
Her er i øvrigt en 100% stock EK4 den er lige akkurat under begrænseren
https://www.youtube.com/watch?v=0wqECzyipj4
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 1.098
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.891
Min gamle Honda Civic EG 1.6ESi, havde K&N indsats filter og BP catback system.. Den rente fra en kammerats EK hatch VTI
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Men det er også ligegyldigt hvad en bil går på toppen synes jeg, det er ikke hver dag man skal hilse på begrænseren i højeste gear.. det er accelerationen der er sjov, min racerbil går 0-100 på 4 sek, men topper ved 178km/t i 6. gear
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 283 Svar: 4.891
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 893
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 893
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.489
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Jeg har i øvrigt ikke noget imod en VR6.. ville bare være slemt skuffet over at eje en bil der var SÅ tørstig ifht hvor hurtig den var... Det er virkelig et dårlig kompromis synes jeg... men det er det der er så fedt ved vtec, økonomi som en 1,6, effekt som en 2,5
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 893
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Hvor hurtig er en VR6 på toppen målt på GPS..
men åbenbart ikke hurtig nok til at det er værd at nævne..?
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 893
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Men du fik det til at lyde som om at en VR6 er MEGET hurtigere, og den går næppe mere end 240km/t på GPS.. det ville simpelthen være utroligt
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 238
Hold da kæften for en sløv æske! Den var ikke specielt hurtig i optræk og efter de 200 kunne man virkelig mærke det snart lakkede mod enden med farten. Havde den oppe på ca 225 km/t på motoevejen. Kunne måske have taget 230 km/t med 10 km længere strækning .
Af brændstof forbrug kørte jeg vel 8- 10 km literen ved nogenlunde pæn kørsel.
Eneste plus der kan siges om bilen er vel lyden, speciel er den ihvertfald.
VR6 km/l