{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  top pakning volvo
  • #1   27. maj 2017 Nej det kan du ikke, diameter på huller er ikke stor nok.
    B21 Cylinder diameter 92mm
    B23 cylinder diameter 96mm (mener at toppakning er 97mm)

    Så mon ikke at en B21 toppakning er 93mm i diameter, og så vil vil den være i forbrændingskammeret.

    /Steffen


  • #2   27. maj 2017 ja okey men hvor kan man få fat i en skær rings pakning eller en stål top pakning fra dag til dag i Midtjylland eller på den sendt som passer til en b230


  • #3   27. maj 2017 Hvorfor vil du have en skæreringpakning?

    Hvor meget tryk vil du køre med?

    /Steffen



  • #4   27. maj 2017 1,4 bar


  • #5   28. maj 2017 Så vil jeg men at bare kan køre med en alm. kvalitets toppakning evt. el-ring det er dem vi bruger.

    Vi kører noget højere tryk, men så har vi også ringet blokkene, men når det ikke er højere tryk vil jeg mene at det ikke er noget problem, så længe toppen er plan og at den ikke tændingsbanken.

    Hvad er dit setup, turbo, ECU, dyser mm. Bare af nysgerrighed smiley

    /Steffen


  • #6   28. maj 2017 mit setup er
    ms1 styring
    k-knast
    h-profil plejlstænger
    t3t4 turbo 250-450hk
    stor alu intercooler
    størrer brændstof pumpe
    rustfri turbo manifold
    stor alu indsugning manifold
    3" rustfri udstødning hele vejen igennem

    bil lavet i dag 328hk ved 6000omdrejniger og 480nm ved 4000omdrejniger den der kørt ind med v-power 99 tog
    ved ikk lige om jeg har glemt noget men det er såen de over ordnet ting der er lavet


  • #7   28. maj 2017 Spændende -
    Hvor store dyser har du i?
    Hvilken bil er der: 2/7 eller 9xx?

    /Steffen


  • #8   28. maj 2017 det er en 740 turbo intercooler fra 86 og er næsten sikker på det er 470ml dyser og så er der jo også regulater med manometer

  • #9   28. maj 2017 mit problem er bare hvis der skal en stærker top pakning i så skal jeg helst ha fat i den så jeg kan nå og få den samlet inden dhb

  • #10   28. maj 2017 Så er du vel også godt og vel ved at have nået hvad du kan med de dyser!

    Eller hvad er din Dutycycle når det er størst?

    Er den i stykker, eller vil du lave flere heste, siden du skal skifte toppakning?

    /Steffen


  • #11   28. maj 2017 den er lige sprunget i dag

  • #12   28. maj 2017 Så kom du mig i forkøbet, hvad kører du af tryk nu?

    /Steffen


  • #13   28. maj 2017 men ved ikk hvor hurtig bruno hansen kan sende såen en til Hadsten

  • #14   28. maj 2017 jamen den kører helt præcis 1,35 bar i tryk nu

  • #15   28. maj 2017 Hvad har du kørt med af toppakning og tryk indtil nu?

    Den måde vi løser det på er som du kan se i på dette link:
    http://volvo.daigaard.dk/#!album-10-3

    jeg har desværre ikke været så god til at opdatere med de seneste billeder, men ringene i blokken er der ikke ændret på smiley

    /Steffen


  • #16   28. maj 2017 Hvilke bolte kører du med, stræk eller 12-9?

    /Steffen


  • #17   28. maj 2017 jamen std top pakning og 1,35 i tryk til (328hk og 480nm)

  • #18   28. maj 2017 Nu kan du jo få en no-name pap pakning eller en fra et mere kendt firma, så det kunne være relevant.

    Hvad skete der da den gik i stykker og hvor er den "sprunget"?

    /Steffen


  • #19   28. maj 2017 jeg kørte med stræk man vil have nogle 12:9 i nu når jeg samler det

  • #20   28. maj 2017 Hvordan er din pakning sprunget? Evt billede!!!

    Har du selv adgang til drejebænk mm? Så har jeg 12-9 unbrako bolte "på lager" der skal laves skiver/afstands skiver til dem!
    Så hvis du ikke kan få fat i dem andre steder, så kan vi finde ud af noget med dem!

    /Steffen


  • #21   28. maj 2017 jamen efter den havede været på rulle feltet så skulle jeg jo lige ud og prøve en trur om alt nu gjorde som det skulle og så fik den jo lige lidt gas og så der efter blev den bare helt død og gik dårlig i tomgang og hvid røg sky ud af udstødningen så jeg slukkede bilen det er helt bagerst ind mod kabinen i det ene hjørne det er sket

  • #22   28. maj 2017 alt ser ellers pænt ud stadig heldigvis ud over køleren der er den ene lamel pustet helt op så der er satme været tryk i det køler system

  • #23   28. maj 2017 men søren bøgeskov har nogle 12:9 på lager han mangler bare skiverne men den kan han ha på mandag vidst jeg var forbi der i dag for og hente den skærings pakning da min kammerat er i lærer der oppe så kunne vi godt lige smut forbi der men nu kom jeg så i tanke om hans det er jo en b21 så der er hullerne til cylinder lige bette nok jo

  • #24   28. maj 2017 steffen

    når man bruge 12,9 bolte,
    hvordan skal de spændes i forhold til strækbolte,

    for jeg havde tænkt mig og prøve med 12,9 bolte til mit næste motor projekt,
    men kan ikke finde noget om tilspænding på dem

    lyde til du har prøvet det


  • #25   28. maj 2017 Stræk bolte:

    Ja jeg har kørt med dem i mine seneste motorer.

    Der er den korrekte måde og så den måde jeg har fundet ud af virker for mig (dvs. den lettere måde) smiley

    Den korrekte måde:
    Spændes efter samme mønster som normalt hvor man starter i midten og arbejder sig ud af.
    Step 1: 40 Nm
    Step 2: 110 Nm
    Step 3: Varm motor op til normal drift temperatur og lad den køle helt af.
    Step 4: Løsne 1 bolt af gangen ca. 30° start med bolt 1. og spænd igen med 110Nm.
    Så er den klar.

    Min måde (Jeg har vælgt ikke at følge ovenstående, da jeg kører med 16V og det er en bøvlet motor at skift toppen på, da der er en "carrier" der er forsejlet i mod toppen med flydende pakning, det er et være lorte arbejde.
    Step 1: 40 Nm
    Step 2: 110 Nm
    Step 3: Lad motor stå i 24 timer. .
    Step 4: Løsne 1 bolt af gangen, sikre at der er smørelse på gevind og under bolt hovedet. Spænd med 110Nm.

    Så plejer jeg lige at markeret med en tusch inden jeg løsner boltene, så jeg kan se om de har sat sig yderligere i forhold til første til spænding, og det er minimalt hvad det ændre.
    Husk at spænde dem i en glidende langsom bevægelse i step 2 og 4.

    Håber at det giver mening og er til at forstå.

    /Steffen


  • #26   28. maj 2017 Er det ved stræk bolte du spænder såen

  • #27   28. maj 2017 Check overskriften i mit sidste indlæg smiley



  • #28   28. maj 2017 Jeg går ud fra at du har en 531 top på?
    Kan man da ikke også lave ekstra køling på cyl. 4 for den er altid udsat?

    Jeg har gjort det på mine 16V'er se billedet!
    http://volvo.daigaard.dk/#!album-10-63

    Det er nok det første du skal gøre inden du samler igen, men check lige at der er køle kanaler som du kan bore op i smiley

    /Steffen


  • #29   29. maj 2017 Jeg har en Elring toppakning på, og 12:9 pindbolte, det har holdt fint indtil videre på 1,5 bar.

    En ting at huske er at toppakningen også kan være lidt en failsafe, hvis den pludselig banker eller lignende, så kan det være du kan nå at fange den der, inden den eksploderer totalt. Bare inden du får den o-ringet.


  • #30   29. maj 2017 Nu har vi ikke problemer ned at sprænge toppakninger smiley det går helt fint, dem har vi taget nogle stykker af.
    Det er også sådan design konceptet er tænkt. Vi ønsker ikke at holde så godt fast i toppakningen at den ikke springer, men gerne lidt mere end standard.

    De fleste af os kører ned 1.8 - 2bar i ladetryk, og det går fint! Men om det kan holde på en std. Blok/top ved jeg ikke!

    /Steffen

    PS: Fint feedback at 1,5 bar ikke er noget problem, det var også det jeg skrev tidligere at det ikke burde give problemer! Tak for bekræftigelse.


  • #31   29. maj 2017 Den har da kørt 3-4000 km med 1,5 bar nu i hvert fald. Og fået masser af gas, launch control, brændere og hvad ellers man kan smide efter den gamle motor. smiley
    Har ud fra duty cycle beregnet motoreffekt til 348 hk, men tror dog umiddelbart det er optimistisk på en 530'er. Men det er så kun med 13 grader tænding på fuld goddaw, så der bør heller ikke være problemer med knock, kombineret med 99 oktan altid.


Kommentér på:
top pakning volvo

Annonce