{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.406 visninger | Oprettet:

sahand r
sahand r
Tilmeldt:
14. okt 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Spoling af KM {{forumTopicSubject}}

Hej BG!
Jeg vil høre om nogen har erfaring med at lære at spole kilometertælleren på en bil tilbage?
Jeg har søgt rundt på nettet og jeg kan finde en masse forskellige produkter som digipro og tacho. Jeg er interreseret i at lære dette. Nogen der har erfaring om det og kan sende mig i den rigtige retning mht. Udstyr og måske kurser? smiley


Kommentarer på:  Spoling af KM
  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #1   21. nov 2017 Det kan være et farligt forumemne at oprette. Folk har så ondt i røven at det er helt forfærdeligt.

    Men vil gerne støtte dit projekt med en tommel op. Har selv gået med samme tanker i noget tid smiley


  • #2   21. nov 2017 smiley

  • #3   21. nov 2017 smiley

  • #4   21. nov 2017 Har virkelig aldrig forstået hvorfor man vil det. En bil har kørt hvad den nu en gang har kørt, ligegyldigt om der er kommet ny motor i eller ej!!

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #5   21. nov 2017 Hvad så hvis den har fået nyt speedometer?

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 665
    #6   21. nov 2017 Sjovt man altid vil spole det tilbage, men aldrig fremad.

  • #7   21. nov 2017 Jeg har en vag håndholdt som fungere ganske fint på de fleste vag. 1200kr gav jeg.

    Men skal det være over en bred vifte af modeller så skal du op I udstyr der koster 8-10.000kr som har alle adaptere til alle biler.

    Det er ikke svært og kursus behøver du ikke smiley


  • #8   21. nov 2017 Tobias : teknisk set behøver man aldrig st spole tilbage, du holder bare regnskab med dit km tal også er den ikke længere.

    Dog ser det pisse latterligt ud st køre i en bil der måske har gået 100k men på et brugt speedometer står der 300k. Tilgængelig ser det også dumt ud når man skal syne den og derefter på et tidspunkt sælge bilen, hvorpå der vil stå 300k når en potentiel kunde søger km stand på nettet.


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #9   21. nov 2017 Vi er enige om at man ikke behøver, men det ville da være rigtig dumt ikke at gøre det smiley

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #11   21. nov 2017 Trådstarter kan vel være ligeglad med årsagen til hvorfor en person vælger at få km-tallet spolet. Det er kun sælgeren der kan straffes, hvis han ikke oplyser det ved salg. Og der er intet ulovligt i at spole km-tal - bare det oplyses ved salg af bilen.

  • #12   21. nov 2017 ... Men det gør folk ikke.

    Hurtig håndsoprækning - hvornår har i sidst stået overfor en sælger som var ærlig om det?

    Nej det tænkte jeg nok... smiley


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #13   21. nov 2017 Så er det her vi må gå efter udtrykket, 'hvad vi ikke ved, har vi ikke ondt af.' smiley

    Men har nu aldrig oplevet det. Tror jeg... Og vil egentlig heller ikke vide det, hvis jeg er blevet taget hårdt i røven. smiley


  • #14   22. nov 2017 #0 bare sov..

  • #15   22. nov 2017 spol lort tilbage og tag røven på tåber der ikke kan slå en bil op . ??????;););) husk skriv det i service bogen eller anden

  • #16   22. nov 2017 Jeg har spolet et speedometer frem... det er sgu meget mere enklere end at skrive alt mulig fis i servicebogen...

  • #17   22. nov 2017 Haha ja har os prøvet det begge veje

  • #18   22. nov 2017 Det er kun folk med en noget afstumpet moral der har lyst til at spole km tal, og dem der oven i købet vil tjene penge på det er plattenslagere og svindlere og så er den egentlig ikke længere

  • #19   22. nov 2017 Haha selv de store import firmaer og firmaer med leasing tro mig det ikke den lille mand der skal skældes ud her . Har selv set det been there done that

  • #20   22. nov 2017 folk der leaser biler gør det samme , hvis nu de har et begrænset antal km som må køres, forstår nu heller ikke hvordan man kan have moral til sådan noget pis, anyway som køber skal man være skarp nu om dage for at opdage sådan noget

  • #21   22. nov 2017 Jeps lige præcis de har ingen moral for det er penge og alt i denne verden er kun penge

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #22   22. nov 2017 Forstår ikke hvordan I kan have så meget imod de firmaer der gør det? Det er 110% lovligt, ergo er der intet forkert i det.

    Ja det kræver da lidt moral, men det gør det også for de folk der slår de dyr ihjel, som vi andre så spiser til aftensmad.


  • #23   22. nov 2017 ps jeg ville personligt aldrig købe en leaset bil , kun af den grund, for det er 7 ud af 10 der gør det desvære , man kan nu godt finde ud af om der snydt men det koster jo også penge smiley

  • #24   22. nov 2017 penge penge penge penge

  • #25   22. nov 2017 lovligt smiley det jo ikke fordi den har fået nye stempler og dysser og hele skidtet til, så hvordan kan det være lovligt

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #26   22. nov 2017 Det er lovligt for virksomheder at spole dem. Og det er egentlig også lovligt for alle personer at få spolet sit kilometertal, de skal bare oplyse om det ved fremtidigt salg smiley

  • #27   22. nov 2017 det er jo blevet nævt før , hvem har hørt den sætning komme fra en sælger ??? for så har jeg da en kage klar til den ærlige mand det nægter jeg at tro bliver nævnt ved salg

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #28   22. nov 2017 Men det er jo ikke firmaernes problem

  • #29   22. nov 2017 et men holder ikke i retten , ærlig snak , har den ikke fået ny motor/renovet den så det simpelhent ikke nok , forstil dig du stod med balladen ,kom med grunden til du stillede den tilbage ? fordi den fik nye dæk smiley

  • #30   22. nov 2017 #22
    jeg har nu ikke noget imod at sætte boltpistolen for panden af en ko/gris og lave dem til god mad , de har haft et godt liv her.. smiley
    men spole km er jo kun for fusk, med ekstra penge som formål... vi havde for år tilbage en forhandler hvor jeg boede, han solgte så en bil til den forkerte mand.. smiley .. han fik så hatten aldrig kom til at passe igen.. nej det var ikke mig der gjorde noget... smiley


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #31   22. nov 2017 Det behøver da ikke være fusk? Giver jer ret i at det ikke er så smart at sælge en bil uden at oplyse det. Men som firma kan jeg da være ligeglad med hvad grunden til det er smiley

  • #32   22. nov 2017 endnu kan du jo.. i Tyskland er det ulovligt at spole, uanset om det er ejer eller et firma der gør det... men igen man skal jo være uheldig at blive snuppet lige når man gør det..

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #33   22. nov 2017 Der sker da ikke noget ved at blive opdaget mens man gør det?

  • #34   22. nov 2017 jo i Tyskland... ikke i DK..

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #35   22. nov 2017 Præcis! Man kan lige så godt udnytte den danske lovgivning så længe man kan smiley

  • #36   22. nov 2017 jeg havde på et tidspunkt en vectra der havde kørt 2xx.xxx km hvor speedometeret gik i stykker og den pris jeg fik på at få det lavet ville jeg ikke give.
    Købte et brugt fra en hugger som ikke havde rundet 150.000 km endnu. Det nye (brugte) speedometer blev da stillet om så det passede til hvad det gamle stod på...
    Så nej, det er altså ikke altid for at fuske at man spoler km tal smiley


  • #37   22. nov 2017 22#
    Sjov logik..
    Indtil for ganske nyligt har sex med dyr ikke været ulovligt (altså var det lovligt)
    Ergo var der intet forkert i det? smiley


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #38   22. nov 2017 Vi er enige om at det var forkert at gøre, men i princippet var det jo lovligt dengang. Så alt afhænger vel af hvor brede ens skuldre er smiley

  • #39   22. nov 2017 #12
    Sajmon det har jeg prøvet.. købte en bil der havde gået 480, på speedo 411.. han sagde også at da der var skiftet motor havde de skiftet speedometer, men bilen havde altså kørt 480.. uden jeg spurgte smiley


  • #40   22. nov 2017 Hej
    Er lige med på en lytter.
    Min trænger også til en ny identitet med et nyt liv 311kg km til ca 76 kg km vil være OK
    Desværre bliver km tallet nedfældet på synsrapporter i DK, men hvis eksport er det vil iorden med lidt fiflen
    MVH KP


  • #41   22. nov 2017 smiley har et program der kan se om bilen har fået sin KM pillet ved, har lige brugt det på en BMW hos en forhandler jeg skulle køb, en 5serie fra 2012, den var kørt 84000km tilbage.

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #42   22. nov 2017 Det er dog ikke alle tilfælde du kan tjekke det smiley

  • #43   22. nov 2017 Nu har jeg testet 3 biler og 2 af dem var med km trukket tilbage smiley alle 3 var fra Tyskland, altså import biler. Den ene en BMW 5serie og den anden var en Audi A5. Var lidt chokeret, men er glad for jeg har købt udstyret, så det ikke altid godt at købe biler der importeret fra Tyskland, min nuværende bil er dansk ejet med fuld servicebog, joh har fået mindre udstyr men rart med en bil man ved ikke har kørt over 200.000km og er misbrugt.

  • #44   23. nov 2017 Nørrebros fusker værksted hos Sahand R smiley

  • #45   23. nov 2017 mindst hver 3 bil i Tyskland er skruet tilbage i km, det er hvad deres undersøgelser viser og måske er det flere endnu... Fatter ikke deres synshaller ikke sætter km ind til syn, de tjekker jo alt andet...
    så at købe en stor (dyr) bil i Tyskland er næsten lig med at blive snydt..


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #46   23. nov 2017 De spoler den nok ikke så langt tilbage, at syneshallen ville opdage det

  • #47   23. nov 2017 nej men så kan de jo ikke bare lige spole længere tilbage.. smiley
    nej det er svært at undgå hvis folk vil snyde..


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #48   23. nov 2017 Det har du ret i smiley

    Hvis de først har besluttet sig for at snyde, så skal de nok finde en måde at gøre det på


  • #49   23. nov 2017 Det værksted jeg brugte i Tyskland registrere hvad bilen har gået da jeg fik min bagbro renoveret på min BMW

  • #50   24. nov 2017 Elo hvilke program kan det smiley

  • #51   24. nov 2017 Jeg har et komplet sæt til redigering af KM (aldrig brugt).

    5000 ,-


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #52   24. nov 2017 Smid gerne lidt info i en besked, Lasse smiley

  • #53   24. nov 2017 Det var nu lidt for sjov.. smiley

    min kostede 2000 fra ny.
    Tyske biler er nemme at ændre på.
    Japan biler er ofte svære, da man skal lodde Eprom'en af instrumentbrættet.


    Søg på ebay: "odometer correction"
    https://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=odometer+correction&_frs=1


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #54   24. nov 2017 Har godt luret på et til et par tusinde, men kunne jo være dit kunne noget helt specielt smiley

  • #55   24. nov 2017 Det er et program der lavet i Tyskland smiley jeg har brugt det igen idag, Audi A6 med fusket km sjovt så var den en import fra Belgien. Men forstår godt det svært for forhandlerne at vide hvad der er fusket med når det er så udbredt i Tyskland. Jeg tilbyder tjek af biler skriv på PB

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #56   24. nov 2017 Elo, tjek lige den besked jeg har sendt til dig smiley

  • Peter U
    Peter U Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 5
    #57   28. nov 2017 Har en tacho Pro med alle kabler kun afprøvet 1 gang og kunne ikke finde ud af det- giv et bud over 1500 hvis det kunne have intresse der er manual med også grunden til jeg mistede interessen var pga jeg skulle lodde eprom på den bil jeg havde og det blev for besværligt hvis det kunne have intresse træffes jeg på 26152448 eller peterulriksen@yahoo.dk

  • #58   28. nov 2017 På BMW og Mercedes kan du ikke ændre spedometerets km tal for langt væk fra de km tal der ligger på airbag, gearkasse osv ud at den tænder en lille orange lampe i speedometerhuset.

    Det kalder man en tamper dot og hvis den lyser betyder det at km tal i spedometeret er for langt fra det andre styrebokse i bilen har registreret.

    Jeg ved ikke om man kan ændre km tal på alle moduler og derved undgå lampen,


  • #59   28. nov 2017 Min Mondeo Mk3 har oprindeligt gået ca. 310.000. Jeg fik så en nyere motor i der "kun" havde gået ca. 250.000 - og ca. 2 mdr efter - købte jeg hos huggeren en brugt instrumentbord hvorpå der stod ca. 255.000 - så de "passede jo rimeligt godt sammen og mente så ikke at det var så vigtigt at spole km tilbage el. frem. MEN - jeg mener bestemt at der i ECU'er står det helt korrekte antal km bilen har kørt og mener derfor osse, at man kan udlæse det på en OBDII tester ???

    Hvorfor der er/skal være forskel på km tælleren og ECU'en, er for mig en gåde....


  • #60   28. nov 2017 #12

    Hvis jeg er vidende om en bil jeg skal sælge har været spolet, oplyser jeg om det. I min salgsannonce for Alfa har jeg også skrevet at den har kørt 200.000 km mere end oplyst ved nr-plade tjek. Så nogle ærlige sælgere findes måske alligevel(?)


  • Mike N
    Mike N Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #61   28. nov 2017 Bare fordi det ikke er ulovligt, behøver man da ikke gøre det. Det er da tilladt at tænke på andre end sig selv. Forøvrigt springer du vel heller ikke ud fra en bro selvom det ikke er ulovligt?

  • #62   28. nov 2017 Der er en grund til at folk der sælger brugte biler, har et dårligt ry.
    At snyde med km tal på en brugt bil er ligeså kriminelt, som at begå dokumentfalsk.
    Erik, ex autoforhandler (nye og brugte biler)


  • #63   28. nov 2017 Det er en del år siden jeg sidst har svaret på et indlæg herinde.
    Men Tobias S...
    Jeg prøver at pakke det ind, men hold da kæft hvor du lyder som en tosse. Og Jer andre der nærmest bakker ham op, det er sgu ikke meget bedre.
    Utroligt at de folk, der umiddelbart har stor interesse i biler, synes det er fedt eller hæderligt at snyde med brugstiden på dem.
    Men meninger har vi alle nok af. Man kan dog ikke komme udenom, at det er svindel/snyd. Og hvem gider egentlig at have det, i nogen henseende?


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #64   28. nov 2017 Jamen hej med dig, TST. Kan ikke lige se, hvordan jeg på nogen måde skulle snyde? smiley

  • #65   28. nov 2017 123 - det er bedrageri at stille på km tælleren - mere er der ikke at sige om den sag!

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #66   28. nov 2017 Det er det da ikke? Find en lov der siger, at det er ulovligt for et firma at gøre det. Eller for den sags skyld ulovligt for en privatperson

  • #67   28. nov 2017 jeg kender da en sælger som køber biler af pendlere og han køber dem inden de skal synes. fordi det er pendlere der kører har de kørt mange km fra syn til næste syn. det ender med at han spoler 40-50,000 km før syn og wupti så har ham tjent min 15k på den enkelte bil. har jeg ondt i røven NOOOPEEEE

  • #68   28. nov 2017 hvad så med servis,tandremme,mm,og forhadler der har alle data?

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #69   28. nov 2017 De bliver jo bare udskudt så smiley

  • #70   28. nov 2017 At spole en bil har èt formål - at snyde og bedrage, så man kan sælge en vare under falske forudsætninger - så simpelt kan det siges. Lavt og usselt.

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #71   28. nov 2017 I hører jo kun det I selv vil høre. Der findes ærlige mennesker og der er nu stadig en rigtig god grund til at spole kilometertallet smiley

  • #72   28. nov 2017 H.H. N læs #36

  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #73   29. nov 2017 Jeg har aldrig været i et forum, hvor der var så mange og så store idioter!

  • #74   29. nov 2017 Der er nu valide årsager til at stille på et km tal.

    Lad og nu sige at dit speedo går i stykker og du finder et ved en hugger der har kørt 150.000km mere end bilen.

    Er det så ikke i orden at indstille speedometeret til at passe med bilen?

    Tror ikke der er ret mange herinde det støtter km fusk,

    Lad nu være med at være så fordømmende. Jeg kender ikke trådstarter så jeg aner ikke om hans intentioner er gode eller dårlige men normalt er man uskyldig indtil andet er bevist.

    En person der går til pistol skydning af interesse er vel heller ikke pr. definition en morder fordi han ejer en pistol.


  • #75   29. nov 2017 som skrevet tidligere, jeg har spolet i et speedometer, og ville gøre det igen uanset om det så bliver ulovligt... jeg ville dog ikke bruge det til fusk

  • #76   29. nov 2017 til tobias,/69,en tandrem har en begrænset levetid,

  • #77   29. nov 2017 Godt jeg har min gode gamle Volvo 850 t5 fra 1995. Da jeg købte den tjekkede jeg lige km. på boksen og den havde kørt 40.000km. mindre på speedometeret men fik en ok forklaring at de små plastikhjul i speedometeret var defekte. Så dem skiftede jeg og stillede speedometeret efter boksen. Går ud fra man kan aflæse km. på samme måde på nyere biler med obd stik.

  • simon w
    simon w Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #78   29. nov 2017 Omg. Spole km tilbage er virkelig en fusketing... den bil jeg solgte er blevet sat til salg med 50.000km mindre på tælleren... stop det. Og nej idioten har ikke oplyst den er blevet spolet tilbage. Derimod truet med tæsk for at kalde ham svindler ????

  • #79   29. nov 2017 Ikke mere fra mig om speedometer fusk. Kun bedragere giver sig i kast med den slags usle handlinger.
    Jeg håber at FDM på vegne af et medlem hiver jer i retten!


  • #80   29. nov 2017 Erik L var din mund med at skære alle over en kam!!

    Som du kan læse i bl.a. mit indlæg #36 så er der både god og lovlig grund til at stille på et speedometer.


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #81   29. nov 2017 Holder sgu med Kim her!

  • #82   29. nov 2017 Prøv nu og stop med at støtte afstumpede forretninger, der er en eneste god grund til at spole i km, og kun en. Og det er skift af speedometer og antallet er nok ret begrænset.
    Trådstarter overvejer åbenbart at starte butik med km justering og chiptuning(ifølge anden tråd) begge dele ved han absolut intet sim helst om, begge tråde bære præg af at det moralske i at spole km og problematikken i at indlæse filer som han ikke aner noget som helst om, rager ham en hat.


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #83   29. nov 2017 Du må godt nok være sjov at være til fest med smiley

  • #84   29. nov 2017 Og den må du så lige forklare nærmere....

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #85   29. nov 2017 At der intet ulovligt er i at gøre det som TS vil. Det eneste der er problemet er alle jer, der har ondt bagi smiley

  • #86   29. nov 2017 85#
    Du har det måske OK med at blive taget i røven?

    Selvfølgelig brokker folk sig!! Hvor mange af de kunder, der får nedskrevet deres kmtal har reelt skiftet speedometer? (Jeg gætter på få!)
    Er det ulovligt at spole? Nej.. er det etisk og moralsk forkert? JA!
    Der er mere end den danske lovgivning der gør sig gældende i livet..


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #87   29. nov 2017 Nej bestemt ikke, men så skal man da brokke sig til dem der sælger en spolet bil uden at oplyse det. Der er jo ingen grund til at svine firmaer til, der skal jo også være nogen til at gøre det for de kunder, som er reelle og får skiftet speedometer. smiley

    Skid hul på den moral der. Det er jo individuelt hvor meget man vil ligge navn til. Der kan man jo ikke bruge en subjektiv holdning til noget smiley

    En lille tommelfingerregel er, at man aldrig bør stole på nogen man ikke kender. Vær mistroisk indtil andet er bevist smiley


  • #88   29. nov 2017 Der er intet ulovligt i at stille kilometerstand på eget køretøj det er først ulovligt ved salg hvor det er købsloven der træder i kraft omkring urigtige oplysninger. Næste problem er så forsikring der laver stikprøver på overskredet km i henhold til forsikrings aftalen. Som i kan se på min synsrapport fik jeg en henvendelse fra forsikringen om den uregelmæssighed der var på kilometer standen og det er svindel hvis du ikke som jeg måtte dokumentere via styreboksen hvad det rigtige kilometer tal er. Så det er lovligt indtil det modsatte er/bliver bevist. Men hvorfor gøre det til et stort problem? Det nemt at opdage hvis der er bevist svindel. Sværere er det på gamle biler uden styrebokse men der er ingen fortjeneste ved bevist at snyde med kilometerstand. Storm i et glas vand er denne tråd.

    profilbillede
  • #89   30. nov 2017 Tyv tror hver mand stjæler

  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #90   30. nov 2017 Selvfølgelig er det da ulovligt hvis man sælger en bil, hvor kilometertallet ikke passer. Hvordan kan I mene andet?

  • #91   30. nov 2017 Rasmus, det er ikke ulovligt hvis det er anført i servicebogen eller på anden vis, det er jo ikke ulovligt at skifte speedometer hvis ens speedometer er i stykker.. og sandsynligheden for at det nye speedometer viser det samme er 0,001%

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #92   30. nov 2017 Rasmus, find lige en lov der siger, at det er ulovligt

  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #93   30. nov 2017 Tobias, hvis du køber en flaske spiritus og forventer at det er på 40% og det er fortyndet til 30%, er du så blevet snydt?

  • #94   30. nov 2017 Rasmus... hvis man oplyser nogen om at den er 30% fortyndet så har man IKKE snydt nogen eller gjort noget ulovligt.. af samme grund er det IKKE ulovligt at spole i et speedometer..

    det kan man så have en mening om, men man kan ikke påstå at det er ulovligt..

    hold nu op med at være så forargede over at jeres logik ikke passer overens med lovgivningen...


  • Rasmus W
    Rasmus W Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Svar: 51
    #95   30. nov 2017 Der er netop stor forskel på logik og lovgivning!


    DET SIGER LOVGIVNINGEN
    Sælger man en bil, hvor kilometertælleren er spolet og undlader at oplyse det, er det bedrageri.

    Straffeloven §279:

    For bedrageri straffes den, som, for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at fremkalde, bestyrke eller udnytte en vildfarelse bestemmer en anden til en handling eller undladelse, hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, et formuetab.


  • #96   30. nov 2017 Ja undlader at oplyse det, det skrev du ikke noget om i dit første spørgsmål

    "Selvfølgelig er det da ulovligt hvis man sælger en bil, hvor kilometertallet ikke passer. Hvordan kan I mene andet? "

    Ovenstående er ikke ulovligt, hvis man oplyser herom...


  • #97   30. nov 2017 Mirza A Du har forstået købsloven kan jeg se. Men hvad med forsikringen?
    Du oplyser vel hvor mange km. du ca. kører om året og betaler forsikringspræmie efter det. Så skal du nok komme med en dokumentation hvis dit forsikringsselskab opdager uregelmæssighed på kilometer tallet ved en forsikringsskade eller ved en stikprøve på synsattest. Så er det nok noget der er bedrageri for at få en lavere forsikringspræmie. Så der lige skat hvis du trækker kørselsfradrag. Nok billigere at få skiftet speedometer på et værksted med en attest og undgå enhver mistanke. Kilometerstand er oplagret i bilens styresystem hvis du ikke har en gammel bil. Min Volvo 850 fra 1995 har det gamle aflæsesystem med to bokse i motorrummet fra før obd stikket kom. Men hold da op en kamp for at retfærdiggøre at man piller ved kilometerstand. Det er som om en hel verden er ved at styrte i grus for visse her. Har ikke hørt en eneste fornuftig kommentar om hvorfor det er så vigtigt at ændre kilometerstand og hvorfor.


  • #98   30. nov 2017 Nu skriver jeg det lige for 3. gang..

    jeg har ændret km standen på et speedometer ved skift af speedometer...

    hvis man gør spolning af km ulovlig, så vil man NETOP kunne komme i problemer med forsikringsselskabet hvis speedometer pludselig viser 60.000km for lidt..


  • #99   30. nov 2017 Mirza A Hvis du oplyste hvilken bil og årgang ville det være pære nemt at hjælpe dig. Men en ting kan jeg godt fortælle dig du kan ikke fifle med styreboksens kilometerstand det kræver du har udstyr og software eller online kontakt til bilproducenten. Det jo ikke sådan at hvis en styreboks bryder sammen at der bare sættes en ny i som er nul stillet på kilometerstand. Du kan nul stille fejlkoder som kommer igen indtil fejlen er repareret og sletter sig selv automatisk. Dog ikke service lampen.

  • #100   30. nov 2017 Jeg har ikke bedt om hjælp smiley

    har selv spolet speedo tilbage på min civic, eller frem, kan ikke lige huske det, det er mange år siden


  • #101   30. nov 2017 Kim B.
    Det er en helt anden sag. Hvis vedkommende spoler frem til det i oprindelig speedometer, så er det ærligt. Det er det også, hvis han ikke spoler det brugte speedometer, men giver det defekte speedometer til køber.
    Jeg har været ude for lidt af hvert i min tid i autobranchen. F.eks. en VW T1 1500. Jeg havde prøvet den inde jeg tog den i bytte. Efter den nye bil var afleveret, kørte jeg igen en tur. Da kørte en som en VW 1200.
    Jeg kørte til den lokale VW forhandlers værksted. Værkføreren oplyste, at type nr. på motoren var en 1200.
    Jeg kontaktede kunden, og vi blev enige om, at han kom med 1500 motoren. og fik 1200 retur, når vi havde skiftet den


  • sahand r
    sahand r Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #102   2. dec 2017 Såååå ingen hjælp -.-

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #103   2. dec 2017 Har sendt dig en besked smiley

  • simon w
    simon w Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #104   5. jan 2018 Syntes jer der støtter km spoling er latterlig.... Så det simpelthen okay at købe en bil som er gået langt over syn. Skrue den 3 år tilbage på tælleren. Skrive det i bogen og så sælge den. Syntes godt nok der er mange latterlig støttende kommentarer herinde.. Men ja nogen skal jo leve af at tage røven på andre... at se sin egen bil blive sat til salg for dobbelt pris. Med 50.000 km mindre på tælleren DET ER FANDME KLAMT. Støt i bare fusk. Jeres koner tjener højst sandsynlig også sorte penge med de holdninger i har..

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #105   5. jan 2018 Hold da koner/kærester ude af det her haha. Men ja, nogen skal jo lave det sure arbejde smiley

  • #106   5. jan 2018 Simon alle tjener sorte penge smiley

    Mht spoling af km så er det da okay i visse tilfælde.

    Jeg sad i en situation på min tidligere BMW e39, hvor speedometer var gået og bilen havde kørt 187.000km. En ny kostede en halv bondegård og der valgte jeg st købe brugt, fandt en der havde gået 292.00km. Jeg valgte st spole speedometer tilbage til til hvad bilen havde kørt altså 187.000km.

    Min kollega sad i lignede situation blot mes modsat, hans insignia havde gået 243.000 og skulle skifte speedometer, han fandt en brugt som havde gået 80.000 på eBay, naturligvis valgte han at spole speedometer frem til 243,000 km.
    Alt andet er fusk Simon smiley


  • #107   7. jan 2018 det er en moralsk sag og op til den enkelte om de vil spole tilbage eller frem. jeg kender nogle der får tilsluttet et apparat (ved ikke lige hvad det er) så bilen ikke tæller km. som jeg tidligere skrev ved jeg at.nogen spoler tilbage ved hvert syn. en af mine venner har haft en bil fra helt ny af og kører stort set 30,000 km og året så inden bilen skal synes er km-tælleren spolet.tilbage. han har haft den i 10 år og speedometer står på 88,000 km. reelt set kørt min 300,000 km

  • Jean S
    Jean S Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #108   26. sep 2019 Hvordan tjekker man om KM stand er rigtig når man køber en brugt motor? f.eks i Tyskland
    Kan man via motornr. finde den bil motor har siddet i og af den vej tjekke?


Kommentér på:
Spoling af KM

Annonce