{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
260 visninger | Oprettet:

Bmw e46 320d power eller økotuning.? {{forumTopicSubject}}

Hej derud.
Jeg overvejer at får chippet min Bmw e46 320d 2003 150hk men ved ikke helt om det skal være økochip der giver omkring 180-184 HK eller powerchip til 200-204 og om den kan holde til det med std turbo, bremser osv. Det skal være på Sjælland men har kigget på bsr tunning Birkerød og Palms auto Skovlunde. Håber i kommer med lidt Pro inputs.??

Kommentarer på:  Bmw e46 320d power eller økotuning.?
  • #1   7. dec Altså 150hk 320d har jo de store 300mm bremser, som jeg så vidt jeg husker er de samme på de størrere modeller, som 330d osv?!
    Umiddelbart er chiptuning jo ikke legalt til vejbrug, så der kan ikke kræves større bremser på noget der ikke må gøres alligevel og så er det jo ikke HK du skal stoppe, men din kørsel og pånær accelerationen, så kan en 1,6 med 80hk og en 2liters turbo jo begge køre 130km/t og skulle bremse ned derfra, så medmindre du vil ud og køre vildt og tovligt når du får det gjort, så tror jeg ikke du behøver spekulere i andet end at dine bremser er friske og ikke har sat sig, eller er glaseret i klodserne osv.

• #2   8. dec Om man skal vælge det ene eller andet er lidt svært at sige. Det kommer an på hvordan bilen har det i forvejen, hvor langt den har kørt og hvor ked af det man bliver hvis der ryger en turbo, hvis det viser sig at den er svag.
    Når man har bilen på rullefeltet og laver en før måling kan man ligesom fornemme hvordan motoren har det og om den trækker jævnt og ikke ryger osv. Så når man har gjort det, så kan man nemmere råde dig til, hvor meget man kan presse den.
    På en diesel er det ikke så meget HK du skal kigge på, men momentet den får i mellemområdet. Det er her du mærker de ekstra kræfter og det område man kører i normalt.

Det er noget vi kan klare hos Kolstrup Tuning på vores rullefelt i Ringsted.
    salg@kolstrup-tuning.dk eller 3176 7978

• #3   8. dec Palms er en gammel hund og har ikke rigtigt hørt noget negativt om dem. Men modsat har jeg heller ikke hørt dem omtalt i mange år...
    Kolstrup er et fint sted der bliver man behandlet ærligt og mener de ikke det smart at gå over Eks. 170hl so siger de det. I en bil som din er det vigtigt med en bred kurve frem for peak effekt. Det sjovere at trækket er der fra bunden og op så det ligemeget om du mindste 30nm og 10hk hvis du få en bedre kurve som giver dig et smil hver dag

• #4   8. dec Okay ja det giver mening.Bilen har kørt ca 260km og har fået kobling, svinghjul og turbo ved ca 210km.

• #5   11. dec Palms er i hvert fald super. Når der har været noget jeg ikke har kunne selv, er det dem jeg har kørt til. Har ikke den store erfaring med diesel bimmer men hvis de kan holde til det havde jeg tage den pakke med 200hk da du alligevel kommer til at få værre økonomi med begge pakker da du helt sikkert vil få en tungere fod. I sær i starten.

• #6   11. dec ja det er jeg godt klar over med økonomien men det koster 7600+ moms for sådan en chiptunning hos palms.:)

Kommentér på:
Bmw e46 320d power eller økotuning.?