{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Bmw 525i e34 m50 {{forumTopicSubject}}

Hej BG.. er der nogen af jer der har nogle gode råd til at få lidt flere hk ud af bilen ? Evt motor dele fra anden motor osv osv.. Jeg gider bare ikke høre forslag om motor skift....

Tænkte selv på en banan manifold og derefter få den chippet ? Men hvor meget heste giver det??

Smid gerne idéer til hvad i ville gøre ?

Tak - Bader


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw 525i e34 m50
  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 196
    #1   2. dec 2018 RIGTIG god ide at skrive hvilken model der er tale om..
    525i har været på bmw programmet de sidste 40år, og de har på ingen måder den samme motor eller opbygning


  • #2   2. dec 2018 Du har sku ret :):):) det tænkte jeg sku ikke på men det er fra en e34 tror at det en m50 motor??

  • #3   2. dec 2018 Det afhænger jo af hvad du har råd til, jeg har tunet mange af de motorer. En chip og et bananmanifol giver dig ikke noget mærkbart.
    Af med topstykket få det portet, andre knaster chip og banan, evt spjældhuse


  • #4   3. dec 2018 Altså det skal ikke være noget helt vildt den må gerne op på de 210-220 heste kender du evt nogen der kan tune sådan en gammel bmw:)

  • #5   3. dec 2018 De fleste mekanikere kan jo skifte en manifold og udstødning, og derefter kan den køres ind. Men i en så tung bil vil du sikkert knap mærke de 10-20 Heste det giver.

    Derudover er det ikke sikkert at motoren i nuværende tilstand yder sine 192 HK. Så jeg havde startet med at give den noget kærlighed i sig selv.

    Men som JK skriver - N/A tuning kræver portet topstykke, knaster, banan, udstødning og indkøring. Kan du ikke selv lave disse ting, så regn hurtigt med 25000-30000 Kr. er brugt for at nå de 220-230 HK, såfremt du bruger bare nogenlunde kvalitetsdele.


  • #6   3. dec 2018 Nå det blir nok en dyr omgang smiley
    Nok bedre med motor skift til noget større men tak til jer


  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 76
    #7   28. dec 2018 Hej.
    Havde tidligere en 525 I M50 B25 24 ventiet vanos. . Jeg monterede spjældanlæg fra dbilas, større dysser, chip fra dbilas, KN filter og ekstra luft til luftfilterkassen med tragt foran, bananudstødning , renoverede vanos med nye tætningsringe og Schrieck knaster for indsugning og udstødning. Før montering af knastakslerne ydede den 225 HK på rullefelt og efter montering af knastakslerne vil skyde på 230 til 235 men ved det ikke solgte den men du kan se den her i forum under dbilas 525 I. Købte istedet en 540 I v8. Det kan slet ikke ikke sammenlignes.


Kommentér på:
Bmw 525i e34 m50

Annonce