{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Golf 1 motorproblem {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg skiftede for et par år siden motoren i min golf 1 til en 1,8 8v fra en golf 2. inden den blev sat i bile fik den nye pakninger osv over det hele og fik monteret skarpere knast, dobbelwebere og bananmanifold. Jeg har aldrig fået den til at køre helt som den skal. Problemet er at hvis du træder speederen i bund dør den 1-2 sekunder som om man slukker bilen på nøglen og kommer der efter og trækker som den skal. den har også problemer med at gå ujævnt hvis man holder speederen bestemte steder, men kører 100% Som den skal ved fuld gas.
Jeg har fået bilen justeret flere gange ved en som roder meget med weber karburatorer og han kan åbenbart ikke få den til at køre bedre. Jeg tror heller ikke problemet ligger i karburatorerne, da jeg startede med et sæt 40mm dellorto som gjorde nøjagtig det samme som weberne gør.. Jeg har prøvet med en anden tændspole da jeg måske tænkte det var for svag gnist, men det ændrede heller ikke noget. platiner er skiftet ud til akkuspark elektronisk tænding, har overvejet at skifte til platiner igen, men ved ikke om det kunne ske at være der fejlen ligger? nogen ideer? Ville gerne have vognen klar til næste sommer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 1 motorproblem
  • #2   26. jan 2019 Nej, har 2 dobbel weberne på så der er sat anden manifold på smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   26. jan 2019 kan være accelerations pumpen ikke virker mht den dør
    men tjek op på timing af tandrem og tjek at den ikke får falsk luft ved manifold
    hvis du ikke kan de ting kan du køre til Bruno Hansen i Årslev på Fyn han er specialist i Webere


  • #4   26. jan 2019 Tandrem er tjekket, den havde jeg også tænkt på. Tror jeg tager manifolden af i morgen og ser om der er nogle tegn på den skulle være utæt.

  • #5   26. jan 2019 Hvad str indsats rør køre du med i de 40 mm Weber. Det dem man sætter ind i selve hullet gas spjældet sidder i. har prøvet noget lignet da jeg kørte med dobbelt Webber på en 1.8 godt nok Opel motor. Og der var de indsats røret der var for store mener de var 35 mm i hullet. og måtte så sætte 30 eller var det 33 mm i,I stedet for.det gjorde det forsvandt og motor tog ved med det samme når jeg gav gas. nu har du også fået tjekke at dine benzin ind skud i dine Weber. Det den der giver et skud benzin når du giver fuld gas vis den får for meget eller for lidt. Så gør det også at det vil give det ryk når du giver gas. lige som vis det var en alm karburator hvor 2 spjældet ikke var justeret rigtig ang benzin.Det gav nemlig også sådan et forsinket træk.

  • #6   26. jan 2019 Det ved jeg faktisk ikke, har ikke haft dem ude, men det kan da godt ske det kunne have noget med det at gøre.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #7   26. jan 2019 5 de hedder venturier

  • #8   27. jan 2019 Uha nu er vi Ca 20 år tilbage.
    Købte alt nyt for at ikke døje med forskruede lort..
    Havde det samme problem.
    Den lød godt i tunnelen <3<3, på rullefeltet. M. M.
    Skarp knast, justerbar tandrem hjul, planet, portet, bannanmanifold sports udstødning, nye Karburatorer, spedeertræk, tragter, filtere, elektrisk pumpe regulator hvad kan gå galt.
    Alt var målt og synkroniseret. Åbnninger og luft gennemstrømning, dyse blev filet til så det gav det samme.

    Sidste detalje var at den kan ikke køre på vakum regulator til justering af fortændning.
    Da den klappede hele tiden med membran. Fordi man tager vakum kun fra et cylinder.
    Bedst resultat gav at blokere membranen og køre med højere tomgang.
    Kan godt være et elektronisk tænding vil være løsning
    Blæv rullet i Støvring hos Laulunds
    Og i Galten kan ikke huske navnet


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #9   27. jan 2019 8 jeg har en scirocco med 16 v motor hvor jeg har boret huller og skåret gevind i indsugnings manifold i de 4 "rør" ind til topstk både pga str vacum til bremseforstærker men også for at have et jævnt vacum til min styring da den er bygget om til ægte sprøjt rodede med nogle dellorto der ikke kunne komme under 7% co og blev træt af karburator så gik hele vejen med sprøjt så skiide ærgerligt at tumpen der rullede den brændte min splinter nye Sachs performance kobling af til 4500 og det kan kun lade sig gøre ved at prøve at lave hjulspind og det er sgu svært når der sidder yokohama semislicks på

  • #10   27. jan 2019 Det første han gjorde da jeg kom ned for at få den justeret ind var også at fjerne vakuum justeringen. Så det er heller ikke den der driller. kan det have noget at sige hvis bremseforstærker får vakuum fra kun 1 cylinder? Det mener jeg nemlig den gør nu.

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #11   27. jan 2019 du får str vakuum ved at have sug fra alle cylindere og du får et mere ensartet vakuum til dit tændingssystem har fået at vide af en tuner at det er det rigtige at gøre nu køre jeg så med boks styret sprøjt hvor styring også køre tændingssystem

  • #12   27. jan 2019 Det er jo ikke for sjov skyld at der er nogen som er eksperter i tuning, de har studeret og arbejdet seriøst med det gennem lang tid, derfor ved de hvad de laver, de har et navn der er kendt, derfor koster det kassen at få ordentlig gammeldaws tuning, det er et håndværk, det er ikke komputer-filer.
    Rigtig tuning koster, sådan er det bare.
    Find en på 50-60 år, de ved noget om det.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #13   27. jan 2019 ahr kassen er måske så meget sagt de tager da ikke 900 kr i timen som nogle mærkeværksteder tager

  • #14   27. jan 2019 Korrekt, de tager faktisk ikke så meget, men de lytter og skruer, hænger ikke på en masse dyre computere og abonnemnter, men i gamle dage var der bl.a. Svend "Weber", der må da stadig være nogen af de gutter i faget.
    Mange af dem er stadig aktive i rally, gruppe H, der må de kunne findes.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #15   27. jan 2019 Bruno Hansen er en gammel ræv som køre i en Escort mk1 med "300 hk" med 48 mm Webere

Kommentér på:
Golf 1 motorproblem

Annonce