Chiptuning at 1,3l {{forumTopicSubject}}
Har søgt lidt rundt og vil spørge jer gravede gutter om det i det heletaget kan svare sig at sende sin 1,3 indsprøjtning motor uden turbo til en chiptuning.
Mangler mest lidt Nm. Men de skriver at jeg kan få fra 10 HK og op til 20 HK.
Det drejer sig om en 1,3L Suzuki Jimny 4x4.
Pris med rullefelt er 2500kr.
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.240
jan 2019
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det var også det jeg blev lovet.
10hk er fint, men Nm på 125 er super.
Ja ja... ved godt det ikke er meget, men også mest Nm jeg går efter.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
apr 2018
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 509
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 332
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Selv hvis det gav 8-10Hk så vil jeg tro effekt kurven vil minde meget om trillingernes altså at effekten kun vil være til stede i så høje omdrejninger at man praktisk aldrig får noget ud af dem.
Men for at svare på dit spørgsmål så vil 18hk og 26nm være meget, men hvor er der noget troværdig dokumentation for at dette er tilfældet ?
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.245
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.273
Men en ting er, hvad de skriver, den kan optimere til. Men hvad nu hvis det er fordi den standard kan måles til 97 hk frem for de opgivne 85 hk? Så er forøgelsen pludseligt minimal. Man skal i hvert fald se en før-/efter-måling og ikke kun en efter-måling.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.449
Chiptuning at 1,3l