{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.647 visninger | Oprettet:

APR Downpipe. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har en Golf 6 GTI Edition 35, som jeg overvejer skal have lidt mere lyd. Tænker at smide en APR downpipe på, og standard udstødning resten af vejen. Meeen, er dette lovligt, iforhold til at bilen ikke bliver konfiskeret? Hvis den er lovlig, skal jeg vel bare i synshal, og have skrevet den ind i papirene?

Tak på forhånd, god søndag til jer alle.

Link https://www.nardocar.dk/shop/apr-cast-race-dp-exhaust-system-for-the-1-8t-2-0t-1862p.html?kk=a4c629a-18012afc3fd-f37e0&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=APR+Cast+Race+DP+Exhaust+System+for+the+


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  APR Downpipe.
  • #1   10. apr 2022 Hvis ikke produktet er godkendt til brug i EU så kan du godt risikere konfiskation af bilen.
    Min erfaring er at det er sjældent at amerikanske firmaer som APR får deres produkter EU godkendt.
    Det er nemmere at finde europæiske producenter som får delene godkendt, men langt fra alle gør og ikke ved alle produkter.
    Hvis ikke de skriver det for lige præcis det produkt du kigger på skal du ikke regne med at det er godkendt.


  • #2   10. apr 2022 Være 100% sikker på at produktet er type godkendt til lige præcis, din bil/motor

    Er det ikke det.
    Kan det ikke synes og godkendes
    Også kan de tilbageholde din bil


  • #3   10. apr 2022 Dennis, hvem kan tilbage holde bilen?

  • #4   10. apr 2022 NR, det kan politiet.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #5   10. apr 2022 3# NR politiet har beslagt en masse biler de sidste par uger, bare pga mistanke om konstruktive ændringer. Som luftfilter, udstødning, og chiptuning. Så hvis hr betjent synes den larmer for meget, bliver den beslagt og tjekket i synshallen, finder de noget bliver den sendt til et mærke værksted og bliver gjort helt original på DIN regning. plus du betaler selvfølgelig for hele gildet inkl transport af din bil.

  • #6   10. apr 2022 Her en video der giver lidt mere info:

    https://youtu.be/MJCq3lXSiSk

    Det tuningsfirma som hjælper Politiet er tidligere Scantune som nu hedder 2M Teknik.


  • #7   10. apr 2022 NR
    Har du slet ikke fulgt med på nettet de sidste par måneder

    Der er flere der har fået konfiskeret biler pga ulovlig dele på biler
    Som gør bilen enten larmer for meget eller forurener for meget

    Så er man en bil nørd og ikke har hørt om det så ved jeg ikke hvad
    FB er oversvømmeed forskellige historier


  • #8   11. apr 2022 Nå vildt nok, nej har ikke hørt noget om det. Har dog heller ikke FB. Tak for info.

  • #9   11. apr 2022 13 biler tilbagehold/beslaglagt til træf i lørdags, så de mener det seriøst.

    https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/efter-anbefaling-af-politiet-afspaerrede-selv-parkeringsplads-inden-biltraef


  • #10   11. apr 2022 Har man hørt om nogle som bare er blevet stoppet alm på landevejen, hvor bilen så er tilbage ? Eller er det kun under "træf", ved nogle af jer det ?

  • #11   11. apr 2022 Folk bliver også stoppet på landevejen, der blev de første taget det ser ud til de nu koncentrere sig mest om træf smiley
    Men larmer og lugter din bil ikke så ville jeg ikke være nervøs


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #12   12. apr 2022 Igår blev der udført 3-4 vejsidesyn i mit lokal område, og der var mere end en som ikke længere ejer deres bil..

  • #13   14. apr 2022 Så fik jeg konfiskeret min bmw, så i havde ret. Kedeligt. Det bliver spændende og se hvad de kommer frem til der skal ske.

  • #14   20. apr 2022 NR. Føj. Hvor i landet er du fra? og så må du lige holde os andre opdateret!
    Ønsker dig alt held og lykke med vogntøjet!


  • #15   21. apr 2022 Jeg er fra Nordsjælland.
    Jeg kom kørende modsatte af hvor de stod og målte fart i den anden retning end den vej jeg kom kørende fra også da han kunne høre bilen, så løb han over på modsatte side og ventet på jeg kom op til ham også vinket han mig ind. 2 mc betjente. Den blev kørt til BMW igår og jeg får svar i slut denne uge omkring hvad der skal ske efterfølgende.
    Jeg giver en opdatering når der er nyt i sagen.


  • #16   27. apr 2022 Kort opdatering:

    Politiet har idag ringet og BMW er kommet med en pris på 97.000kr også kommer der moms, bøde og transport oveni.

    Så pas på jeres biler derude.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #17   27. apr 2022 97.000kr for hvad præcist!?
    Lyder som komplet vanvittigt beløb for ny kat, og motorstyring..


  • #18   27. apr 2022 Partikel filter, komplet ny udstødning og motorstyring. Ja vi er helt enige ang det er vanvittigt. Jeg giver en ny opdatering når der kommer endelig papir/resultat fra BMW/Politi.
    Denne pris er bare oplyst fra betjenen til mig igennem tlf.


  • #19   29. apr 2022 Hej alle, her kommer en kort opdatering. Jeg blev idag kontaktet af betjenen som har sagen. Politiet er gået med til jeg selv kan komme med originalt partikel filter og komplet original udstødning. Så prisen er halveret en del. Prisen nu er på 40.800kr for at BMW afmonter og monter komplet udstødning med partikel filter, med alle nye clams og ophæng osv. Ny motorstyring da den som sidder i nu ikke kan kodes om så BMW kan garanter at den bliver med normal software. Dette var et krav fra politiet at det skulle de kunne. Der til kommer så bøden på 5000kr plus transport med Falck. Så mellem 50 og 55.000kr for det. Jeg har været i kontakt med Niels becker fra Jylland som sammen med sin advokat Peter er igang med 10-15 sager omkring konfiskation. Vi blev enige om at få bilen lavet standart, så jeg får den tilbage også søger vi aktindsigt også må vi se om vi kan gøre noget efterfølgende. Jeg giver en opdatering igen når bilen er kommet hjem og vi har søgt aktindsigt. En ting i skal huske, det er de gamle betjente i skal være ekstra opmærksomme på, og især mc betjente. Jeg blev stoppet for ikke så længe siden i min S600 af to unge betjente som bare sys den lød pisse godt og intet nævnte omkring larm og forurening. Hvis nogle kan dele alt det her på BG eller andre sociale medier, ville det være fedt - så alle ved de skal passe på.
    God weekend.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #20   29. apr 2022 Stadig mange penge, men en mere fornuftig pris!
    Men er stadig latterligt med motorstyringen, da den altid vil kunne kodes om, om den så er ny eller ej. smiley
    Men sådan er deres idioti jo pt, og håber at de snart får styr på det, for det ender med at koste staten rigtig mange penge, især hvis de får taget for mange som er lovlige!


Kommentér på:
APR Downpipe.

Annonce