{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Chip tuning {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
Jeg har ikke den store forstand på biler.. så beklager på forhånd smiley
Jeg har købt mig en Skoda Kamiq 1,0 - 110 tsi dsg. Fra 23
Kan det betale sig, at jeg får den chip tunet?
Af hvad jeg kan se, kan den få omkring 40 hk mere, og kan læse benzin forbrug/økonomien også bliver bedre? Men kan det mærkes med de 40 ekstra heste? Og hvad med benzin forbruget? smiley

Mvh Emil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip tuning
  • #1   19. mar Ja det kan sagtens mærkes smiley
    Men pas på, din garanti på bilen ryger.


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #2   19. mar Bare husk det er ulovligt
    Og det er noget de er begyndt og går meget op i


    Så bliver man stoppet og de har mistanke
    Så beslaglægge de bilen
    Og få bilen kontrolleret
    Alt på din regning


  • #3   19. mar 1,0 TSI kommer med beskedne 200 Nm, ved en chip tuning kan du komme tættere på de maksimale 250 Nm som DQ200 gearkassen kan holde til.
    Moment forøgelsen er noget “mere værd” end blot de ekstra heste.
    Lad nu være med at vælge den billigste tuner der lover flest hk - du ville heller ikke vælge den billigste hjerne kirurg hvis din IQ skulle justeres.
    Men turbo’en i de små TSI motorer er svag, så er ikke uden risiko for bilen.

    Det fokus som Mette Frederiksen har og har haft pålagt Politiet - så skal man lige overveje om det er det hele værd.


  • #4   19. mar Tak for svar alle sammen- jeg blev en del klogere. Jeg havde via en hurtig søgning på Google, fundet frem til at var lovligt. - så tak for informationen.
    - men jeg tænker om at politiet vælger at stoppe en Skoda Kamiq, selv med flere hest og nm, vil være ret usansynligt eller hvad?
    De ekstra hk og nm vil blot være bonus for mig, jeg ønsker generelt blot en sunder benzin økonomi, samt at optimere min køre oplevelse. - med hvis det har en større risiko for at turboen ryger, så er det nærmest et no go fra mig.


  • #5   19. mar Chiptuning eller hvad vi skal kalde det vil altid presse din bil til mere end producenten har syntes du skulle have adgang til, og dermed ryger garantien med det samme. Du mister alt på din drivlinje og de kan sagtens se hvis den har været flashet. Med de priser der er på DSG gearkasser ville jeg nok lige overveje en ekstra gang.

    Derudover er der også bare risiko for at bilen bliver nappet og du tvinges til at købe ny styreboks osv. - dog selvfølgelig ikke samme risiko som hvis du kører en i en voldsænket TDI med brede fælge.


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 4 Emner: 1 Svar: 82
    #6   27. mar Jeg har ikke nogen erfaring med chiptuning. Men har flere gange hørt den der med "flere heste, større moment og længere på literen". Er det bare salgsgas med længere på literen? Min fornuft siger - flere hypper = klampen i bund, hård acceleration = større forbrug.
    Der skal vel også en anden gearing til hvis der skal komme flere kilometer ud af flere heste.


  • #7   27. mar Du kan læse hvad en af Danmarks dygtigste skriver om emnet.
    https://chiptuning.nu/shop/oekotuning-129c1.html


Kommentér på:
Chip tuning

Annonce