{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ecu tunings chip
  • #1   7. dec 2004 mange af dem er en modstand der sættes i stikket til luftmængdemåleren!!! det virker ikke skide godt og motoren bliver smadret!!!
    det bevirker den kommer til at køre på en magare blanding og det kan den ikke tåle...

    Daniel


  • #2   7. dec 2004 ja det kan du jo ha ret i men nu spørger jeg sikkert dum... vil den ikk automatisk ændre det og gi mere benzin.. for luftmængdemåleren registere jo at der kommer mere luft...

  • #3   7. dec 2004 nej det har du ret i.. gg.. men var også bare nys ..

  • #4   7. dec 2004 det var også derfor jeg ville høre om der var nogen der kendte noget mere til det... for de tyskere har sku lidt for mange underlig ideér engang imellem... hvis det dog bare var så nemt synes sku ikk jeg kan bestille andet end at tænke på at få den vildeste lille racer colt... gg

  • #5   7. dec 2004 har mange ideér men der ska også penge til havde overvejet en mivec motor med 176 hk kan få den for 6500.. men så skal der også findes et ledningsnet og jeg ska ha en piggyback... tænkte også på en turbo eller måske spjælphuse men aner det ikk.. den motor kunne nu være fin.. ss.. så har jeg da rigelig heste indtil videre.. ss

  • #6   7. dec 2004 Det var da noget spændende læsning !!!
    Og det er ikke for at pege fingre af nogen.

    Extreme C sælger selv chip, og lodder dem åbenbart i.
    En del ECU'er kommer altså med sokkel til chippen.
    Og ellers loddes en i, som den nye chip sættes i.
    Dog er det rigtig at det ikke giver noget, eller meget lidt, på en ordinær bil.

    Ifølge Daniel A er det at skifte chip, bare at sætte en modstand ind på forbindelsen til luftmængdemåleren.
    Det er altså rimeligt nemt at se forskel på en modstand og så en chip. Eller retteligt en EProm, som det faktisk er.

    Daniel A og Thor- kan ikke blive enige om det bliver en federer eller magerer blanding.
    Begge dele er vel muligt, og motor og kat er faktisk ikke glad for nogle af delene.

    Det der er ændret på ihvertfald nogle af de "standard" tun-chip der sælges er bare tændingen.

    Og som Thor- også skriver, så skal der altså nogle fysiske ændringer til på motoren før det giver noget.
    Og så som det sidste, skal du så have den på rullefelt og have den trimmet ind.
    Det er så her du får en ny chip i der er lavet til din bil.

    Puha, det blev da til noget.
    Håber ikke at der er nogen der føler
    at de er blevet trådt over tæerne, det var ikke meningen.

    M.v.h.
    Per Olsen


  • #7   7. dec 2004 hey per...
    hvis du læser igen er det IKKE en 'rigtig' der her bliver diskuteret.... men dem de sælger på ebay for 2 euro... det er til dem jeg skriver at det bare er en modstand der bliver sat i et stik ved luftmængdemåleren!!!
    det ved jeg da en af mine bekendte købte en i den tro at det ga 25HK og noget mere moment!!! da han modtog den ringede han til mig for at høre om jeg ku hjælpe med at montere den. jeg flækkede af grin da han fortalte det da han på det tidspunkt kørte i en 106 1,1.... 25 hk sagde han den ga!!! hahaha... det blev dagens grin!!!

    Daniel


  • #8   7. dec 2004 Hej Daniel.
    Nu er emnet jo altså: "ecu tunings chip".
    Og derfor også det jeg antager der bliver diskuteret. Derfor svarede jeg som jeg gjorde.
    At du så har nogle andre erfaringer med det der bliver solgt som tuningschip på EBay til 2€, skrev du jo ikke rigtig noget om i dit første indlæg.
    Men til gængæld synes jeg at du belyser det meget godt i det andet indlæg. Og tak for det. Så kan folk da se at de skal passe på, og heller ikke tro at man kan få en 3.000 kr chip til 2€.


  • #9   7. dec 2004 men thor har faktisk skrevet det!!! smiley

    Daniel


  • #10   7. dec 2004 Ikke rigtig. Hvis man læser hans indlæg skriver han jo også om "chippen". Han skrver jo ikke om noget andet på noget tidspunkt. Det er jo først dig der nævner noget om en modstand.
    Skal dog lige indskyde at jeg ikke har kikket på EBay.


  • #11   7. dec 2004 Glemte lige.
    Er offlien det næste stykke tid.
    Skal faktisk lige have åbnet en ECU, og monteret en sokkel. ;o)
    Og kopieret et par Eprommer.


Kommentér på:
ecu tunings chip

Annonce