870 visninger
|
Oprettet:
Knaster vs stempler {{forumTopicSubject}}
Hej. jeg har en Volvo S40 T4. Har lige købt større interooler og en T3T4top turbo. Har snakket med Turbodk.dk hans siger at min motor ik kan holde til mere end 300hk med de stempler og plejl-lejer, som er std. Men ham fra turbomotor siger at den sagtens kan holde til 330-400 hk og vil råde mig til at købe nye knaster,hvis jeg vil over 400hk og behøver ikke tænke så meget på stempler og plejl-lejer.. dog siger han også at jeg skal køre med ca 1.0 bar lade tryk..
hvad er jeres mening?
På forhånd tak
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.676
det er en dyr omgang men en virkelig god invistering hvis du skal ha flere heste...
er sikker på at en ny blok vil koste mere end lejer og stempler...
og at udskifte det hele kan i sidste ende også gi en højere effekt
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 802
feb 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.932
så længe du ikke kommer over 1 bar vil jeg ikke sige det er nødvendigt med andre stempler...
feb 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.932
jun 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 42
J: Ja det er sgu en dyr omgang, og hvis det går galt må jeg jo have nye stempler osv på den næste motor smil.
Mx: Hvorfor 10-60 og ikke 5-40 som jeg kører på nu?
laier: Tror sgu jeg prøver, men kun omkring 1.0 bar.
jun 2004
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 42
aug 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 617
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 138
http://www.protune.dk/index.php?cPath=35_28
Det er godt nok lidt penge der skal ofres, men men men... Det koster at have det sjovt.
Vh Chr
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.040
Og vil mene at noget 10w 50 vil være mere end rigeligt til den på olie siden. 10 w 60 er for træg.
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.999
10W60 bliver bare ikke så tyndt som 10W50 når det er varmt ....
Knaster vs stempler