{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Motor projekt opel C20ne {{forumTopicSubject}}

Hej BG, mest opel freaks...

Jeg er igang med et motor projekt, til min opel...

Og jeg snakker ikke om såent et visen projekt der byder på en anden knast og banan mani fold eller åbent luftfilter osv...

Nej det er hele "baduljen", den skal bores op til ca 2.1, 286 knast fra Dbilas, justerbar knasthjul fra Dbilas, lexmaul indsprøjtning, lexmaul banan mani fold 4-2-1, større dyser, 2,5" udstødning, åbent luftfilter, portet og planet topstykke, og hva der ellers høre til af småting i samme vending...

Jeg renovere hele motoren samtidig, dvs ny oliepumpe, plejllejer, hovedlejer og alle pakninger samt simmerringe osv...

Jeg ville høre om lidt forskellige ting nu i har fået lidt baggrundsviden om projektet...

1. Som bekendt sidder knasten i et hus for sig selv og ikke sammen med selve topstykket, kan man tage evt. 0,5mm af bunden på dette hus og derved opnå højere løft???
eller vil dette resulterer i at ventilerne aldrig lukker nok???

2. Ville det være en god idé at sætte stramere fjedre i til ventilerne, og gives der flere slags eller???

3. hvor store må dyserne være, inden den begynder at "drukne" sig selv i stedet for at give effekt???

4. Er det nok at få den rullet ind og chippet, eller skal der programbar styreboks på???

Jeg høre meget gerne fra jer:-)

Motoren er en C20NE, altså en 2,0 8v

Jeg vil også gerne høre tips og tricks fra andre der har lavet lignende projekt, eller have at vide hvis der er nogle ting jeg skal være speciel obs på...

Endvidere vil jeg gerne høre om der er en der kan sige mig std mål. på følgende:

1. højde på selve topstykket altså uden knasthus...

2. størrelse på inds. og udst. ventiler...

Er der ellers nogen der har tips til at vinde noget effekt ud af såen en motor er i velkommen til at skrive, dog ikke tryk i nogen afskygning, køre KUN sug...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor projekt opel C20ne
Kommentér på:
Motor projekt opel C20ne

Annonce