{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.058 visninger | Oprettet:

golf 3 knastaksel {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en golf 3 ,1,8 aut. AAM motor dvs den er ned droslet til 75hk så ville jeg smide en ny knast aksel i fordi det skulle give de sidste 15hk på en god dag men har ikke en skid forstand på de knast aksler hvilken en ska man købe i sådan et tilfælde ?? gerne links smiley

På forhånd tak alle sammen :]


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf 3 knastaksel
  • #1   12. apr 2009 Bare find en G2 GTI 8V knast og smid i den... Det hjælper dig noget af vejen, men prøv at sammenlign kompr-forholdene på henholdsvis din motor og så på en 90 hk... der er lidt forskel, så tror du skal skifte mere end knasten...evt en planslibning og bearbejdning af toppen, så burde den blive en hel del mere frisk smiley

    Held og lykke med det smiley


  • #2   12. apr 2009 lidt af en knast aksel, der skal i hvis den bare skal give 15hk på en 75hk standart motor,
    kan fortælle dig, at en AAM motor også har lavere kompression 9.5:1 hvor en 90hk har 10:1


  • #3   12. apr 2009 hvordan ændre jeg kompressionen ?

    har ikke så meget styr på motoren


  • #4   12. apr 2009 passer den G2 GTI 8V knast direkte over i min G3 ??

    hvis hele toppen passer ville det sku nok give en del , ellers hvor kan man få bearbejdet topstykket henne ?


  • #5   12. apr 2009 jeg har en fin knastaksel til en golf 3 gti du må få hvis du selv henter den
    hilsen claus


  • #6   12. apr 2009 Ketil =SBL= L: det eneste smarte ved gti toppen, ville være, hvis man flyttede hele indsprøjtningen med over, men det er et stort arbejde, for en der ikke ved så meget om det...

    toppene er der som sådan ikke den store forskel på,

    men om den lavare kompression, ligger i dit topstykke, eller dine stempler, kan jeg ikke fortælle dig..

    det nemmeste for dig, ville være at finde en 90hk ABS motor, og ligge over i, den passer lige i(plug n play) og det er lovligt, da den holder sig inden for 20% reglen..


  • #7   12. apr 2009 har ikke lige råd til en ny motor og så er det os automat gear i min hvis den har noget at sige ? men hvis jeg kan få fat i den G3 gti knast fra claus så det da et skridt mod de 90 smiley

  • #8   12. apr 2009 Bearbejdning af toppen, kan du snakke med en lokal mekker om, så ved han med garanti, hvor du kan få ordnet det...

  • #9   12. apr 2009 hvis du sætter en gti knast i vil jeg tro du for en 78-80hk, alt efter hvilken stand din motor er i..


    ang automatgear, har det intet at sige, den sætter du bare lige på den nye motor, det hele er magen til,(kun indmaden af motoren som er lidt anderledes)

    en ny motor koster nok en 1-3000, og så har du 15hk ekstre, så det kan langt fra betale sig at begynde at skifte noget ud på din motor.. smiley


  • #10   12. apr 2009 tja er glad for jeres input , giver sku noget at tænke over ;D

    min motor har kørt 95,000km tror ikke jeg finder en der har kørt mindre men kan godt se det bliver dyrt hvis jeg så ska have lavet det ene og det andet bare for at ende på de 90 smiley


  • #11   12. apr 2009 er helt sikker fuld service bog og tjekket hos SMC biler smiley og den står rigtig flot i kabine og motoren spinner som en mis med sine 75 hypper smiley som gerne skulle blive til mere

  • #12   12. apr 2009 ja der er en del stykke vej "bare" til de 90hk, men en 90HK ABS motor, har også et andet bundtræk, som jeg tror ville være godt til din automatgear..

    og begynde at bearbejde dit topstykke, kan hverfald ikke betale sig, når du ikke engang har råd til at skifte motoren.. en god bearbejdning (alt efter hvor meget der skal gøres) koster fra en ca. 3000 og op efter..


    men hvis jeg var dig, ville jeg nok vente til, der var lidt flere penge at gøre med, og i det hele taget er automatgear et dårligt udgangspunkt.. smiley men er jo selvfølgelig ejerens valg smiley


    men skulle det gøre, ville jeg smide en abs motor i, evt som har fået en hovedrenovering, og så evt
    en god knast
    bearbejdning af toppen,
    banan manifold
    og en god justering ved en som ved hvad han laver

    så kan du nok ende på en 110hk måske lidt mere hvis du er heldig..
    men dit automatgear vil stadig æde en del af effekten smiley


  • #13   12. apr 2009 okey mange tak for hjælpen alle sammen smiley

Kommentér på:
golf 3 knastaksel

Annonce