{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.184 visninger | Oprettet:

Porsche bremser, bremser bedre? {{forumTopicSubject}}

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=869094

Til at starte med beder jeg gerne om ORDENLIGE SVAR! Har kigget lidt på disse bremser på til min golf men vil den bremse meget bedre? Jeg har fået afvide at hvis min bremse forstærker ikke bliver skiftet ud med en større vil der ikke være nogen forskel, Har i noget forstand på dette? inden man nu lige køber sådan et sæt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Porsche bremser, bremser bedre?
  • #1   21. okt 2009 Køb brembos GT1 sæt. Du vil ikke kunne mærke forskel på dem du har kigget på og brembos. Og de har så vidt jeg husker TÜV til golfen. Men igen porsche ser fedt ud og de er 7 mm større. Men husk du skal have lavet adaptor til bremsekalibrene så de passer på din bil hvis du vælger brembo passer de fra starten.

  • #2   21. okt 2009 jaa, men ville gerne have dem som var lidt større smiley det var derfor jeg havde kigget på de andre der.

    Men de skal self kunne bremse bedre ellers ville der ikke være nogen fidus i at købe dem smiley


  • #3   21. okt 2009 Altså jeg har opgraderet til S3 bremser foran på min og de bremser meget bedre. Det er en lille udgift på nye skiver og bremse åg hos VW til ca 800 kr for bremseåg og 1000 kr pr skive hos refako smiley det er til at tage og føle på. De er 312 mm. GT1 sættet er 4 stemplet og virker derfor noget bedre, men koster også knap 10.000 kr. Og de 6 stemplede cayenne bremser er lige en tand bedre. Om man kan mærke forskellen i f.eks din bil er nok diskutabelt, men jeg tvivler på du kan mærke forskel fra 4 til 6 stemplet smiley

  • #4   21. okt 2009 okay,

    Fordi har nemlig ventilerede skiver på min bil, og de der speciel klodser smiley

    men det er så om den bremser endnu bedre i forhold til dem smiley

    og så ville de self se syge ud med nogle 20" åbne chrome fælge


  • #5   21. okt 2009 Det kommer jo lidt an på hvordan resten af dit setup ser ud...

    Hvis vi antager at dine støddæmpere og fjedre er 120% i orden, og rimelig friske, samt at du har gode dæk på ( ikke bare semi, men GODE ), og du har styr på dæktrykket, så vil større bremser hjælpe... De flytter grænsen hvormed du blokerer bremsen.. Dvs du kan dosere bedre bremsetryk, og dermed bremse kraftigere....

    Men i min verden kræver det også at man justerer front/rear fordelingen af bremsekraften... Og sådan en dimmer koster en sjat... Jeg ved ikke hvor vigtigt det i praksis er...


  • #6   21. okt 2009 Altså den største faktor er hvor stor overfladen på klodsen og skiven er og om dimenssionerne passer sammen. Jo hurtigere en skive bliver varm jo hurtigere vil den fade og dermed få nedsat bremsekraft. Resten af setupet som Tonni er inde på er ret vigtigt hvis man virkelig vil opnå optimal bremseeffekt. Men for normale mennesker er det nok knap så vigtigt når man bare kører dagligt og vil have den bare bremser. smiley

  • #7   21. okt 2009 jaa jeg kører jo i bilen hver dag, så det er jo bare for at den kan bremse smiley

  • #8   21. okt 2009 kristian K:

    jamen hvordan ser dine ting ud nu? har du friske støddæmpere og gode dæk på?


  • #9   21. okt 2009 Har helt nye støddæmpere på smiley gevind undervogn, og mine dæk ved jeg ikke om er gode lige nu, men skal have nogle hankook eller noget på igen.

    det er fordi hvis jeg skal have de bremser på skal det ikke være i de fælge, det ville næsten være synd at gemme dem væk smiley


  • #10   21. okt 2009 Du kunne også bare smide et par almindelige ( men gode ) skiver på, og et par sports-klodser...

    Jeg kan stå inde for black diamond skiver... blackdiamondbrakesonline.co.uk

    De holder til rigtig mange prygl, og de blir ikke slidt i bund med det samme.... Dem samt et par almindelige men gode bremseklodser...

    Så kommer du langt... Og selvfølgelig også gode dæk smiley



  • #11   21. okt 2009 jaa men det er bare fordi jeg HAR allerede sports skiver i smiley ventilerede osv smiley http://www.nap.dk/images/Zimmermannskive.jpg

    og sportsklodser i, så tror allerede det er opgraderet så meget det kan smiley


  • #12   21. okt 2009 men ved i noget om det med bremseforstærkeren smiley

  • #13   21. okt 2009 det er brembo der laver Porsche bremser,og jeg vis det skal være rigtig og virke irdenligt skal der større bremse cylender på

    mvh todt


  • #14   21. okt 2009 Todt.

    Hvad vil det sige helt præcis smiley er ikke så meget inde i det,

    Hvor kan man købe sådan en større cylinder? smiley


  • #15   21. okt 2009 bremsecylinder?? sådan noget pjat sidder der sgu ikke på en Golf GTI med skiver hele vejen rundt smiley

    Som jeg skrev tror jeg ikke du kan mærke forskel Kristian. Hvis du kigger min video så kan du til sidst se hvordan S3 bremserne bremser ned fra 180-50 km/t på noget der ligner 3-4 sekunder. Og jeg træder slet ikke til, det er mellem 50 og 70% af effekten på bremser du ser i videoen ;o)


  • #16   21. okt 2009 det kommer helt anden på hvordan man ser på det.er faktisk vigtig eftersom det er en store mægte væske man skal flytte

Kommentér på:
Porsche bremser, bremser bedre?

Annonce