{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip til altea FR
  • #1   17. jan 2010 Den kan ik holde til det, den er skruet rigeligt op i forvejen

  • #2   17. jan 2010 okay noget du kender noget til ??

  • #3   17. jan 2010 Min stedfar har et autoværksted, og vi havde sjovt nok lige snakken igår omkring det. Turbolader, kobling og gearkasse står bla af..


  • #4   17. jan 2010 ok jeg holder mig fra det ... men det kunne være sjovt med 200 hk smiley

  • Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #5   17. jan 2010 Er det fordi det er en disel?

  • #6   17. jan 2010 Der er mange problemer med 170hk PD TDI'en også selvom den ikke er chippet.
    Turbolader og topstykke er der mange problemer med.


  • #7   17. jan 2010 Min kammerat har sådan en. Den er chippet til 205 hk og den holder fint.

  • #8   17. jan 2010 jeg har hørt at det er 140 hk motoren der ikke holder skide godt ...

  • #9   17. jan 2010 Det er begge motore. Dog kender jeg til flest fejl på 170 hk PD

  • #10   17. jan 2010 Alting holder fint , lige til det siger bang :o)
    har selv overvejet at chippe min men synes bare det er for lidt det giver


  • #11   17. jan 2010 tja der er ingen problemer med min, jeg køre den altid varm og køre mellem 200 og 400 kilometer om dagen i den , så håber den holder...

  • #12   17. jan 2010 Det er ikke dét værd. I forhold til, hvor mange der har problemer med det, er det ikke de ca. 20 hk værd!

    (Skulle efter sigende blive målt til ca. 180 standard)


  • #13   17. jan 2010 ... men hvis du ikke ændrer din kørsel, så behøver det selvfølgeligt ikke slide ekstraordinært på den. Jeg har hørt mange sige, min ikke kan holde til mere end 400 Nm, men jeg tager chancen...

  • Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #14   18. jan 2010 Kommer lidt bagpå mig dette indlæg. Har idag købt en seat Altea, diesel 170 hk chippet til over 200 hk, godt stylet. Har inden jeg købte den læst en del på nettet, og stort set kun hørt positivt om deres diesel motorerer. De fleste af de mange som kører rundt her, er jo netop også på diesel og går ikke udfra de alle render i tide og utide på værksted med defekte topstykker osv.

  • #15   19. jan 2010 Kasper F
    Det er desværre tilfældet ud fra statistikkerne...
    Den er forhåbentligt ikke med DSG gear, den du har købt? Det ville blot gøre det endnu værre.


  • tonny m
    tonny m Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #16   2. maj 2010 Det er den 140 hk model, som har store problemer med både turbo og dyser. Der er feks. kun 1 skrue/møttrik til at holde dysen.

    Den 170 hk model har slet ikke de samme problemer. De kører bla. med pizzaro dyser og har en anden turbo.
    De kan meget bedre holde til at blive tunet, og kun partikkelfilteret sætter begrænsingen på 200-210 hk.
    Gearkasse, kobling, og svinghjul holder fint til det.
    Altea fr tdi kan forresten også kun fåes med 6 trins gear kasse, og ikke med den lækre, men svage DSG gearkasse.

    Der er nogle tunere, der har lavet forsøg med at fjerne partikkel filteret, og kan så bagefter hive 250 hk/500 nm ud af den, og indtil videre har der ikke været problemer med at få det til at holde.
    Som positiv bivirkning kører alle længere på literen efter det indgreb.


    Så når man snakker chip tuning af 2,0 tdi pumpe dyse, så vil jeg sige.

    2.0 tdi 140 og 136 hk -8v og 16 v Enkelte motorkoder er stærkere end andre, og nogle kan ikke holde til det.

    2.0 tdi 140 og 136 hk både 8 og 16 v med DSG: Pas på med chip tuning. Gearkassen er ikke altid glad for de mange NM, og det koster hurtig 50.000 for en ny.

    2.0 16v 170 hk. Meget stærke motor, og kan godt holde til en chip tuning. Dog skal man lade de proffesionelle om det, og ikke smide en billig boks på.


Kommentér på:
Chip til altea FR

Annonce