1.438 visninger
|
Oprettet:
Chip til altea FR {{forumTopicSubject}}
Jeg har sådan en FR TDI ... er det dumt og få den opd chippet , og kan den holde til det ???
MVH
NISSEN
apr 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 59
jul 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 174
apr 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 59
jul 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 174
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.837
Turbolader og topstykke er der mange problemer med.
maj 2007
Følger: 68 Følgere: 67 Biler: 4 Emner: 18 Svar: 122
jul 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 174
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.837
aug 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 128
har selv overvejet at chippe min men synes bare det er for lidt det giver
jul 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 174
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.271
(Skulle efter sigende blive målt til ca. 180 standard)
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.271
jan 2010
Følger: 1 Svar: 1
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.271
Det er desværre tilfældet ud fra statistikkerne...
Den er forhåbentligt ikke med DSG gear, den du har købt? Det ville blot gøre det endnu værre.
okt 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
Den 170 hk model har slet ikke de samme problemer. De kører bla. med pizzaro dyser og har en anden turbo.
De kan meget bedre holde til at blive tunet, og kun partikkelfilteret sætter begrænsingen på 200-210 hk.
Gearkasse, kobling, og svinghjul holder fint til det.
Altea fr tdi kan forresten også kun fåes med 6 trins gear kasse, og ikke med den lækre, men svage DSG gearkasse.
Der er nogle tunere, der har lavet forsøg med at fjerne partikkel filteret, og kan så bagefter hive 250 hk/500 nm ud af den, og indtil videre har der ikke været problemer med at få det til at holde.
Som positiv bivirkning kører alle længere på literen efter det indgreb.
Så når man snakker chip tuning af 2,0 tdi pumpe dyse, så vil jeg sige.
2.0 tdi 140 og 136 hk -8v og 16 v Enkelte motorkoder er stærkere end andre, og nogle kan ikke holde til det.
2.0 tdi 140 og 136 hk både 8 og 16 v med DSG: Pas på med chip tuning. Gearkassen er ikke altid glad for de mange NM, og det koster hurtig 50.000 for en ny.
2.0 16v 170 hk. Meget stærke motor, og kan godt holde til en chip tuning. Dog skal man lade de proffesionelle om det, og ikke smide en billig boks på.
Chip til altea FR