{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Opel Kadett 1.4s {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Opel Kadett som er registeret som en 1.4s som normalt har 75hk, men der er så smidt en 1.4i motor i den desværre ! (C14NZ monopoint), men på registeringsatesten er det en 1.4s

Har tænkt på at smide en 1.8i motor i den for at komme op på de 90hk som jo er en lovlig forøgning af de 75hk som en 1.4s har og som der jo også står i registeringsatesten på bilen. Så jeg må vel godt smide en 1.8i moter i den (C18NZ) ? er bare lidt i tvivel om det der med monopoint og multipoint injection og kan læse/se mig frem til at de fleste C18NZ motor er med multipoint injection og er derfor i tvivl af hensyn til det elektriske der er i mit nuværende ledningsnet. Kan man tage indsugnings manifolden med monopoint fra min 1.4i og sætte over på uden at dette skulle give problemer eller skal der en anden indsugnings manifold med monopoint på for at det fungere ? eller kan man bare sætte multipoint injections manifolden og det hele over på den uden at det skulle give problemer både med det elektriske og til syn ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Kadett 1.4s
  • #1   15. mar 2010 der findes da ikke noge 1.4s,(ellers har jeg lært noget nyt igen)

    være sikker på hvad din bil er født, snak evt med en synsmand der ved noget om tingerne, og så går ud fr a det.

    ellers stå du måske med en bil, derikke er lovlig.


  • #2   15. mar 2010 1,4 S existere skam også .Mange TDC biler i 1990/91 model var 1,4S.Havde en selv:)

  • #3   15. mar 2010 Det er en 1.4s med en motor som korekt hedder 14NV

    kig her hvis i er i tvivel : http://www.refako.dk/index.php?cPath=1_100000084_245000033_110000069

    Ejeren før mig har så lagt en C14NZ motor med monopoint i den men på min registeringsatest står den registreret som en 1.4s med en 14NV motor med 75hk (1.4s er jo bare selve bilens navn altså en Opel Kadett Sedan 1.4).

    Men da den jo er lavet om til en 1.4i kan jeg så smide en 1.8i altså en C18NZ motor med 90hk som jo lige nøjagtigt er 20% i forhold til hvad den opbrindeligt er født med nemlig en 14NV motor med 75hk ?

    Er i med nu eller er det for indviklet ?



  • #4   16. mar 2010 jeg har bare aldrig hørt om en 14S. men man lære jo så længe man lever

    hvis bilen er født med 75hk,
    ja så er det lovligt og lægge en c18nz motor i med 90hk,

    men husk på at 1.4 motor er en small blok og
    1.8 er en big blok motor
    den køre med tykker træk aksler,

    så for og gøre det nemt og skifte, skal du skifter fjedreben til den store model også,
    sammen med motor og gearkassen.

    ellers skal du til og finde det rigtiger svinghjul, hvor koblingen fra din motor passer på,
    så kan du sagtens bruge din nuværende gearkasse.
    det sidder på nogen 17 diesel motor.


Kommentér på:
Opel Kadett 1.4s

Annonce