{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tuning af motor ,
  • #1   13. maj 2010 du kan fx få lavet et T stykke som du skuger ind i blokken der hvor din olie tryks kontarkt sidder og så skuger du din olie tryks kontarkt i T stykket i stedet og den ande udgang er olie til turbo ,, og ellers bare retur slange ned til bundkar

  • #2   13. maj 2010 Hvis du er i tvivl om en så banal ting, er det så en god ide at montere turbo?

  • #3   13. maj 2010 Anbefaler at tage olie et sted på blokken efter filter.

  • #4   13. maj 2010 Sajmon, hvor skal han så finde ud af det fra? For så vidt jeg ved findes der da ingen uddanelse i at montere turbo på biler

  • #5   13. maj 2010 Peter J

    Nej men der findes almen viden om emnet!

    Ved man ikke sådan en ting mener jeg heller ikke man er gearet til det!


  • #6   13. maj 2010 læs evt på nogle af de sider "vi ikke må nævne herinde" for der er mere læsestof omkring turbomontering.

  • #7   13. maj 2010 niclas V er det på rollaen?

    eller hvilken bil er det,
    hvis den har olie køler kan du nemt tage den der fra, og så køre retur direkte i bund kar,

    men det ville nok være en go ide at montere en olie køre uanset hvad.. smiley


  • #8   13. maj 2010 Drenge, man skal jo starte et sted smiley




  • #9   13. maj 2010 Hvad skal bilen bruges til.. Gade eller bane.

    For det er jo ikke lovligt at eftermontere turbo uden en godkendelse...og det kan blive meget dyrt hvis den ikke er godkendt med turbo på.


  • #10   13. maj 2010 det er til gade, ja dne skal ikk kunne yde an masse det vil sige , den skal ikk køre med sygt ladetryk ovs . det skal bare pifte den lidt op i optræk og køreglæden ved at høre en turbo fløjte lidt, det er på rollaen, den er kommet under kniven og er skildt af skal males her engang, der er oliekøler mont,

    anders k, -- ja man skal jo starte et sted , ellers lære man jo ingen ting , men det skal så siges jeg har to motor dvs. der skla turbo på den ene og den andne forbliver orginal . til syn ovs ,


  • #11   13. maj 2010 Hvor mange penge vil du bruge på tuning..?

    Det er som regel billigere at købe en bil der er født med turbo(og lovligt) istedet for at eftermontere.


  • #12   13. maj 2010 ja det rigtig , men sys bare det sådan noget gti turbo ovs så man høre om , og det har jeg slet slet ikk brug for , det dkal bare være en lille turbo ikk noget vildt til 250 hk og over , omkring en 160-170 hk ville være bedre

  • #13   13. maj 2010 har du tænkt på bremser, undervogn og kobling, og andre forstærkninger så lortet kan stoppe igen.

  • #14   13. maj 2010 ja det har jeg , har så småt fået det hjem , har fået bagbro fra en gti, så der er skive i bag, der er købt helt nye kødben/stabisator arme hvad man kalder dem , ikk fordi de gamel fejler noget , men det nu bedre med nye når de presses lidt mer , er ved og lede efter fjeder og bremser i for ,
    grunden til jeg gik igang med projektet er at jeg ville gøre det til mit ejet, der skal nok komme lidt billeder ind af det engang skal bare lidt vidre hen i forløbet inden , og ja der er mange kloge hovder der ude som siger en corolla ikk kan bære og få sådan en omgang og bla bla.

    men efter min mening så hvorfor købe en bil til 100.000 og over og gejle efter så den ligner alle andre , ind ja en lidt mer pis pot som kræver lidt udfordringer og så man kan sige til sidst jeg har lavet det selv,
    men det jo bare min holdning


  • #15   13. maj 2010 niclas V pas nu på..
    Ham herindefra med hans Fiesta ST150 fik lige en efterregning+ bøde på ialt 158000 kr for at have eftermonteret trykladning på hans bil.

    Så det kan blive meget dyrt at tune ulovligt, og i år beslaglægger politiet mange flere biler end tidligere, for at komme problemerne til livs.

    Mit råd er at holde bilen nogenlunde lovlig,


  • #16   13. maj 2010 claus-m
    men hvad kan man så lige gøre for og give den lidt mer. så den er lidt mere kvik i optræk, det skal hverken være så den køre skide stærkt eller noget for dne kan saktens løbe spedo ud , men vil bare gerne ha den er lidt mere kvik i optræk,


  • #17   13. maj 2010 claus-m
    ellers en fin focus en zetek køre godt, var ude og køre i en mondeo 09 igår sådan en 2,5 turbo altså samme motor som ligger i en ford focus rs turbo bare den er peppet lidt mere op . men mondeoén har da 225 hk std med fint træk i


  • #18   13. maj 2010 Peter J:

    Er mekaniker ikke en uddannelse ??


    HansPassatTDIHald


  • #19   13. maj 2010 hans h
    jo mekaniker er en uddaldelse , men der ikk mange steder man bare lige smider en motor og siger der skal turbo på , vel ?? idag er man ikk mekaniker men montør mand,
    hvis en bil kommer ind med defekt turbo skal man selvføldig se hvad årsagen er , ellers monter man bare en ny.
    som mekaniker monter man ikk bare lige turbo sådan , derfor spurgte jeg om hvor det ville være bedst at olietilførselen ville være bedst da lortet os skulle kunne holde . der da os mange der sætter turbo på og så får lortet måske ikk nok olietryk og så går den igen , det er ikk det jeg ønsker derfor mit opslag


Kommentér på:
tuning af motor ,

Annonce