{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.763 visninger | Oprettet:

N/A Tuning af Vr6 {{forumTopicSubject}}

hey BG.

går og overvejer og tune min vr6, fra 96.

har tænkt lidt på det her.
263 graders knastaksler fra JVK.
Komplet udstødningssystem fra JVK.
Bananmanifold.
Chip fra RH-Motorsport.

vil gerne have den over 210hk.

er der nogen der har prøvet det før, eller kender nogen stumper/dele jeg bør få lavet samtidig. og hvor mange hk tror i jeg kan få ud af de ting.
nogen der ved om man kan få en R32 bagpot til at passe på en vr6.

Tak på forhånd...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  N/A Tuning af Vr6
  • #1   19. sep 2010 Det kan du ikke få bagpotten til. Men man kan jo købe duplex til en VR6 uden problemer.

    Skriv en mail til JVK, han kan garanteret skaffe det hele og fortælle dig hvordan du skal gøre osv osv.


  • #2   19. sep 2010 hvorfor ikke bare trykladning ?

  • #3   19. sep 2010 prøv at finde 3.0 michael herinde eller under min profil.....han ved rigtig meget....det er meget svært at få den motor over 210 hk....hans er 3.0 240 hk...men ellers www.sls tuning.de de har meget og komplette motore....held og lykke

  • #4   19. sep 2010 smid HGP turbokit på med TUV smiley ?

  • #5   19. sep 2010 Jeg syntes at nogle spjældhuse også lidt højere knaster + en chipning ville være sagen! Jeg er også mest til N/A biler pga. man ikke skal vente på en sløv turbo der skal op i omdrejninger! smiley

    Meeeen, det er jo langt dyrere at tune biler sådan.. Men det gør det også mere "specielt" i min verden! Held og lykke med projektet! smiley


  • #6   19. sep 2010 Lars... en N/A motor skal også have omdrejninger før der sker noget... smiley og spjælphuse er lige 15000 + indkøring

  • #7   19. sep 2010 Jan V
    det sls-tuning. laver de og sælger komplette motor der klar til at sætte i dyret.


  • #8   19. sep 2010
    Lars E

    så snart du begynder med spjælde og knaster skal du da vente mindst ligeså længe som med tryk på der sker noget!


  • #9   19. sep 2010 Peter L - Hvor finder du spjældhuse til en VR6'er ? Jeg tror sgu aldrig jeg har hørt en før smiley

    On topic: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=197779


  • #10   19. sep 2010 Danni N

    husk på en tommelfingerregel siger 1000kr pr hk, så det kommer også til at koste knapper!


  • #11   19. sep 2010 jan v: hehe ja det eneste tidspunkt den motor af michaels har haft bare i nærheden af 240 hk er vist på sls tunings eget felt...
    den er målt til lige under 200 hk på et uafhængigt rullefelt, mener at det var omkring 195 hk, men er ikke sikker på det helt nøjagtige tal... så siger jeg ikke mere :o)
    en JVK tunet golf som har fået noget hen af det samme som du eftersøger DANNI er omkring 185 hk...

    de N/A tunede motorer taber meget hurtigt den effekt de måske har haft da de var helt nye.

    der er kun èn rigtig vej til hk på sådan en maskine og det er tryk!...
    den er til gengæld ligeså god som trykmotor som den er dårlig som sugemotor, og det siger ikke så lidt :o)


  • #12   19. sep 2010 ja de har komplette motorer, de skal så have din i byt, og de laver også toppen...de kalder det rs topstykke hvor alt er nyt, og bedre.....hvis jeg havde min gamle vr6 ville jeg lave sådan noget, hele pakken....men skriv til 3.0 michael. flink og snakke med ved en masse

  • #13   19. sep 2010 lars e: har du nogensinde set effektforløb på en trykladet vr6?
    jeg vil væde min gamle hat på at den trykladede laver moment og effekt MEGET hurtigere end tilsvarende sugemotor.
    eneste grund til at den måske vil føles "langsom" i spool tid er at den rykker så stjerne hårdt når den kommer op i højere omdr... men den vil i 99% af tilfældene lave tidligere effekt/moment end sug.
    og specielt på en vr6 motor som er god til at puste liv i store turboer.


  • #14   19. sep 2010 så er han da blevet snydt, for rh laver en chip der giver den 190 hk....
    michael b: wolf 3d sagde til mig at spjældhuse kan man få, de var universale. men der hvor de skulle sidde, skulle man have lavet et specielt....stykke og det skulle de først lave....lyder dyrt....


  • #15   19. sep 2010 jo tryk vil være sjovt men det koster også hurtigt kassen når jeg ikk selv kan lave det smiley
    haved også tænkt på en kompressor.

    Jan V ved du hvad det sådan cirka koster.
    har skrevet til.



  • #16   19. sep 2010 til jer alle sammen. vis nu jeg bare får det lavet som jeg har skrevet til at starte med, vil jeg så kunne mærke en rimelig forskel.
    ang den knast står der inde på jvk at med2½ fra kat, og med en racer kat, fik de 204hk ud af en vr6.


  • #17   19. sep 2010 - krudtuglen -
    eller en lækker bil du har kan den synes med den motor;)


  • #18   19. sep 2010 jamen jvk ved da sikkert hvad han laver, og det er jo målt på hans eget rullefelt....og med en god banan også så har du nok dine 210 hk, det er altså 40 hk mere og det kan mærkes....men vil helst måle min bil på et optima 2000 rullefelt de er en af de 2 mest præcise....sls skal have 30000 K og så kommer montering...men husk det er en total renoveret motor....

  • #19   19. sep 2010 jan V
    når du skriver totalt er det så med kædeskift???


  • #20   19. sep 2010 jan v: snydt? nej, ved godt den lavede lige på den anden side af 200 hk, men en tunet sugemotor holder ikke sine hk længe...åbenbart.
    og nu har JVK ikke sit eget felt... han bruger lidt forskellige felter afhængig af hvem, hvor og hvad.
    specielt ikke michael som ikke har noget der ligner ventilstyr... det holder ikke effekt længe. og det er også blevet bevist!.. han var meget træt af at den blev målt til under 200 hk, men sådan er det jo :o)


  • #21   19. sep 2010 krudtuglen: jeg har haft en golf 2 gti 16 v den havde 190.5 hk og efter 2 år og 30000 km havde den 187.7 målt hos NAAK trim.....så de mister lidt men 40 hk er sku noget....
    danni n: uha ved jeg ikke lige... men tag et kig på deres hjemmeside og smid dem en mail....


  • #22   19. sep 2010 jan v: havde din golf også ca 0 ventilstyr?
    men jeg skal ikke kunne sige om hvor meget den reelt yder/ydede...
    fakta er bare at den blev målt til meget mere på sls tunings eget felt (sjovt nok?)end andre uafhængige danske felter.
    den blev målt på natmekanikerens felt til lige over 200 hk og efter et stykke tid blev den målt til lige UNDER 200...
    iøvrigt har den aldrig ydet 240 hk...


  • #23   19. sep 2010 ved ikke hvad ventilstyr er he he det var bare en standard motor med knaster og top lavet....og kørt ind ved NAAK....men hvis han mangler det der ventil styr så skal danni jo bare have det så spiller den maks....

Kommentér på:
N/A Tuning af Vr6

Annonce