1.733 visninger
|
Oprettet:
2.0 TDI VW Turbo? {{forumTopicSubject}}
Hey
Hvad er forskellen på 140 hk og 170 hk motorene?
Jeg har en 3C med en 140hk og vil egentlig gerne have lidt mere træk i bunden altså mere moment, men jeg tør satme ikke chippe den med alle de skræk historier der er her inde.
Så ville høre om man kan få en større turbo til den og evt for et stærkere topstykke end std, så at man kan få den op på de 200hk uden at skulle tænke så meget over om jeg kommer hjem igen når jeg er kørt.
Jeg chippede min skoda RS og der røg turboen ikke en gang en uge efter og det er ikke det jeg har planer om at skulle ske med den her
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 6 Emner: 217 Svar: 1.359
Så jeg ville bestemt også være nervøs!
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.497
dec 2004
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 3 Emner: 85 Svar: 1.578
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 67
Kasper : Den køre ganske fornuftigt, jeg vil bare gerne have det mere i moment:)
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
Tåbeligt at risikere noget som helst med den dårligste motor konstruktion i vw's nyere historie....
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.249
turboerne går af sig selv ... men de dør lige så tit på grund at at oliepumpen står af ..
dyserne bliver skiftet i 1000tal i øjeblikket
top stykkerne revner
svinghjul bliver rusket i stykker
og karosserierne rådner op ..
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 7 Emner: 23 Svar: 177
bare et spørgsmål.
kan ikke se at motoren bedre skulle holde til flere nm med en anden turbo frem for chip? det må du lige forklare, inden jeg fanger den.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 67
Hartman : Jeg har aldrig hørt om svinghjulet skulle gå på dem, eller kender ikke nogen der har mistet det. Men ja turboen smutter jo nok ved en 150.000km lige som alle andre derfor jeg gerne vil have en anden på som er lidt kraftiger og som kan holde til en god gang hverdags kørsel.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Tuning belaster altid motoren mere.
Og da du selv ved at vw 2,0 dieseler ikke er kendt for at holde så godt.
Hvorfor så lege med ilden?.
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
Sørg for at køre den rigtigt varm før du giver den gas, så holder de sku længere end folk går og brokker sig over.
Min chef har ødelagt 2 x Turbo og topstykke på et halvt år, men kører den også ud i omdr. på kold motor, til sammenligning har min anden kollega en Altea FR 2.0 TDI, og den har bare kørt smertefrit over samme stykke tid.
mar 2010
Følger: 35 Følgere: 35 Emner: 22 Svar: 855
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
Havde det været et hvilket som helst andet bilmærke (bmw undtaget) så havde man advaret gud og hver mand mod nogen sinde at komme i nærheden af mærket. Og afskyen havde holdt ved resten af livet.
Men fordi det er vw. så skifter man dyser,pumper og topstykker på sin vogn med få km på klokken, Og man vil hellere dette end at køre i en problemfri Chevrolet. Blot for at være på et højere trin på status hit listen. Og ejere af disse bomber råder stadig andre til at købe vw kvalitet
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
skide surt VAG´s tdi motore har været sådan for de køre satmer godt nå de køre..
ville ikke gøre andet end at sælge den 3c´er til en uvidende person og finde en anden bil
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 67
Og der er ikke nogen problemer med den, det eneste "problem" jeg har med den er at jeg mangler noget mere nM
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 67
skodaen kunne jeg køre i 6.gear helt ned til 30km/t
Men gør jeg det i passaten går den bare ud, for den kan slet ikke trække noget
2.0 TDI VW Turbo?