{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.733 visninger | Oprettet:

2.0 TDI VW Turbo? {{forumTopicSubject}}

Hey

Hvad er forskellen på 140 hk og 170 hk motorene?

Jeg har en 3C med en 140hk og vil egentlig gerne have lidt mere træk i bunden altså mere moment, men jeg tør satme ikke chippe den med alle de skræk historier der er her inde.

Så ville høre om man kan få en større turbo til den og evt for et stærkere topstykke end std, så at man kan få den op på de 200hk uden at skulle tænke så meget over om jeg kommer hjem igen når jeg er kørt.

Jeg chippede min skoda RS og der røg turboen ikke en gang en uge efter og det er ikke det jeg har planer om at skulle ske med den her smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2.0 TDI VW Turbo?
  • #1   18. jun 2012 Synes generelt at folk snakker dårligt om 2.0 TDI i VAG bilerne.
    Så jeg ville bestemt også være nervøs!

• #2   18. jun 2012 hvis du alligevel har planer om at skifte turbo, til en 7-10.000 med montering, hvorfor prøver du så ikke at chippe den først? det er da meget billigere, og kan ikke se at det skulle være farligere end at skifte turboen ud.. går den så går den smiley

• #3   18. jun 2012 Hvis din VAG 2.0 kører uden problemer lige nu, så synes jeg det er det du skal sætte mest pris på smiley

• #4   18. jun 2012 Hold du dig til de 140 det har hvis vist sig for at være rigeligt for den

• #5   18. jun 2012 Sune; moneteringen klare jeg selv, min pointe er at jeg vil have en motor som kan klare det mere i moment, og chipper jeg den som den er nu er jeg sikker på at lortet springer i luften lige så snart jeg starter den smiley

Kasper : Den køre ganske fornuftigt, jeg vil bare gerne have det mere i moment:)

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #6   18. jun 2012 Mangler du power så skal du udskifte alt det der sidder mellem nr pladerne smiley

Tåbeligt at risikere noget som helst med den dårligste motor konstruktion i vw's nyere historie....

• #7   18. jun 2012 nu er du jo lagt fra turboen der er værst ...

turboerne går af sig selv ... men de dør lige så tit på grund at at oliepumpen står af ..

dyserne bliver skiftet i 1000tal i øjeblikket

top stykkerne revner

svinghjul bliver rusket i stykker

og karosserierne rådner op ..

• #8   18. jun 2012 ikke for at lyde dum, men har motoren ikke den samme belastning med 370 nm i en chip, eller 370 nm med en anden turbo?
    bare et spørgsmål.

kan ikke se at motoren bedre skulle holde til flere nm med en anden turbo frem for chip? det må du lige forklare, inden jeg fanger den.

• #9   18. jun 2012 Det var også derfor jeg skrev det med topstykket om der var kommet et forbedret et fra VW's side, for det ville være det ultimative første der skulle skiftes på den, og hvis der så var en turbo som var lidt større i stedet for den lille pis blæser der sidder i den, som man kunne montere..

Hartman : Jeg har aldrig hørt om svinghjulet skulle gå på dem, eller kender ikke nogen der har mistet det. Men ja turboen smutter jo nok ved en 150.000km lige som alle andre derfor jeg gerne vil have en anden på som er lidt kraftiger og som kan holde til en god gang hverdags kørsel.

• #10   19. jun 2012 If it aint broken... DONT fix it.

Tuning belaster altid motoren mere.
    Og da du selv ved at vw 2,0 dieseler ikke er kendt for at holde så godt.
    Hvorfor så lege med ilden?.

• #11   19. jun 2012 Hvis den kører udne problemer ville jeg ikke være bange for at chippe den :))
    Sørg for at køre den rigtigt varm før du giver den gas, så holder de sku længere end folk går og brokker sig over.
    Min chef har ødelagt 2 x Turbo og topstykke på et halvt år, men kører den også ud i omdr. på kold motor, til sammenligning har min anden kollega en Altea FR 2.0 TDI, og den har bare kørt smertefrit over samme stykke tid.

• #12   19. jun 2012 Skal lige siges chefen kun kører 2.0 TDI 140HK

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #13   19. jun 2012 Jeg synes dert er sjovt at man istedet for at skille sig af med "bylden" bliver ved med at finde på nye cremer at smøre på smiley

Havde det været et hvilket som helst andet bilmærke (bmw undtaget) så havde man advaret gud og hver mand mod nogen sinde at komme i nærheden af mærket. Og afskyen havde holdt ved resten af livet.

Men fordi det er vw. så skifter man dyser,pumper og topstykker på sin vogn med få km på klokken, Og man vil hellere dette end at køre i en problemfri Chevrolet. Blot for at være på et højere trin på status hit listen. Og ejere af disse bomber råder stadig andre til at købe vw kvalitet smiley vi er sgu sjove som mennesker smiley

• #14   19. jun 2012 brian s ja det viser jo status på villa vejen at havde ne passat i indkørslen... en cruze eller c5 er bare ikke det samme...

skide surt VAG´s tdi motore har været sådan for de køre satmer godt nå de køre..

ville ikke gøre andet end at sælge den 3c´er til en uvidende person og finde en anden bil

• #15   19. jun 2012 Jeg har ikke købt denne bil bare fordi det er en VW, men du får ikke en bil med så meget udstyr og i den størrelse til de penge jeg har givet for den.. smiley

Og der er ikke nogen problemer med den, det eneste "problem" jeg har med den er at jeg mangler noget mere nM

• #16   19. jun 2012 så har du fået den billigt... for octavia er billiger generelt og det samme med superb men ingen tvivl om den er fed at køre i... syntes dog ikke den mangler moment... har selv kørt i en 140hk´er... super lækkert at kunne køre over 20km/l og havde 1000-1200km mellem værd tank

• #17   19. jun 2012 Ingen tvivl om at det er en utrolig lækker bil, men jeg kommer fra en lille Skoda med 420 nM og det kan sq godt mærkes når man så lige smider 100nM væk..

skodaen kunne jeg køre i 6.gear helt ned til 30km/t
    Men gør jeg det i passaten går den bare ud, for den kan slet ikke trække noget smiley

Kommentér på:
2.0 TDI VW Turbo?

Annonce