3.023 visninger
|
Oprettet:
peugeot 106 1,4 xen {{forumTopicSubject}}
Hva så bilgalleri står lige og godt kunne bruge nogle tips.
jeg har har lige anskaffet mig en lille 106ér 1,4 som jeg godt kunne tænke mig at gøre lidt hurtigere. jeg har tænkt på at give den følgende: sportsudstødnig, kn luftfilter, skarper knaster og en bananmanifold. også har jeg hørt noget om at man kan tage et topstykke fra en rally model og det sku gi et eller andet nogen der har hørt om det? og hvad siger i til den opsætning??
og til sidst hvor lave fjedre kan man sætte på inden man skal skift støddæmper, for at undgå de "klappersammen".
på forhånd tak:)
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 37
ville ikke anbefale at tune på din motor... det blir alt for dyrt i forhold til heste
nemmere at tage en rallye eller gti motor og smide i
men men...
manifold (supersprint)
andet supersprint (mellem rør bagpotte)
knaster
filter
bearbejde topstykke
mener man kan tage indsuningen fra en 1.3 rallye
chip så det hele blir indstillet
men om det gir ret meget skal jeg ikke kunne sige?
en 10 heste?
og det løber jo nemt op i 10-15 tusind
og ellers
"taget fra hi-speed.dk"
tu3jp
Findes i 205 1.4i og 106 XR/Style/S/XS 1.4 i, med 75 hk. Denne motor kan også nyde godt af et K & N injection kit. Burde give i omegnen af 6 hk. En anden bagpotte kan også hente lidt, men det er nok mest en optisk detalje. Jørgen Agergård har bearbejdet topstykke og skiftet knastaksel på en bekendts 106 XS fra 1994. Denne yder nu 91 hk med standard luftfilter kasse med K & N panelfilter, og 96 hk med injection kit. Konverteringen koster ca. 10.000 kr., og er købt gennem en Peugeot forhandler. Superchips laver iøvrigt en chip til denne motor, men om den giver noget mærkbart skal jeg ikke kunne sige.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 37
apr 2009
Følger: 42 Følgere: 41 Emner: 80 Svar: 1.088
men du kan evt købe dig en sport bagpotte så der er lidt sjovt lyd i den. du får arldig en 106 1.4 til at være en hurtig bil, det kan lade sig gøre men det er jo alt alt for dyrt
okt 2006
Følger: 144 Følgere: 143 Emner: 159 Svar: 4.237
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.679
en af mine venner fik cup indsug og komplet sports udstødning på hans 90hk saxo og den blev rullet til 107 hk.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.253
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 27 Svar: 59
jonas & ningo- det ender det nok også med på et tidspunkt lidt ude i fremtiden.
jesper- aner det som sagt ikk, ved bare at naar jeg har været inde og læse på nogle andres forumer skriver alle at det bedste er nogle skarpere knaster?
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 27 Svar: 59
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 27 Svar: 59
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.679
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 37
jeg gik også med tankerne om at tune på min egen 106 1.4 men efter at have læst på det fandt jeg hurtigt ud af det ikke kunne betale sig
men har set et par motore rundt omkring der yder pænt
men selv om den ikke er hurtig er det en sjov lille bil
du kan altid sænke den og skifte til bedre bøsninger osv for at få den til at ligge bedre i svingene
jeg overvejer lidt at smide min på rullefelt når jeg er færdig med at skifte kobling og toppakning for at se om mit cupfilter og manifold gør giver noget
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 37
husk det er torsions stænger i bag og det kan være noget værre bøvl at rodde med
men her er en guide:
http://hi-speed.dk/lavere.html
peugeot 106 1,4 xen