{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.023 visninger | Oprettet:

peugeot 106 1,4 xen {{forumTopicSubject}}

Hva så bilgalleri står lige og godt kunne bruge nogle tips.
jeg har har lige anskaffet mig en lille 106ér 1,4 som jeg godt kunne tænke mig at gøre lidt hurtigere. jeg har tænkt på at give den følgende: sportsudstødnig, kn luftfilter, skarper knaster og en bananmanifold. også har jeg hørt noget om at man kan tage et topstykke fra en rally model og det sku gi et eller andet nogen der har hørt om det? og hvad siger i til den opsætning??

og til sidst hvor lave fjedre kan man sætte på inden man skal skift støddæmper, for at undgå de "klappersammen".

på forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  peugeot 106 1,4 xen
  • #1   19. jul 2012 jeg har cup filter og supersprint manifold på min 106 1.4 og det gir ikke en vildt mærkbar effekt... det er mest for sjov skyld og det ser godt ud

    ville ikke anbefale at tune på din motor... det blir alt for dyrt i forhold til heste
    nemmere at tage en rallye eller gti motor og smide i

    men men...
    manifold (supersprint)
    andet supersprint (mellem rør bagpotte)
    knaster
    filter
    bearbejde topstykke
    mener man kan tage indsuningen fra en 1.3 rallye
    chip så det hele blir indstillet

    men om det gir ret meget skal jeg ikke kunne sige?
    en 10 heste?
    og det løber jo nemt op i 10-15 tusind


    og ellers
    "taget fra hi-speed.dk"

    tu3jp

    Findes i 205 1.4i og 106 XR/Style/S/XS 1.4 i, med 75 hk. Denne motor kan også nyde godt af et K & N injection kit. Burde give i omegnen af 6 hk. En anden bagpotte kan også hente lidt, men det er nok mest en optisk detalje. Jørgen Agergård har bearbejdet topstykke og skiftet knastaksel på en bekendts 106 XS fra 1994. Denne yder nu 91 hk med standard luftfilter kasse med K & N panelfilter, og 96 hk med injection kit. Konverteringen koster ca. 10.000 kr., og er købt gennem en Peugeot forhandler. Superchips laver iøvrigt en chip til denne motor, men om den giver noget mærkbart skal jeg ikke kunne sige.


  • #2   19. jul 2012 mener at man kan bruge toppen fra en 1.3 men hvordan det virker osv. har jeg ingen idé om

  • #4   19. jul 2012 Det blir for dyrt. køb en anden bil med de hk du vil have det er meget billigere. 1,4 75 hk er jo ikke lige frem en racer bil.

    men du kan evt købe dig en sport bagpotte så der er lidt sjovt lyd i den. du får arldig en 106 1.4 til at være en hurtig bil, det kan lade sig gøre men det er jo alt alt for dyrt


  • #5   19. jul 2012 hvordan ville du give den skarpe knaster når din bil er med soch motor?

  • #6   19. jul 2012 sælg den og køb en rally der har du de første 90-100hk alt efter årg.
    en af mine venner fik cup indsug og komplet sports udstødning på hans 90hk saxo og den blev rullet til 107 hk.


  • #7   19. jul 2012 Jesper : du tager den ene, sætter den i motoren og så tager du den anden og bruger den som sommerhat. smiley

  • #8   19. jul 2012 jacob w- tak for de gode indlæg er lige startet på det bil halløj troede ikk lige det blev så dyrt for så lidt hk. så blir det nok bare luftfilter og udstødnig det sku vidst gi mellem 5- 10 hk.

    jonas & ningo- det ender det nok også med på et tidspunkt lidt ude i fremtiden.

    jesper- aner det som sagt ikk, ved bare at naar jeg har været inde og læse på nogle andres forumer skriver alle at det bedste er nogle skarpere knaster?


  • #9   19. jul 2012 pernille j- det sku en fin lille bandit du har der;D har du gjordt noget ved din andet end det luftfilter der er smidt i?

  • #11   19. jul 2012 pernillej - okay, men den ser godt ud:D ærgeligt der ikk lige er en måde at hive nogle nemme heste ud af en 106, uden man skal bruge flere penge end de næsten er værd:/

  • #13   19. jul 2012 et godt råd hvis du er ligeglad med komfort , gratis "power" ,kan hentes i vægt , fjern alt overflødigt , jeg havde en corsa a hvor alt blev strippet ,bundmåtter og beklædning og bagsæder osv osv , det gir en meget go akselration . små hjul ændre osse gearing og gir bedre optræk.

  • #14   19. jul 2012 så lidt...
    jeg gik også med tankerne om at tune på min egen 106 1.4 men efter at have læst på det fandt jeg hurtigt ud af det ikke kunne betale sig
    men har set et par motore rundt omkring der yder pænt

    men selv om den ikke er hurtig er det en sjov lille bil
    du kan altid sænke den og skifte til bedre bøsninger osv for at få den til at ligge bedre i svingene smiley

    jeg overvejer lidt at smide min på rullefelt når jeg er færdig med at skifte kobling og toppakning for at se om mit cupfilter og manifold gør giver noget


  • #15   19. jul 2012 ang. sænkningen du skrev om... tror du max kan få sænke fjedre som sænker 60mm til originale støddæmpere... ellers skal du have gevind undervogn

    husk det er torsions stænger i bag og det kan være noget værre bøvl at rodde med
    men her er en guide:
    http://hi-speed.dk/lavere.html


Kommentér på:
peugeot 106 1,4 xen

Annonce