{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ladetryk Turbo
  • #1   20. jan 2013 få den chippet

  • #2   20. jan 2013 Chip og en boostcontroller vel.

  • #3   20. jan 2013 mit svar er:
    Hvis du er nødt til at spørge, så lad være!


  • #4   20. jan 2013 chip/kørt ind

  • #5   20. jan 2013 Har en chip liggende smiley


  • #6   20. jan 2013 lad vær med at bruge boostcontrol. det kommer aldrig til at fungere ordenligt. plus at din bil lukker ned og går i nød program hvis du gør det. jeg har afsprøvet det på min AWT 150 hk motor. den trækker vældig godt men så snart den kommer op og trækker 0,2 bar over det normale så lukker den ned og går i nødprogram. og den er ligeglad med om man tager ens n75 ventil af eller har den på. den lukker ned. plus at den ikke trækker jævnt hele vejen op. den trækker i nøk. og hvis det er mig kan jeg ikk leve med det. den skal chippes. det er den eneste rigtige løsning. bilen skal nok selv give mere brændstof hvis den får mere tryk. men den acceptere ikke ret meget mere tryk før den går i over boost. hvilket resultere i at den går i nødprogram. hvis din max boost skal flyttes skal den chippes. det koster 6500 ca. så køre den som den skal og så er det ikk noget fusk du får lavet

  • #7   20. jan 2013 Brug de penge på og få den chippet så det bliver ordentligt

  • #8   20. jan 2013 Jonas, så har du sgu lavet noget galt. Boostcontroller er netop med ny solonid 3-vejs ventil så den elendige N75 bliver smidt over skulderen. Jeg har kørt 1,1 bar uden chip i 3 år uden problemer ud over turboen stod af til sidst @ 194.000 km. Den lavede 201 hk på krumtappen og 186 på hjulene og 319 nm. Og så holdt den trykket oppe længere end alt det chipning på standard styringen og N75.Ud over det er N75 det værste lort der er monteret på 1,8T motorerne. Den spiker når du laver lidt leg med speederen og ryger nemt alt alt for højt op. Og lad være med at være bange for der mangler benzin. Den regulerer helt selv så det passer op til ca 1,2 bar. Jeg har aldrig oplevet den ladede i hak tvært imod. Havde fuldt tryk allerede ved 1700 rpm og det hold den til ca 5500 rpm smiley

  • #9   20. jan 2013 Jeg havde landberg chip på min passat og den små 200 hk kun på det uden at brokke sig. Ladetryk fra 1700 til 6500 rpm og turboen stod af ved 200.000 km som de plejer.. Så chip er rigeligt...

  • #10   20. jan 2013 den vil aldrig holde ladetrykket oppe over hele skalaen den falder ca 0,5 bar fra ca 5000 og ud

  • #11   20. jan 2013 Muligt det faldt lidt men ikke meget. Den trak fint hele vejen til begrænseren

  • #12   20. jan 2013 turboen er for lille til at holde trykket oppe kan jeg sige med sikkerhed så den taber skam pusten smiley måske ikke lige det man er mest opmærksom på når man ligger med 6-6500 rpm smiley

  • #13   20. jan 2013 det ville da osse være fjollet hvis de satte en super potent turbo på en standart vogn. hov... det gør nissan... ups. smiley

  • #14   20. jan 2013 Haha præcis bo smiley
    Nej men har kørt den uden turbo og der skete intet i det omdregnings leje så nogen kan da stadig deroppe..


  • #15   20. jan 2013 Så en TB28 er en potent turbo smiley tjaa det er det jo nok et eller andet sted smiley men 1,8T maskinerne laver jo stadigvæk lige så mange hk som SR20DET eller endda flere så kan ikke lige se pointen smiley

  • #16   21. jan 2013 laver de flere med standart turbo'en? 2860 kan vist lave over 300 på de maskiner, kan de osse det på fag... nejnej vag maskinerne? smiley

  • #17   21. jan 2013 ja

  • #18   21. jan 2013 Jubidition: det kommer an på Hva motorkode du køre med. Jeg køre med luftmassemåler. Hvilket betyder at den er pisse ligeglad med om n75 ventilen er der eller ej. Den ved altid hvor meget luft den får. Og når den får mere luft end den er kodet ind til. Så ved den godt Hva der er galt og så går den i overboost. og det er ham jeg plejer bruge til tuning af mine motore der har været med til at lege lidt med det. Så vi ved godt Hva man kan og Hva man ikk kan, i hvert fald på en 1,8t motor med luftmassemåler

  • #19   21. jan 2013 sludder igen... du tænker map sensor. Og det er stadigvæk ikke rigtigt. Den måler absolut trykket i manifolden. Det kan også sagtens bypasses. Så hvis i ved hvad man kan og ikke kan er det da på tide i lærer noget nyt smiley Jeg har kun oplevet eboosten går i nødprogram hvis man har sat en limit på den i eboosten. Motorstyringen har jeg aldrig oplevet. Og vi har da også lavet det på egas modellerne med maf og map.

    p.s mere luft betyder bare den skal give mere benzin også og det gør den helt af sige selv. Den forstiller også tændingen op til 8 grader. Det er heller ikke luft den måler, men ilt indholdet via en varmetråd. MAP måler komprimerings graden og går ud fra en fyldning. Med begge dele har du en "kvalitet" på luften samt en komprimering og det giver faktisk mulighed for mere præcis indstilling. Men også flere fejl.


  • #20   21. jan 2013 Har en boks liggende fra en A3 180Hk der er chippet til 215hk. ved MTM Tuning i Tyskland... Du er velkommen til at prøve den inden køb

  • #21   21. jan 2013 ja jeg skrev forkert, mente map sensor. men hvis du går ind og piller i den, så ved den stadig ikk det korrekte tryk og så kan den ikk justere brændstof ud fra det korrekt. min er en awt fra 04 og der er en begrænsning på max boost. og den eneste måde man kan fjerne den er ved at lave motorstyringen om.

  • #22   21. jan 2013 jeg behøver ikke diskutere mere smiley du vil ikke lære eller høre sådan er det smiley

  • #23   21. jan 2013 N75 bypass er en af de mest almindelige mods folk laver, i hvert fald på udenlandske fora. Det med at k03s taber pusten kender jeg godt. Den spiker helt op på 1,3-1,4 bar, og daler så her efter til omkring 1 bar, eller lige under.

Kommentér på:
Ladetryk Turbo

Annonce