{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Motor hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej bilgalleri, jeg har købt en gammel saabsaab 90>, den var pisse billig og sjov nok at kører i, men jeg synes den er for langsom, er der nogen der ved om man kan skifte motoren ud med noget nyere? altså fx at bytte den ud med en audi motor eller bmw? jeg har fundet en masse motore jeg godt kunne tænke mig at sætte, i, jeg ved at motor rummet er rigtig stor i en saab, så plads mangel bliver der ihvertfald ikke, men hvis det kan lade sig, gøre så vil jeg hører om nogen vil hjælpe med at skifte motoren ud (imod betaling selfølgelig)
på forhånd tak!

- Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor hjælp!
  • #1   21. feb 2013 Skal den have plader på, eller er det kun til markræs??

  • #2   21. feb 2013 Hvis det skal være til markræs, så find en der passer på gearkasse også bare lav motorophæng+el, ellers ville en anden måde være at bare klatte fortøj med motor og det hele op under den i stedet for det originale..

    Medmindre du da kan finde en nyere/hurtigere der passer på ophæng og det hele, eller en med motor+gearkasse der også passer mål?


  • #3   21. feb 2013 Ja jeg havde tænkt mig der skulle plader på, men jeg er virkelig en idiot når det kommer til biler, og jeg tør ikke spørge en mekaniker hvad de skal have for at skifte motoren ud, men hvis jeg skal have skiftet motoren, så skal den passe med gear kassen? ellers skal jeg også skifte gear kassen eller hvad?
    ps. tror i det er muligt at sætte en bmw eller audi motor i en saab 900???

    søren


  • #4   21. feb 2013 Hvis det først skal på gaden er du først vældig begrænset i udvalg, da der helst skal være lavet en model med den motor, og den skal holde sig inde for 20% og hvad de ellers har af sjove regler for motorskift MEDMINDRE du vil betale afgift.

    Desværre er danmark sådan anlagt smiley


  • #5   21. feb 2013 @ Søren: jeg tror du skal sætte dig lidt ind i tingene først...... Jeg vil henvise dig til Færdselsstyrelsens tekniske foreskrifter, hvor du kan læse ALT om, hvad man må og ikke må i Danmark med hensyn til motorkøretøjer!

  • #6   21. feb 2013 Det er vist en af de "sjældne" tråde som bare forebliver en tråd og aldrig bliver ført ud i livet.. c",)

  • #7   21. feb 2013 Geeenau Mirza... ;o)

  • #8   21. feb 2013 Hej Søren

    2 ting skal du kigge meget nøje på med mindre du er hardcore motorbygger....(hvis du er undrer jeg mig over behovet for dette indlæg)

    1) Hvilke typer motorer passer på gearkassen? hvis du også skifter kasse, så er projektet en del større....
    2) hvad er lovligt......? Dette bliver nok dit største problem.

    Baseret på dette tror jeg du skal se ¨på tuning af dnin originale motor eller skifte bilen alt inkl. istedet

    tuning af en saab900 er ikke svært men kræver at du sætter dig lidt ind i hvordan.....

    /A


  • #9   21. feb 2013 Søren, det er nok både nemmere og billigere for dig at sælge den og købe en anden hurtigere bil.

  • #10   21. feb 2013 Saab 900 turbo har 150 hk, det må være nok til dig.

  • #11   22. feb 2013 Han er jo 19 Allan, så det er sleeeet ikke nok - han kan jo sagtens styre det jo! ;o(

  • #12   22. feb 2013 Alt kan lade sig gøre , Men det bliver aldrig godt eller lovligt på samme tid. Og for slet ik at tale om omkostningerne når man ikke engang kan lave det meste selv. Eller har viden om hvad man roder sig ud i..

    Køb den bil som passer til dit behov. Det er det eneste rigtige.


  • #13   22. feb 2013 Ja, og når man kun er 19, er 150 HK nok. smiley

  • #14   22. feb 2013 Det er jo også nok når man er 30 eller 40..

    mærkeligt argument..


  • #15   22. feb 2013 Man har som regel ikke ret meget erfaring når man har haft kørekort i 1 år, derfor.

  • #16   22. feb 2013 der er mange som heller ikke har erfaring når de er 30år..

    og så er der 19årige som måske har kørt gokart siden de var 5, markrace siden de var 10, og haft racerlicens og kørt formel ford siden de var 15år..


  • #17   22. feb 2013 Kong U

    Du er da lidt stiv idag, er du ikke?


  • #19   22. feb 2013 Mirza: Jeg skrev: Man har "som regel" ikke ret meget erfaring når man har haft kørekort i 1 år. Dermed er der ikke sagt noget om at ALLE unge mangler erfaring, men størstedelen gør. Det er jo heller ikke for sjov, at det er langt dyrere at forsikre en kraftig bil, når man ikke har ret meget erfaring.

  • #20   22. feb 2013 Prop da din statistik op i røven! Du aner ikke en skid om manden, hvad erfaringer han har osv.

    Jeg møder dagligt voksne mennesker, der ikke kan finde ud af de mest basale færdselsregler. Så styr dig dog med dit statistiske vrøvl!


  • #21   22. feb 2013 Statistik er sku da ikke vrøvl, nu må du lige trække dig ud af dig selv!

    Og nej, jeg aner ikke noget om manden, men det ændrer ikke på det faktum at unge SOM REGEL ikke har ret meget erfaring i trafikken.


  • #22   22. feb 2013 SOM REGEL. Så luk da ædespalten og lad ham om dét! Hvad blander du dig for, dit indavl!

  • #23   22. feb 2013 Don Martin

    Nej, du kan ikke forudsige næste bilist træk, men det kan du kraftstejlme da heller ikke, som 30-årig, 40-årig eller 80-årig!

    - Men du har nok lidt mere erfaring mht. køreegenskaber, skal du se.


  • #24   22. feb 2013 Don Martin..

    Man skal adskille køreteknik fra det at begå sig i trafikken.. Og hvis man ikke kan finde ud af at begå sig i trafikken, så er det ligemeget om bilen har 50 eller 150hk..

    det er derimod ike ligemeget hvor mange hk bilen har hvis man har styr på køreteknikken.. det ene afhænger IKKE af det andet...


Kommentér på:
Motor hjælp!

Annonce