{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.989 visninger | Oprettet:

golf 2 med vr5 motor i fra golf 4 eller bora passat osv {{forumTopicSubject}}

hej vil høre om der er nogen der ved hva der kræver at smide en motor fra en golf 4 vr5 over i en golf 2. jeg tænker koblings pedal skal over i fra golf 4 og ved ikke om træk aksel gearkasse passer sammen ovs. er der nogen der har erfaring med sådan et projeckt. jeg vil selvfølgelig stille en komplet golf 4 vr5 og en golf 2 op ved siden af hinanden og så gå igang. men hva kræver det og hvor meget skal jeg flytte over i golf 2 udover lednings net og motor. på forhånd tak


Kommentarer på:  golf 2 med vr5 motor i fra golf 4 eller bora passat osv
  • #1   14. apr 2013 synet bliver den vist aldrig smiley men godt spørgsmål, god arbejdslyst smiley

  • #2   14. apr 2013 det kommer da vist and på hva årgang golf2 er fra. og vis det er en 16v golf overstiger den jo ikke de 20% men det kan godt være du har ret. det skal undersøges smiley

  • #3   14. apr 2013 De 20% kan du jo ikke bruge til noget som helst, når Golf 2 aldrig er lavet med en V5'er...

  • #4   14. apr 2013 Motoren er ikke typegodkendt i golf 2 karosse, derfor bliver den ikke godkendt efter de nye regler.

  • #5   14. apr 2013 Må man spørge hvorfor?? Hvis du syntes det kunne være et sjovt projekt, eks til en markracer så ok.. MEN..
    Vr5'eren er en tungere motor med meget få ekstra heste i forhold til en
    4cyl... Det er ikke sikkert du får andet ud af det end en bil med dårligere vægt/ heste forhold end en 16v'er har standard.
    Jeg har selv haft en vr6'er i en golf 2... Den havde en sindssygt fed lyd.. Men acc evne var ikke meget bedre end en 16v'er med tunet standard motor. Den var sindssygt næsetung og ville helst køre ligeud..
    Derudover kender jeg ikke nogen fra det danske golf 2 miljø som tidligere har fået godkendt sådan en ( modsat golf 2 vr6 som findes og kan købes for billigere penge end det projekt du vil ud i)..der er masser af synsmæssige, afgiftsmæssige og mest forureningsmæssige ting der ligger en kæmpe dæmper på sådan et projekt.
    Jovel der findes masser af klovne der siger at deres bil ER SYNET med en bestemt motor.. Men det har INTET at gøre med at den reelt kan godkendes..
    Hvis det er fordi du er en ung knægt der drømmer om et projekt, så tag lidt konstruktiv kritik fra folk og køb en godkendt bil istedet for.
    I de fleste tilfælde er vr5'eren et tungt og dårligt udgangspkt
    For et projekt istedet for en 4cyl der kan yde stort set det samme ( ifht heste/ vægt)
    Tag det som mine 50 cents.
    Har selv masser af erfaring i projekter der er druknet på den ene eller anden måde.
    Oftest pga økonomi i projektet.


  • #6   14. apr 2013 chris det her er noget jeg har gået og tænkt på og derfor spørg jeg jer om hva i syntes og om hva der er af muligheder. har osse tænkt på en vr6 motor men der er bare langt i mellem en sund vr6 motor og derfor tænkt jeg på en vr5 os forde at den kunne holde sig inde for de 20%. ved godt at de motor modeller er tunge og det. men det er osse mere lyden jeg vil have. jeg har aldrig sagt at det er et project jeg vil gå igang med.

Kommentér på:
golf 2 med vr5 motor i fra golf 4 eller bora passat osv

Annonce