{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

motorskift i celica + turbo opgradering {{forumTopicSubject}}

Hej BG, jeg er i færd med at købe en toyota celica 1.8 gt 16v fra 94, og står og skal have skiftet motor i den da den gamle er død.

Har så fundet en 3S-GE der ifølge motoriport er en 2,0 St202 3sge 16v 170hk og har en række spørgsmål til dette engine swap.

• Passer denne motor direkte i min celica, eller skal der laves ny ledningsnet osv?

Har efter monteringen tænkt på og bygge en turbo på den, men er lidt i tvivl om hvilke dele der skal udskiftes/købes til motoren, så den ikke dør efter.. tjah, 50.000km?

Har hørt fra en af mine mekanikervenner at netop denne motor er forberedt til turbo, men han har ikke fortalt i detaljer hvad han mente med det.

Har tænkt mig at købe turbo mm, på www.turbomotor.dk, og vil være rigtig glad hvis der var en der ville tage sig tid til og lave en indkøbsliste over de mest nødvendige ting for at få den til og køre optimalt med tryk.
Jeg siger ikke jeg vil tæske den med flere bar, men bare omkring 0,5-1,0 bar, lige så det giver lidt ekstra ryk når man rører speederen.

De ting jeg lige kan komme på er:

• Turbo
• Udstødningsmanifold, samt downpipe
• Evt ny motorstyring da den originale så vidt jeg har forstået ikke fungerer med denne motor
• Større dyser
• Intercooler samt rør
• Komplet udstødningssystem. 2-2,5” men max 3”
• Ståltoppakning
• Powerfilter, tænker k&n
• Blowoff
• Wastegate
• Benzintryksregulator
Har sikkert glemt en masse, men håber i kan udfylde hullerne.
Ved godt jeg måske lyder som en der ikke ved så meget om dette da mine spørgsmål måske er latterlige i erfarende mekanikere og bil entusiasters øjne og det er derfor jeg spørger om hjælp her, så jeg kan få bygget en motor der holder.
Håber i vil svare voksent på mit lidt lange spørgsmål, så jeg kan komme i gang med mit projekt.
Mvh Mark.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motorskift i celica + turbo opgradering
  • #1   21. jun 2013 hvis der er andre bud på motor så sig til. har kigget på en 1,6l 4agze, men ved ikke om det er godt eller skidt?

  • #2   21. jun 2013 prøv at snakke med en synshal inden du går igang hvis du vil have plader på eller køre med det ene ben i spjældet

  • #3   21. jun 2013 3sge og 3sgte passer ikke motor ophæng med 1.8 motoren som er en 7age. Derfor er det "nemmeste" at smide en 4agze i (som passer i ophæng) og opgradere den med stort remhjul og være glad for 190hk og et mega moment... alternativt finder du en med en 2.0 - det er nemlig en 3sge der ligger i dem.. men de er forholdsvis sjældne og dyre smiley Hvis du swapper en 4agze i, så husk lige at snakke med synshallen og aller vigtigst dit forsikringsselskab.,,, det er ikke fedt at hænge på en millionregning hvis du bliver involveret i et uheld hvor nogen kommer til skade...

  • #4   21. jun 2013 7AFE ikke 7AGE smiley

    Men ellers er det rigtigt det du skriver, desværre er der ingen af delene der kan synes/godkendes, men mindre man er klar til at gå hele vejen med TÜV eller teknologisk institut.

    Billigst og nemmest er at finde en ST205 GT4 og hæve den lidt i tryk, så har du 300hk


  • #5   21. jun 2013 hov ja self 7afe... smiley

Kommentér på:
motorskift i celica + turbo opgradering

Annonce