Renovering af BMW E36 coupe
3.810 visninger
|
Oprettet:
Så har jeg endelig fået taget hul på renoveringen af min E36'er :)
Inden jeg startede (20/2) var den ramt at rust i v. bagskærm, bagpanel og lidt i begge dørene så jeg har valg at udskifte begge side paneler, begge bagskærme, inderskærme, bagpanelet og taget som det første jeg går i gang med sammen med min karrosseritekniker, så ikke noget fusk eller noget... Man kan ligeså godt gøre det ordenligt første gang!
27/2 - 02/3 Som det første starter vi med taget som egentligt går ret nemt der ud af. Jeg købte et komplet tag fra en anden coupe med el soltag (da min slet ikke har soltag) får det hjem og D. 27 startede vi med at skille taget ad og lørdag gik med at bore modstandssvejsninger ud i dem begge, dog skulle de bores inde fra på det nye tag da det er selve ydre skallen på det nye tag vi skal bruge så der var noget mere arbejde i at få det gjort end på selve bilen og lørdag middag havde vi taget af bilen og fået frigjort skallen fra det andet så den sidste times tid gik med at slibe det hele rent og grunde div. steder så det hele var klar til at blive samlet søndag.
27/3 så er bagpanelet afmonteret, dejlig nemt arbejde... for min karrosseritekniker så det ud til :)
Fået monteret og justeret de nye døre jeg har fået fra en m3'er i tyskland desværre ikke de aluminiums døre som nogen af dem har men sealingen på dørene er bare perfekt ikke et eneste spor af rust.
Og ellers er jeg endelig ved at kunne se målet med alle de ledninger jeg har trukket ud af det ene ledningsnet til stor OBC med CC hvor jeg kun mangler ledningerne til CC og så er det færdigt. Fartpiloten er monteret så ellers mangler jeg kun ledningsnettet til A/C og så det slut med at lægge på hovedet i kabinen og lege kabel indianer.
Inden jeg startede (20/2) var den ramt at rust i v. bagskærm, bagpanel og lidt i begge dørene så jeg har valg at udskifte begge side paneler, begge bagskærme, inderskærme, bagpanelet og taget som det første jeg går i gang med sammen med min karrosseritekniker, så ikke noget fusk eller noget... Man kan ligeså godt gøre det ordenligt første gang!
27/2 - 02/3 Som det første starter vi med taget som egentligt går ret nemt der ud af. Jeg købte et komplet tag fra en anden coupe med el soltag (da min slet ikke har soltag) får det hjem og D. 27 startede vi med at skille taget ad og lørdag gik med at bore modstandssvejsninger ud i dem begge, dog skulle de bores inde fra på det nye tag da det er selve ydre skallen på det nye tag vi skal bruge så der var noget mere arbejde i at få det gjort end på selve bilen og lørdag middag havde vi taget af bilen og fået frigjort skallen fra det andet så den sidste times tid gik med at slibe det hele rent og grunde div. steder så det hele var klar til at blive samlet søndag.
27/3 så er bagpanelet afmonteret, dejlig nemt arbejde... for min karrosseritekniker så det ud til :)
Fået monteret og justeret de nye døre jeg har fået fra en m3'er i tyskland desværre ikke de aluminiums døre som nogen af dem har men sealingen på dørene er bare perfekt ikke et eneste spor af rust.
Og ellers er jeg endelig ved at kunne se målet med alle de ledninger jeg har trukket ud af det ene ledningsnet til stor OBC med CC hvor jeg kun mangler ledningerne til CC og så er det færdigt. Fartpiloten er monteret så ellers mangler jeg kun ledningsnettet til A/C og så det slut med at lægge på hovedet i kabinen og lege kabel indianer.
Renovering af BMW E36 coupe
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
Men hovede sagligt så købte jeg motoren af en med samme passion for M42 som mig selv så blokken var allerede boret op og portene i topstykket optimeret, købte det hele som det var, et stort samlesæt da han var forhindret i selv at gøre det så den første aften gik med at sortere skruer og bolte alene
Info om den -
Boring 86mm
Stroke 88mm diesel krumtap
M50b25nv plejlstænger
S50b30 stempler med special lavet krydspin
Schrick 48Grams løfter
254/254 graders knaster
Ventiler ved jeg ikke endnu
Kæde kan være den bliver lavet om til single row for mindre vægt
Og det er det indtil videre
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
Det må du da også gerne smide lidt billeder og info ind af, specielt når det kommer ud og køre
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
Yes 2.1 og med spjældhuse fra S50 samt andre knaster og lettere ventilløftere så den kan redline ved 8500 omdr/min
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
Lyder da spændende med motoren - er det så en 2,1 nu?
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
3 welds indicate a steel door
3 small holes (around 5mm deep) indicate an aluminium door
BTW så er der lige knap 8kg forskel i vægt så hvis de ikke er monteret så bare tag fat i dem
jan 2004
Følger: 83 Følgere: 80 Biler: 22 Emner: 95 Svar: 702
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
jan 2004
Følger: 83 Følgere: 80 Biler: 22 Emner: 95 Svar: 702
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
M3 Evo og GT har alu døre
Styreboks, ledningsnet, motoren og kabel
jan 2004
Følger: 83 Følgere: 80 Biler: 22 Emner: 95 Svar: 702
Er der sket noget nyt??
Ved du hvilke M3 der har alu døre??
Hvad skal der til for at smide fartpilot i?? Gad godt have det i min M3.
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
samme her, dog passer det mig fint så jeg kan spare noget mere sammen til maler da jeg gerne vil have den mellemslebet også
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
Håber kraftigt på at min pladebanke går i gang den 26. kan ikke komme videre før at han er færdig.
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
Forventer karosseriet bliver malet i oktober eller senest november da det hele går noget langsommer nu hvor jeg ikke er i det andet værksted mere
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
apr 2015
Følger: 8 Følgere: 13 Emner: 15 Svar: 40
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
sep 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Biler: 3 Svar: 5
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
Har sagt til pladesmeden at det skal bare laves.
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
Begge paneler skal skiftes, ligeså komplet bagskærme, forskærme, torpedoplade skal lappes, nogle huller I bunden og et par huller I de forreste skærme.
Der er selvf overflade rust på bagklap og hjelm også.
er dog gået iang medat afmonterer alt - og min pladesmed har været forbid og se nærmere på det og han dødsdømte ike projektet såeh jeg fortsætter
Motoren får også lige en renovering når jeg er igang
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
Tak Jeppe! Det har dog stået stille et par uger nu hvor der har været en masse fødselsdage og ting og sager i weekenderne så jeg ikke har kunne få tid til det...
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
jun 2008
Følger: 126 Følgere: 146 Emner: 6 Svar: 464
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.562
Det er en fryd og se dygtige pladeteknikere arbejde
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
Så i mellemtiden bruger jeg på at bestille div. dele som M kofangere og sideskørter, GT splitter og front spoiler, nye forskærme, døre og så har jeg fået mig et ledningsnet fra en M3 evo som jeg er ved at trække OBC, A/C, el til soltag, fartpilot osv ud af så det kan blive flyttet over i min egen og fuck det tager lang tid men det skal gøres
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
Så nu det igang med at modstands svejse det hele vejen rundt:)
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
I år står den på renovering af karosseriet og kabinen og næste år skal motoren så bygges til flere hk men det er noget jeg allerede er startet lidt på skal bare lige have en ekstra m42 motor og smide delene i
mar 2006
Følger: 1 Svar: 23
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
okt 2008
Følger: 75 Følgere: 73 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 106
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
Personen der købte den fra fabrikken i tidernes morgen valgte vist at bruge de fleste penge på at vælge Dakar Gelb sondenlakerung som ekstra udstyr da den var pænt dyr da det er en M3 farve
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.562
Tænkte nok det havde noget med et soltag at gøre
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.562
jan 2010
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 1 Emner: 99 Svar: 636