Nissan S12 GP
3.943 visninger
|
Oprettet:
Tja, så er projektet startet. Det er en original S12 GP, med glasfiberskærme. Den er i meget fin stand. Der er meget arbejde i den endnu, men rust er der ikke meget af.
Dele der ligger klar:
Stor IC
Olie køler
Olie catch tank
Diverse tryk ure
MS motorstyrring
550ML dyser fra en RX7
3" rustfri rør til udst.
Wallbro 255L Benzin pumpe
6 x FK ure til overvågning, med følere.
Dele på vej:
Wiseco smedet stempler - OK
Cometic stål toppakning - OK
Kameari 10.000 RPM ventill fjedre - OK
Nye lejer - OK
Nye pakninger - OK
Komplet nyt kædetræk med strammer - OK
Turbosmart E Boost 2
Turbosmart Blow-Off
Turbosmart Wastegate Pro 50MM - OK
Innovate XD-16 Wideband display - OK
ARP Topbolte - OK
Motor:
Boret og honet
Fræst ventil sæder
Strammere fjedre
Nye shims
Nye ventil styr
Lettere portet
Total renset og renovere.
D. 22-06-2008
Så er bagtøjet ved at være færdig malet med 3 x Zink grunder og 4-5 x hammerlak. Så skulle det vidst være rust frit de næste mange år.
D. 23-06-2008
Så bliver der bestilt nye lejer, både hovedlejer og plejstangslejer. Der kommer komplet nyt kædekit på. Samt nye stempel ringe. Der kommer metaltoppakning på, samt komplet nye pakninger i hele kværnen. Så burde de første 300HK være sikret.
D. 29-06-2008
Så er motoren ude og står klar på bordet til at få skiftet indmad. Der er blevet skiftet bøsninger foran til nogle større og bedre.
D. 02-07-2008
Så kom de sidste bøsninger til bagtøjet hjem, samt nye baghjulslejer. Så er alt snart som nyt. Mine pakninger og lejer er også afsendt fra Australien :) Har droppet de originale stempler, så nu er der et sæt Wiseco på vej fra england !
D. 08-07-2008
Så blev motor renoveringen påbegyndet. Topdæksel samt topstykke er nu taget af kværnen. Så mangler vi kun bunden, derefter skal den til Cylinderservice og blive boret op. Samt krumptappen skal tjekkes efter.
D. 10-07-2008
Så er kværnen splittet helt ad. Krumtap, svinghjul samt kobling leveret til Næstved Cylinder service. Fik også lige en told opkræning fra PostDK på min pakke fra AUS, så det er bare dejligt :)
D. 11-07-2008
Så er der nye ting til kværnen :)
D. 30-07-2008
Så er bagtøjet ved at være klar til montering, mangler kun at skifte lejer og 4 bøsninger. Desværre kan folk fra UK ikke finde ud af levere til tiden, så min motorblok er desværre ikke boret op og jeg mangler en del dele endnu :(
03-08-2008
Baaah stadig ikke modtaget mine Stempler eller toppakning fra englang, er ved at gå ud af mit gode skind.
Der er blevet skiftet lejer i begge sider bagpå. Så nu mangler jeg bare at skifte bøsninger, så er det så godt som nyt. :) - Plejlstænger og deres modstykke er blevet afvejet, så det passer inden for 0.1 gram nu. Næste projekt bliver alle bolte og møtrikker der skal afvejes.
08-08-2008
Så er der endelig nyt, både ventil fjedre og stempler skulle være på trapperne. Glæder mig næsten ikke.
28-08-2008
Så er der købt dele til Dyse montering. Skal på søndag..
30-08-2008
Så er der kommet brev fra PostDK om at der ligger lidt nye Ventil fjedre og venter på mig, WEE. Idag fik vi også samlet lidt dyse stik.
02-09-2008
Så er alle dyse stik færdig monteret. I dag fik jeg hentet mine Wiseco stempler samt Kameari 10.000 RPM ventill fjedre. Samt min Wiseco toppakning.
14-09-2008
Så er ventil stammerne slebet. Udstødningskanalerne er blevet bearbejdet, så de flower lidt bedre. Så er næste projekt indsugningssiden.
19-09-2008
Så er blokken afleveret hos Næstved Cylinderservice. De skal tilpasse lejer og bore den op til de nye stempler, når dette er gjort, så er motoren klar til minimum 550HK. DEJLIGT!!!!
22-09-2008
Så er samlingen af bagtøj er påbegyndt, manglede selvfølgelig en bolt som er forsvundet :/.. Topstykket er snart portet færdig, derefter skal det en tur til kemisk vask.
02-10-2008
Så er min motor snart færdig hos Næstved Cylinder service, så skal den bare males og samles. FUCK DET BLIVER GODT..
05-10-2008
Yes baby, så er bagtøjet tilbage hvor det hører til, nemlig UNDER bilen. Alt er stort set nyt, dejligt.. Så mangler der kun ca. 45436243213 ting endnu før den er køre klar. :)
23-10-2008
ARGH, så er der lige 2 døde ventiler, typisk.
Nå, det ender nok med at jeg skifter dem alle sammen så. Nu kan der snart ikke skiftes mere i den motor :)
29-10-2008
4 nye ventiler bestilt fra AUS. Fandt så også ud af at toppen er flækket, dejligt !! :/..
03-11-2008
Så er den skadet dør ved at være lavet færdig. Dejligt, skal kun lige prøve monteres.
18-12-2008
GT3582 turbo er landet.. Dejligt.. venter stadig på min motor..
30-01-2008
Shims på vej, så kan jeg endelig få samlet min motor.. glæder mig !
20-05-2009
Så er motoren landet, den er klar til gas!!!
21-05-2009
Desværre ikke fået samlet motoren endnu, da jeg manglede noget lejefedt. Dog fik den en lille venfortjent vask.
25-05-2009
Samling af motor påbegyndt. Krumtap sat i. Stempler monteret på plejstænger. Så der sker da lidt :)
21-06-2009
Så er der smidt stempler i kværnen..
20-07-2009
Så er malet lidt småting til motoren, så den også bliver lidt pæn at se på. Påbegydt at samle kæde træk, men dette skal modificeres for at spille 100%, da dette er et svagt sted på denne motor.
25-07-2009
Så er ventil dækslet kommet tilbage fra glasblæsning, næsten som nyt nu. Så skal det bare renses og males. Er gået igang med at lave lidt modifikationer på kædetrækket til knasten. Skulle gerne være samlet i løbet af en uges tid.
27-08-2009
Så er der kommet ARP topbolte, så kan motoren blive samlet færdig, ENDELIG!!! De fleste dele er efter hånden også blevet malet.
14-09-2009
Fået samlet motoren. Mangler kun lige køle slanger og følere. Skal lige have skiftet bremseslanger i hele dytten inden den kommer i. Men det er meget snart :)
12-10-2009
Motoren er klar til at blive lagt i, der skulle lige trækket nye kobberor i øsen inden jeg gider smide den i.
12-11-2009
Så er motoren landet i bilen. Der mangler at blive samlet lidt småting. Alle bremserør er skiftet til kobber, så synsmanden bliver glad! :)
23-11-2009
Så er der blevet slebet og malet lidt i weekenden, klar til montering af gearkasse og kardan. Herefter skal den flyttes så der kan laves manifold og udst.
19-03-2010
Motoren er blevet splittet ad igen, manglede en pakning. Men det er nu fixet. Har bestilt nye bolte til min trykfod. Rør til manifold på vej hjem, skulle gerne lande mandag.!
Dele der ligger klar:
Stor IC
Olie køler
Olie catch tank
Diverse tryk ure
MS motorstyrring
550ML dyser fra en RX7
3" rustfri rør til udst.
Wallbro 255L Benzin pumpe
6 x FK ure til overvågning, med følere.
Dele på vej:
Wiseco smedet stempler - OK
Cometic stål toppakning - OK
Kameari 10.000 RPM ventill fjedre - OK
Nye lejer - OK
Nye pakninger - OK
Komplet nyt kædetræk med strammer - OK
Turbosmart E Boost 2
Turbosmart Blow-Off
Turbosmart Wastegate Pro 50MM - OK
Innovate XD-16 Wideband display - OK
ARP Topbolte - OK
Motor:
Boret og honet
Fræst ventil sæder
Strammere fjedre
Nye shims
Nye ventil styr
Lettere portet
Total renset og renovere.
D. 22-06-2008
Så er bagtøjet ved at være færdig malet med 3 x Zink grunder og 4-5 x hammerlak. Så skulle det vidst være rust frit de næste mange år.
D. 23-06-2008
Så bliver der bestilt nye lejer, både hovedlejer og plejstangslejer. Der kommer komplet nyt kædekit på. Samt nye stempel ringe. Der kommer metaltoppakning på, samt komplet nye pakninger i hele kværnen. Så burde de første 300HK være sikret.
D. 29-06-2008
Så er motoren ude og står klar på bordet til at få skiftet indmad. Der er blevet skiftet bøsninger foran til nogle større og bedre.
D. 02-07-2008
Så kom de sidste bøsninger til bagtøjet hjem, samt nye baghjulslejer. Så er alt snart som nyt. Mine pakninger og lejer er også afsendt fra Australien :) Har droppet de originale stempler, så nu er der et sæt Wiseco på vej fra england !
D. 08-07-2008
Så blev motor renoveringen påbegyndet. Topdæksel samt topstykke er nu taget af kværnen. Så mangler vi kun bunden, derefter skal den til Cylinderservice og blive boret op. Samt krumptappen skal tjekkes efter.
D. 10-07-2008
Så er kværnen splittet helt ad. Krumtap, svinghjul samt kobling leveret til Næstved Cylinder service. Fik også lige en told opkræning fra PostDK på min pakke fra AUS, så det er bare dejligt :)
D. 11-07-2008
Så er der nye ting til kværnen :)
D. 30-07-2008
Så er bagtøjet ved at være klar til montering, mangler kun at skifte lejer og 4 bøsninger. Desværre kan folk fra UK ikke finde ud af levere til tiden, så min motorblok er desværre ikke boret op og jeg mangler en del dele endnu :(
03-08-2008
Baaah stadig ikke modtaget mine Stempler eller toppakning fra englang, er ved at gå ud af mit gode skind.
Der er blevet skiftet lejer i begge sider bagpå. Så nu mangler jeg bare at skifte bøsninger, så er det så godt som nyt. :) - Plejlstænger og deres modstykke er blevet afvejet, så det passer inden for 0.1 gram nu. Næste projekt bliver alle bolte og møtrikker der skal afvejes.
08-08-2008
Så er der endelig nyt, både ventil fjedre og stempler skulle være på trapperne. Glæder mig næsten ikke.
28-08-2008
Så er der købt dele til Dyse montering. Skal på søndag..
30-08-2008
Så er der kommet brev fra PostDK om at der ligger lidt nye Ventil fjedre og venter på mig, WEE. Idag fik vi også samlet lidt dyse stik.
02-09-2008
Så er alle dyse stik færdig monteret. I dag fik jeg hentet mine Wiseco stempler samt Kameari 10.000 RPM ventill fjedre. Samt min Wiseco toppakning.
14-09-2008
Så er ventil stammerne slebet. Udstødningskanalerne er blevet bearbejdet, så de flower lidt bedre. Så er næste projekt indsugningssiden.
19-09-2008
Så er blokken afleveret hos Næstved Cylinderservice. De skal tilpasse lejer og bore den op til de nye stempler, når dette er gjort, så er motoren klar til minimum 550HK. DEJLIGT!!!!
22-09-2008
Så er samlingen af bagtøj er påbegyndt, manglede selvfølgelig en bolt som er forsvundet :/.. Topstykket er snart portet færdig, derefter skal det en tur til kemisk vask.
02-10-2008
Så er min motor snart færdig hos Næstved Cylinder service, så skal den bare males og samles. FUCK DET BLIVER GODT..
05-10-2008
Yes baby, så er bagtøjet tilbage hvor det hører til, nemlig UNDER bilen. Alt er stort set nyt, dejligt.. Så mangler der kun ca. 45436243213 ting endnu før den er køre klar. :)
23-10-2008
ARGH, så er der lige 2 døde ventiler, typisk.
Nå, det ender nok med at jeg skifter dem alle sammen så. Nu kan der snart ikke skiftes mere i den motor :)
29-10-2008
4 nye ventiler bestilt fra AUS. Fandt så også ud af at toppen er flækket, dejligt !! :/..
03-11-2008
Så er den skadet dør ved at være lavet færdig. Dejligt, skal kun lige prøve monteres.
18-12-2008
GT3582 turbo er landet.. Dejligt.. venter stadig på min motor..
30-01-2008
Shims på vej, så kan jeg endelig få samlet min motor.. glæder mig !
20-05-2009
Så er motoren landet, den er klar til gas!!!
21-05-2009
Desværre ikke fået samlet motoren endnu, da jeg manglede noget lejefedt. Dog fik den en lille venfortjent vask.
25-05-2009
Samling af motor påbegyndt. Krumtap sat i. Stempler monteret på plejstænger. Så der sker da lidt :)
21-06-2009
Så er der smidt stempler i kværnen..
20-07-2009
Så er malet lidt småting til motoren, så den også bliver lidt pæn at se på. Påbegydt at samle kæde træk, men dette skal modificeres for at spille 100%, da dette er et svagt sted på denne motor.
25-07-2009
Så er ventil dækslet kommet tilbage fra glasblæsning, næsten som nyt nu. Så skal det bare renses og males. Er gået igang med at lave lidt modifikationer på kædetrækket til knasten. Skulle gerne være samlet i løbet af en uges tid.
27-08-2009
Så er der kommet ARP topbolte, så kan motoren blive samlet færdig, ENDELIG!!! De fleste dele er efter hånden også blevet malet.
14-09-2009
Fået samlet motoren. Mangler kun lige køle slanger og følere. Skal lige have skiftet bremseslanger i hele dytten inden den kommer i. Men det er meget snart :)
12-10-2009
Motoren er klar til at blive lagt i, der skulle lige trækket nye kobberor i øsen inden jeg gider smide den i.
12-11-2009
Så er motoren landet i bilen. Der mangler at blive samlet lidt småting. Alle bremserør er skiftet til kobber, så synsmanden bliver glad! :)
23-11-2009
Så er der blevet slebet og malet lidt i weekenden, klar til montering af gearkasse og kardan. Herefter skal den flyttes så der kan laves manifold og udst.
19-03-2010
Motoren er blevet splittet ad igen, manglede en pakning. Men det er nu fixet. Har bestilt nye bolte til min trykfod. Rør til manifold på vej hjem, skulle gerne lande mandag.!
Nissan S12 GP
maj 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 3 Svar: 69
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
jul 2005
Følger: 97 Følgere: 100 Biler: 4 Emner: 563 Svar: 7.212
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
Bilen skulle gerne blive flyttet til nyt værksted med lift inden for 14 dage og så skal jeg igang med at få den køre klar! Jeg skal nok smide nye billeder:!
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
mar 2003
Følger: 79 Følgere: 82 Emner: 45 Svar: 580
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
mar 2010
Følger: 1 Biler: 1
jan 2004
Følger: 132 Følgere: 142 Biler: 16 Emner: 28 Svar: 308
Glæder mig til vi skal ud og leje i vores 400++ HK S12ér til sommer
Lige pillet motor ud og lagt den i den anden Silvia s12 her i weekenden.. Der er nu fint med plads og det er helt klart nemmere end på min Skyline
Næste weekend skal jeg ha Min turbo motor i den anden Silvia det skal nok blive sjov... Med Skyline gerkasse på glæder mig til at se hvordan det passer
Helt og lykke med det
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
Jeg ved ikke om der er stelnummer som er specielt for GP modellerne. Men de er født med Grand Prix rat, hvor der står Grand Prix på. Og så er de bagerste skærme popnittet på, det samme er sideskørterne.
Med eller uden afgift?
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 35
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
Held og lykke med din CA18DET
okt 2004
Følger: 77 Følgere: 74 Biler: 6 Emner: 58 Svar: 194
Held og lykke.
jeg skal selv i gang med min CA18DET motor her til vinter.
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
Jeg satser da på at det kan mærkes, men jeg har endnu ikke prøvet bilen.
Jeg satser på at smide stempler i denne weekend, og så samlet motoren 90% færdig, og så skal der ellers laves rørføring og motorstyrring.
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 95
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
så skal den bare lige igennem syn, så er jeg glad
jul 2005
Følger: 52 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 600
Ja der er noget vej endnu.. Men Turbo og Boost controller bliver købt i næste uge når lønnen lander
Fik du liv i den lille Charade igen?
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
Der er lang vej endnu, men det skal nok blive godt.