{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Golf GTI-R 1999

96.598 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Jubidtion
Mand | 19 år | Oprettet: 15. dec 2003


VW Golf GTI-R

Udfordringer
Årgang:
1999
Motor:
1,8 20 ventilet motor
Monteret med turbo og intercooler ab fabrik.

Front monteret intercooler
Garrett GT3076R High Flow model "mindste" trim 450-515 hk som pejlepunkt.
ITG luftfilter 4" (650 hk)
4" MAF-hus (udskiftet til 4" 45 graders buk da MAF er fjernet)
Walbro intank 255l pumpe med alu monteringsbeslag %udskiftet til Walbro 440 lph intank
Siemens Deka 630ml dyser @ 3 bar
4bars plug'n play benzintryksregulator
SpiderWorx Plenum med 70 mm hul
70mm OBD2 gasspjæld
K1 H-profil plejstænger ARP2000 bolte
Kinetec topmount manifold T3 og ekstern wastgate
komplet 3" udstødning
Screamer pipe 38mm
Turbosmart 38mm wastegate
Turbosmart Compact recirkulerende BOV
Turbosmart Eboost2 ladetryksstyring
Stålarmeret vandslanger til og fra turbo
Stålarmeret olieslanger til og fra turbo (slangespecialisten)
Forrør i 3" med 2 lambda udtag
Udtag fra varmeapparat skiftet så der sidder 2 nedadvendte studser på ;)
FMJ 105-2 motorstyring (i Flemmings egen boks) med AEM map sensor 3,5bar og bredbånds sonde.
AEM wideband ur og LSU 4,2 widebandsensor til uret så man kan overvåge ARF'en hele tiden.
Sachs 4puk Zinter kobling og LuK trykfod (opstrammet til 600+ nm) samt svejst og afdrejet svinghjul.
DEI Titan T3 turboshield om udstødningshuset og wrap om forrøret.
3" forrør til midt af bilen. Derefter VUS ventil og 2½" resten af vejen med 2 Simons potter
Forge Intercooler 2½" rørføring (S3 typen)
AGN knaster


Alt er lavet så det er 110% i orden. Der er ikke skåret hjørner løbet genveje eller noget for at få dette projekt på gaden. Der er ikke sparet nogle steder! Målet er at få en kørbar hurtig Golf 4 som har potentiale til langt mere hvis behovet skulle vise sig for det. (Og det gør det nok). Endnu en gang tog projektet om sig. De 440 ml dyser det hele startede med blev udskiftet til 510 ml som så endte som 630 ml dyser for at være sikker på der er benzin nok ;)
Hestekræfter
Standard turbo:
150 hk
210 nm

Garret GT3076R
179 hk
211 nm

0-100 målt til 7.04 sekund
1/4 mile 15.20 sekunder @ 153,4 km/t
Dette er på standard turboen @ 1,2 bar som endte sine dage efter ca 180.000 km
Fælge
16" highline GTI fælge

Projekt Zwo 8½X18" - blank sorte
Dæk
Michelin Primacy Alpine A4 215/55-16

Continental SportContact225/40-18 z-mærkede
Undervogn
KW Variant 1 Inoxline
R32 21mm krængningsstabilisator (til original montering under trækakslerne)
Fin lav og ret hård
Bilstereo
2-DIN Kenwood DNX-7200 Med GPS, Bluetooth, Ipod/Iphone tilslutning, DVD ect ect ect... den har alt. Og spiller endnu bedre end min gamle Clarion (not... men den spiller nu meget godt).
Hifonics Zeus 16cm højttalere.
Styling
Standard GTI styling plus det løse
Mattig kølerhjelmsforlænger (afmonteret)
FK emblemfri frontgrill (afmonteret)
Kromringe i speedometeret
Jubii forlygter (Originale Valeo blank sorte)
klare sideblink med sort baggrund
G5 GTI frontkofanger med G5 GTI gitter i (ligger på hylden grundet en fasan)
Clean bagklap.
Clean bagkofanger.
Custommade black'n'red baglygter
R-line gearknob og manchet
R32 måtter
AEM AFR-ur i a-stolpen
Recaro læderkabine med læderdørsider
W8 loftlys
Sort tag
Sorte B-stolper
Sort original grill og emblem
Kortere antenne (Golf 7/Scirocco)

--
Back to OEM style. Kører med original grill i sort nu, samt original kofanger og underlæbe foran. Har givet et pænt harmonisk look i fronten. Dog med en halv stor IC som stikker ud
Interiør
Recaro GTI kabine i sort læder
Læder dørsider
R32 måtter
3-egers læder GTI rat
W8 loftlys
R-line gearknob og manchet
Audi TT pedaler og fodstøtte
AFR-ur i A-stolpen
Ebosst2 skjult montering (fungerer som ladetryksstyring og boostur)
Ekstra tilbehør
4 X Elruder
Elspejle med varme
Læderrat
Læderkabine
Sædevarme
Tågelygter
Tonede ruder
Aftaglig træk
Klimaanlæg (Climatronic)
Trykure
R-line udstyr i kabinen
W8 loftlys
Originalt armlæn i stof
Komfortluk
Centrallås med fjernbetjening med komfortluk styring og bagagerumsåbner, flipnøgle G6 look
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Fik bilen den 3/4-08 helt standard med fuld servicebog og service lavet 14 dage tidligere. Den kører som en drøm.

4/4-08 BOV købt og monteret
9/4-08 Emblemfrifront købt
12/4-08 Kølerhjelmsforlænger købt
14/4-08 Skørter indkøbt
15/4-08 Emblemfrifront samt kølerhjelmsforlænger monteret
17/4-08 Kromringe købt og monteret
25/4-08 Sideblink modtaget og monteret
27/4-08 Pipercross filter monteret
22/5-08 TYC forlygter modtaget og monteret
23/5-08 Frontlæbe og baglæbe samt sænkning monteret
24/5-08 Sideskørter monteret
7/10-08 SSQV BOV monteret
10/6-08 ladetryksur monteret
10/6-08 Turbotimer monteret
31/8-08 Powerflex motorophæng monteret.
31/8-08 Udstødning svejst så den endelig er tæt
2/3-09 Ny gearkasse og kobling (længere forklaring, men det hele skyldes en trækaksel)
5/3-09 Bilen bliver synet uden anmærkninger
5/3-09 W8 loftlys monteret og R-line gearknob og manchet
27/4-09 Elektronisk ladetryksstyring monteret
11/6-09 Originale Jubi forlygter monteret i stedet for TYC
23/6-09 US baglygter monteret
18/7-09 Eboost2 monteret
30/7-09 T3/T4 TOP lader samt manifold gjort klar til montering. (DØD TURBO)
28/11-09 Audi TT pedaler og fodhviler monteret
28/11-09 Ladetryksur flyttet op i a-stolpen
5/12-09 Clean bagkofanger med V6 underlæbe monteret.
5/3-10 Armlæn monteret
5/3-10 Læder håndbremse monteret
15/3-10 - Lakring af tag (Sort)
7/7-10 - Clean bagklap monteret
2/12-10 - Oval afgangsrør monteret
24/3-12 - Defekt turbo... Indkøb af Master power Turbo med billet kompressorhjul, vandkøling og hele pissetl. Forventet levering medio April. (længe at køre med en defekt turbo der æder olie, så må til at finde cyklen frem).
4/4-12 Recaro læderkabine købt inklusiv dørsider
6/4-12 Recaro kabine shinet, fikset og monteret
24/4-12 Kinetec manifold fra JVK kommet i hus.
25/4-12 TiAL 38mm ekstern wastgate bestilt (afbestilt igen).
25/4-12 4" 45 graders silikoneslange bestilt samt 4" HKS filter.
11/5-12 MPR-turbo er endnu ikke dukket op, derfor afbestilt og GT3076R 525hk lader bestilt med anti surge.
12/5-12 Turbosmart Ultra-gate 38 indkøbt
14/5-12 diversepakninger, screamerpipe og 4" slange bestilt
15/5-12 Fittings bestilt hos JJ Hydraulik (nice service)
28/5-12 Efter flere dages nat projekter endte bilen med at blive kørende med GT3076R lader - Dog i nødprogram da MAF'en var død (utroligt som ting bare dør efter 2 måneders stilstand (Batteri, MAF med mere).
1/8-12 FMJ indkøbt samt AEM Map, AFR ur og LSU 4,2 Bosch sensor x 2
19/5-13 Kørt ind med defekt benzinpumpe (for lidt benzin) med FMJ boks.
7/6-13 Walbro 440 lph pumpe monteret intank. Retur målt til over 7L/min i tomgang.
11/6-13 Ny fjernbetjeningsenhed monteret med komfortstyring og bagagerumsåbner og klapnøgle
13/6-13 630 ml dyser ankommet sammen med nøgleblade og wastegatepakninger
9/8-13 Projekt Zwo pulverlakerede blank sorte fælge monteret :)
5/11-13 70mm OBD2 Gasspjæld købt
5/11-13 SpiderWorx plenum manifold købt
4/5-14 EGR Diesel Gearkasse med andet diff.
5/5-14 Dele til at fikse oliesi indkøbt
5/5-14 Diverse sorte silikoneslanger købt til IC ombygning og nyt plenum

Sommerlegetøjet - vægt/effekt 1,35 kg/hk og golfens hedder nu 2,65 kg/hk

Efter 5 år i mine hænder har bilen fået skiftet følgende:
2x styrekugle
3x inderste led på venstre trækaksel (holder nu)
2x Gearkasse (første grundet skæv skiftegaffel, anden grundet trækaksel gik løs og slog bule i kassen)
Ellers kun servicedele

Så dem der siger VW holder på værksted altid må have haft nogle dårlige biller imellem hænderne.

Vil du se flere VW Golf GTI-R til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Golf GTI-R
Annonce