{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Polo Turbo [Tidl. bil] 1991

20.910 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

$Supra TT $
VIP
Mand | 39 år | Oprettet: 22. jan 2004


VW Polo Turbo

Årgang:
1991
Motor:
Motorkode PY

Køre 8,0:1 i komp forhold.

Ny Blok Boret op til 75.5mm

Smedetstempler: 75.5mm fra Wiseco forged.

Plejstænger: 4x H-Beam connecting rods. Rods are good for 800+HP and 9000RPM

Plejlejer og hovedelejer forstærket.

Afdrejdet krumtap og afbalanceret.

ARP Bolte - Krumtap - Plejstænger - Topstykke.

Hele motor er afbalanceret og afvejet.

Forstærket Oliepumpe så den laver mere tryk.

Plade i bundkar så olie ikke kan flyde væk ved acc.

Metaltoppakning x 2 + Mellemlægsplade.

Topstykke max bearbejdet ventilsæder skåret til + overstørrelse ventiler.

Strammer ventilfjedre og letter ventilløfter.

Skarber knast 264/260 Schrick. Til G-lader slebet om til 264/276.

Indsugningsmanifold hjemme lavet med 50mm Spjæld.

Turbo manifold hjemmelavet med T25 Flangse.

Kobberpakning mellem top og manifold.

Garrett GT2560R - GT28R
Kuglelejeturbo.
Fra 1.3 - 2.2 liters motor
Med wastegate og actuator
Grundtryk 0.45 bar
Kompressorhjul 46.5 / 50 mm
Udstødningshjul 42.5 / 53 mm
Udstødnings A/R 0.64
Olie/vandkølet.
T25 flange ind
5 bolts flange ud

Special lavet olie tryk slange.

Special lavet retur olieslange.

Special lavet vandslanger.

Bosch Nr 0 280 150 945
Dyse størrelse 315 cm³
Antal dyser 4 stk
Max Hk 252 HK
Pr cylinder 63 Hk
3 bar benzin tryk.

Benzin trykregulator 3 bar holde tryk. Med min højtrykspumpe kan den lave 6 bar holde tryk.

Højtryks Benzinpumpe.

Bmw M3 benzin pumpe i tanken som føde pumpe. Den kan jo klare over 300 Hk :-)

Olie køler kit.

Termostat til oliekøler.

Trykrør 64mm 2½ " Poleret rustfri. sorte silikone slanger.

Forge Intercooler. Lavet om så studserne går ind mod bilen og ik til siden.

Forge Blowoff Ventil.

Universal blæser 12"

HKS Skum Luftfilter.

K&N Filter til oliedampe.

K&N Filter til tomgangsmotor.

NGK +1 i for hold til standart.

Komplet 2½" rustfri udstødning fra turbo.

HKS Bagpot.

Powerwap Sort.

Zindermetal Kobling 250Hk Og 360Nm.

Olie. Castrol 10/60

Elektronisk Boost Controller
Boost controller med indbygget turbotimer. 2 faste tryk kan gemmes HI/LO.

MegaSquirt Extra
Launch control,knock control, indbygget 300kpa mapsensor.

Bosch LSU4 Wideband Lambdasonde.
Med digital ur i bilen..
Hestekræfter
Standart 113 Hk og 150 Nm.

Var på rullefelt 14/7-08 Med standart motor 0.7 Bar tryk.

131.7 Hk ved 5480 omdr.
178,4Nm ved 4821 omdr.

Med ny opsætning forhåbligt 200 Hk ved 1.5 bar tryk..

Var på felt 18/12-08. Den køre med 1.3 Bar tryk. Og den får ikke nok benzin så vi måtte stoppe ved:

221.9 Hk ved 5976 omdr.
269.8 Nm ved 5458 omdr.

Var på felt 16/5-10. Den køre med 1.4 Bar tryk.

237.2 Hk ved 5891 omdr.
295.7 Nm ved 5470 omdr.

10/12-12 Motor er ved at blive renoveret, Håber på 300 Hk ved 1.8 Bar med den nye opsætning.
Fælge
Standart stål 13"

15" Alu.
Dæk
185/45-13" eller sådan noget. Meget slidt dæk.
Undervogn
Den er sænket 60/40.
Bilstereo
Intet. Turbo lyden er helt okay med mig.
Styling
Badboy Hjelm.
Clean Bagklap.
Dørhåndtag fjernet.
Emblemfri front.
Galttetkofanger med underlæber.
M3 sidespejle.
Mørke baglygter standart.
Interiør
Standart G40 kabine.
Bar måler.
Olie temp måler.
Olietryk måler.
Blandings måler.
Volt måler.
Ekstra tilbehør
Bur i Alu.
H - Seler.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er simplethen købt for at bygge den om til en racer.

Bilen er en tysk import. Og betalt afgift i 2002 ca.

Bilen er bygget om i 2004 med diverse styling og maling.

Nysynet 29,07,08

Bilen skal gøres standart igen. Næsten da. Org døre og en anden farve

14/4-09
Så røg toppakningen. Skete lige en mindre fejl så den ladet med 2.2 bar tryk. Det kunne den ikke holde til.

16/4-09
Nye smedet stempler.
Ny metaltoppakning.
Nye strækbolte.
Nye Silicone tændkabler 8mm.
Ny Undervogn.
Ny Frontvange som fjerner stabilisatoren og køre fronten fast.

10.06.09
Så brækkede den ene plejstang lige. Så nu kan jeg starteforfra med en ny motor og med lidt dyre dele den her gang så det holder.

05/12-09
Ny blok som skal bores op til 75.5mm
Blok er sendt ud og blive Hornet.
Stempler og plejstænger - Smedet.
ARP Bolte i hele bunden + topbolte.
Alt afbalanceret og afvejet.
Metaltoppakning.
Hjemmelavet indsugning.
Olietermostat til oliekøler. Havede problemer med for kold olie.
Vandkøling til turbo.

19/5-10.
Så køre den bare. 237 Hk. 1.4 Bar. Og det skal nok holde.

15/9-12 Bilen købt igen. Skal renoveres.

05/12-12
Motor skilt af pga mislyd.
Ny plejlejer.
Ny oliepumpe forstærket.
Topstykke renoveret med nye overstørlse ventiler og ventilstyre.
Turbo knast i stedet for kompressor.
Alle pakninger skiftet.

Vil du se flere VW Polo Turbo til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Polo Turbo
Annonce