{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Renault Lutécia 172 RenaultSport 2000

16.997 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

kennet b
Mand | 34 år | Oprettet: 11. aug 2007


Renault Lutécia 172 RenaultSport

Årgang:
2000
Motor:
F4R 730
2.0 16V

Motorstyring omprogrammet af Henk Dijkstra
- Tilpasning til knaster, manifold, samt udstødning
- Overrun

Colombo&Bariani 286/280° knaster

Standard bananmanifold (4-1 design)
- K-Tec De-cat pipe 2½"
- K-Tec "182-look" kat-bagud. 2½"

Bearbejdet Indsugningsmanifold (Jam-Sport UK)
- PFTE Pakninger

Magnecor tændkabler

MB Engineering shortshift (ca 30% kortere)

Gearkasse fra en Cup (JC5-129)
Hestekræfter
172hk/200Nm
- Standard. ;)
Fælge
16"
16 Låsebolte
Dæk
205/40-16 Falken Ziex ZE-912
Undervogn
Sænket 20mm fra fabrikken.
_______________________
V-maxx gevindundervogn
- Skruet helt i kælderen i bag, og næsten helt ned foran.

13mm FK Hubcentric spacers (for)
3mm FK Type A spacers (bag)
Bilstereo
Clarion HU med skærm, og navigation.
Alpine SPR-13C
Styling
Tonede forsideruder (20%)
Tonede ruder bagi (5%)

Hood lifter.

Klare sideblinklys.

Xenon i tågelys (12.000 Kelvin)

Lister i carbon-look.
Spejle i carbon-look.

Sorte Angel-eyes med blåt lys i ringene.

Diode baglygter

Blå kalibre (modificeret)

Motorrum:
- Carbon Motorcover
- Poleret og malet indsugningsmanifold
- Poleret RenaultSport på indsugningsmanefold
- Poleret og malet beskyttelse til dysebro.

Unikt RS RenaultSport emblem
Lutecia emblem.

Hækspoiler
Interiør
Kulfiber dørbeklædninger
3 kontakter i hver dør (rude op, rude ned, åbn dør)
50 lbs motor (autoloc)
+ hjemmebygget ledningsnet så ruderne kan styres på min måde. Ruderne kører op/ned samtidig på fjernbetjening, og individuelt på kontakterne. Det var lidt halvsvært ;)


Momo rat

OMP Sportssæder med justerbare ryglæn.
Sabelt 3-punkts H-seler.

78 dioder i loftet
6 i handskerummet.
2 Neonrør i bagagerum

Følgende bliver lavet blåt.
Speedometer - Færdig
Display - Færdig - (Afmonteret for at gøre plads til urene)
Blæsermodul (50%)
Radio - Færdig (Afmonteret grundet nye radio)
Rudekontakter - Færdig (Afmonteret grundet dørbeklædninger
Dørlåskontakt - Færdig - (Afmonteret på grund af mindepladen)
Højdejustering af forlygter - Færdig (Afmonteret)

Betrukket med sort læder
- Dørbeklædninger (for og bag) (afmonteret igen)
- "Kugle" på instrumentbord (Hvor urene sidder)
- Træplade i bagagerum.
- Diverse beklædning.

Krom shortshift fra MB-Engineering

Højglanspoleret gearramme

3 stk. Autometer-ure
Indspartlet i stedet for display til radio.
- Olietryk Motor
- Olietemperatur Motor
- Olietemperatur Gearkasse
Urene har jeg skilt ad så jeg kunne polere nålen og rammen.

"Mindeplade" i 925 STERLING SØLV, med fin gravering.

Bagsæder fjernet (på den rigtige måde)
- Træplade i 12mm (vejer 10,7 kg). Betrukket med sort kunstlæder.

Højglanspoleret tårnstiver (bag)

Sort gulvtæppe
Ekstra tilbehør
Vinterhjul.

2 vejs alarm
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Ting jeg har lavet indtil videre
Bremsevæske udsk.
Venstre bagdæk udsk.
Gearkasse udsk
Kobling udsk.
Bagstøddæmpere udsk
Olie + filter udsk
Batteripol udsk.
Nye ledninger til tågelygter lavet.

13/8-08
Så døde gearkassen, har haft bilen ca 4 uger. Så nu skal der lidt penge i kassen før at den kører igen.

21/8-08
Så blev gearkassen og koblingen skiftet.

25/9-08 Så blev der endelig bestilt nyt rat og luftfilter.
- Så blev rattet monteret, venter stadig spændt på filtret.
Så kom filtret endelig hjem. Desuden er ruderne blevet tonet.

21/12-08
Så kom der satme dioder i Clioen. (:

23/1-09
Fået hood lifter hjem fra england.

17/2-09
Kat'en fjernet, og klare sideblink monteret.

24/3-09
Så kom der sportex udstødning på.

26/5-09
Så kommer der til at ske lidt mere med Clioen.
"Nye" sideforruder er købt, og de skal tones 20%
Indsugningsmanifolden skal bearbejdes af Jam-sport.
Xenon kit til tågelys er bestilt.
Der bliver skiftet; Olie, filter, luftfilter, benzinfilter, tændrør, motorophæng, og brændstofslange samtidig med det andet bliver lavet.

4/6-09
Så blev der monteret bearbejdet indsugningsmanifold, og lavet stort service.

6/6-09
Så kom der tonede forsideruder i. Damn det ser godt ud !

22/6-09 - 25/6-09
3 Dioder i loftet er blevet udskiftet, 2 små neonrør monteret i bagagerummet, alarmsystem monteret.

5/8-09
Så kom der udspartlet og indfarvet sidelister på (1,2 mærke fjernet :( )

19/8-09
Gevindundervogn + nye baglygter monteret. Damn.

Februar 2010 - En lille update
Clioen er for tiden skilt ad invendigt fordi den skal have malet næsten alt plastik indvendigt og monteret nogle ure. jeg er godt igang med det hele, og der vil også komme et par andre nye ting. Dette er blandt andet:
Skarpere knaster - Mappet af Henk
Nye fælge - Højglanspoleret
Temp og tryk ure
Ny udstødning i "182-look".
"Mindeplade" Med fin gravering i 925 sterling sølv.
Shortshift + poleret gearramme + gearmanchet.

12/3-2010
Så er hele kabinen blevet malet. Tryk og temp ure lavet klar. Kabinen bliver forhåbentlig monteret i morgen (Det meste af den).
Jeg har fået shortshift, gearmanchet, mindeplade og betræk til dørbeklædninger hjem.

19/3-2010
Kabinen tager lidt længere tid end planlagt at få samlet (skal betrække dørbeklædninger osv.
Der er kommet lidt flere dele hjem i dag
- Udstødning
- Tårnstiver til bag
- PFTE Pakninger til indsugningsmanifolden.
- Og et pakningssæt til kat-erstatningen.
Idag havde jeg lige lidt tid i overskud på arbejdet, så jeg fik lige monteret shortshifteren, vandringen er ca 30% kortere end standard, det er bare fedt. (:

24/3-2010
Tårnstiveren blev leveret i grå, så den har fået en ordenlig polering, det har taget ca 7 timer, men hold da kæft hvor den skinner.
Jeg har fået betrukket de bagerste dørbeklædninger, og er igang med træpladerne i bagagerummet. Dørbeklædningerne foran bliver betrukket af Hardy, og så kommer der lige en lille ekstra detalje.

26/3-2010
Udstødning monteret
Short shifter justeret
Kølemiddel til AC efterfyldt
Og så døde rudehejset på vej hjem :(

- Rudehejset er skiftet, dæk og fælge er bestilt (:

28/4-2010
Der er sket et par småting med Clioen nu (:
Knaster udsk
Tandrem + strammer + hjul udsk
Poly V + strammer + hjul + vandpumpe udsk.
Skiver+klodser for udsk.
Bremsevæske udsk.
Kalibre modificeret for at gøre plads til fælge + malet blå
Fælge monteret
Luftfilter udsk
olie + filter udsk.
PFTE pakninger monteret.

Bilen bliver kørt ind af Jørgen Agergaard den 3/5 - Jeg kan næsten ikke vente.

19/5-2010
Nå, Jørgen agergaard kunne ikke justere på standard motorstyring, så plan A er blevet genoptaget, og er i fuld sving.
Clio'en bliver nu kørt ind af Henk Dijkstra, en af Hollands førende RenaultSport specialister.
Den første cal er netop blevet lagt ind i motorstyringen, og udover selve omprogrammeringen bliver begrænseren rykket ca 500 omdrejninger, og en lille ekstra detalje kaldet "Overrun".
Bilen er også blevet poleret i dag, så den står rigtig fint.
STOR tak til min kæreste for hjælpen. (:

1/6-2010
Så er motorrummet blevet pyntet en smule
- Poleret og malet indsugningsmanifold + Beskyttelse til dysebro.

16/8-2010
En lille opdatering da der er kommet et par nyheder. (:
Dørbeklædninger er blevet betrukket
Billige skod ure fra Carlab er smidt ad helvedes til, og Autometer ure med blåt lys er sat i.
Angel Eyes forlygter, custom med blå ringe, det ser for vildt ud.
12.000 kelvin i tågelygterne, og en ballast er udsk.

27/9-2010
Der er blevet bestilt sportssæder og h-seler, samt spacere fra tyskland.
Og så har jeg henter et par glideskinner og selepuder ved rally-centeret. Det bliver fedt. :)

30/9-2010
Jeg venter stadig spændt på sæderne. Selerne er kommet hjem, og en af træpladerne er blevet modificeret lidt så de kan være der. Og så er der også kommet sort gulvtæppe i. :)

3/10-2010
Så kom sæderne i, og selerne er monteret.
Stor tak til Helge og Dølle for hjælpen, og pigerne for tålmodigheden. (:
Og ENDELIG er mine håndtag også kommet i.


1/12-10
Tja, det er snart jul, så der kommer lige en lille update.
Clioen er kommet i vinterhi.
Jeg har fået et par nye ideér med kabinen, og der er blevet bestilt "et par" dele hjem. ;)
Jeg glæder mig, carbon, læder og chrom, det bliver fedt. :P

9/1-2011
Så er urene helt færdige. Autometer påstod at de ikke kunne skilles ad, men det gjorde jeg altså. Så fik jeg poleret nålen så og ringen uden om uret. Det ser for vildt ud.
Jeg er rigtig godt igang med de nye ideér og når det er færdigt skal jeg nok smide billeder op. Tro mig, det bliver for fedt.
Jeg har også fået en hækspoile og nogle chrom ringe til speedo hjem. Tak for Julegaven. (:
Og så har jeg altså også fået det fedeste emblem hjem "Lutecia". :)

28/1-2011
Vinterprojektet skrider langsomt fremad.
Jeg prøvede at skifte tændspolen, men den var ikke defekt alligevel, jeg fandt så ud af at det var en indsprøjtningsdyse, så nu har jeg bestilt sådan en hjem.

27/3-2011
Så er hækspoileren kommet på. Stor tak til Bjørns Autolak.
Jeg har også fået et carbon motor-cover hjem.
Glæd jer til der kommer nye billeder. Kabinen er snart færdig (igen) ;)

27/4-11
Så er der endelig kommet musik i bilen igen.

28/5-2011
3. Plads i klassen i Holeby

24/8-2011
En lille update efter lang tid uden!
Ledningsnettet indvendig i bilen brændte sammen d. 10/7, hvilket resulterede i en masse røg i kabinen, og en del elektronik der ikke fungerede. Renault sælger desværre ikke nye ledningsnet til den mere, så jeg har repareret hele lortet (se fotoalbum om et par dage). Jeg fik det også lige tunet, så nu er der slet ikke noget der hedder airbags mere, ej heller ledninger, sensore eller styreboks. :)
Jeg har betrukket en masse dele med 3m carbon folie, det ser bare for fedt ud. Billeder kommer i fotoalbum.
Og så har jeg den 22/8 fået taget nye billeder som er lagt op i dag. Stor tak til min kæreste for at stå model mens der var en tilskuer på. :)

Vil du se andre Renault eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Renault Lutécia 172 RenaultSport
Annonce