{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Omega C Sport Irmscher 2000

26.637 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Opel Omega C Sport Irmscher

Årgang:
2000
Motor:
X30xe 3.0 V6 24ventilet med 4 overliggende knastaksler på 2961ccm udviklet af Saab, den nye model med det lange indsugningsmanifold.
5 Trins Manuel gearkasse (sjældent at finde i en 3.0V6 sport)
Kører mellem 8,5 og 14.5km/l så det er en del mere, end en med Automat gearkasse.
Har kørt motorvej med trailer og 12.8km/l.
Rekorden for økorace er 16.6km/l. Det er ret flot af så stor og tung en bil.

Drømmen er en kompressor eller en chevy v8.

Eller allerhelst en ægte Johnny Cecotto Edition v8
Hestekræfter
Fabriksopgivelser:
211 Hk
270Nm
De har som regel 220-230hk og ca 280-290Nm
0-100 på 8.5 sekunder
243km/t vmax.
245km/t på v-power på autobann.

Fælge
Originale Omega C Sport fælge 7,5x17" til vinterbrug.
Originale Carlsson 1/6 Evo "Kloakdæksel" 8.5x19" med originale blank polerede kanter, specielle nye Carlsson navkapsler i poleret aluminium samt originale lovlige sporvidde forøgere samt lovlige adaptere fra RH, så de sidder helt ud til skærmkanterne. 20mm for og 30mm bag.
Fælgene ser bredere ud bag på, grundet de breddere og dobbelte sporvidde forøgere.
Disse Carlsson fælge er blevet vildt cult i Usa og Tyskland, da de udgik af produktion for en del år siden. Exclusiv fælg hvor design og kvalitet er i højsædet. Blandt andet fremstillet til Mercedes-Benz S-klasse 1998-2003. Den ultimative gangster/flyder med masser af kræfter.
Jeg startede med dette look for 3 år siden som en af de første.
Specielle låsebolte.

Tak til Ndi i Næstved for hurtig og god service til montering af dæk og at have de specielle hjulbolte på lager.

Original B/M: B12x1,50-17
Original ET: 33
Nav: 65,1
PCD: 5x110
Dæk
225/45-17 Falken vinterdæk, de virker virkelig godt. De bedste jeg hidtil har prøvet.
235/35-19 Continental sport II Helt nye. Kun det bedste er godt nok, virkelig nogle gode kvalitetsdæk.
Opdate: Nu med fine nye vinter- og sommer dæk.
Undervogn
Original 35mm Irmscher
Sænket ca 50mm for og 35mm bag som jeg syntes den skal.
Opdate: Nu 60/40mm Terra fjedre.
Bilstereo
Original Cd afspiller med ratbetjening
18 faste stationer, 6 højtalere.

Ønsker: Bose.
Styling
"Johnny Cecotto Edition"
Samt Irmscher logo på bagskærmen og nu bagklap.

1. ejer var Børge fra Børges Autodele i Ejstrupholm, dette er den første Ombyggede Irmscher Omega i Dk med fuld historie.
Den eneste i dk.
Bygget på en Original Sport, som en Johnny Cecotto Edition også var.

Irmscher:
Frontspoiler
Kølergitter
Sideskørter
Bagkofanger
Hækspoiler
Kamei Øjenlåg
Originale Sport baglygter med 4 stk baglys som tændes med original lyskontakt, superfedt ved motorvejskørsel, så får den et Audi avant/ Volvo st. car look på afstand.
Interiør
Original Sport kabine fra Recaro, med justerbart lændestøtte i 2 plan, og pude til at justere ud ved lang distance turer.
Irmscher læder/indfarvet rat, højdejusterbart/multi
Irmscher titanium gearknop
Irmscher indstigningslister
Irmscher låseknapper
Deluxe tæppesæt
Specielle nakkestøtter udviklet af Volvo for at udgå piskesmælds skader.
5 stk 3 punkts seler
Iso fix beslag til barnesæde
4 airbags
2 selestrammere
12volt udtag i midterkonsol til bagsæde passagere. Ialt 3 stk cigaret udtag.
Dobbelt makeupspejl med lys.
2 stk dørlommer i alle 4 døre, den ene i klap form.
Bladeholdere i forsæder.
Ekstra tilbehør
Originalt fabriks monteret udstyr:
Tonede ruder, El- ruder for, bag, sæder og sidespejle med varme.
Hvide sideblinklys
Børnesikring af bagdøre samt elruder bag via kontakt i føredøren.
3. indbygget bremselygte i toppen af bagruden.
Kørelys og tågelys for og bag.
El bagrude.
2 zone klima, fj.bet. c-lås, comfort luk, dobbelt lås, oplukning af bagklap på nøgle samt i bil. Varme dysser til bagsæde, makeup spejl med lys i begge solskærme, bordcomputer, armlæn for og bag, 3 delt split bagsæde, 5 nakke støtter, indstigningslys i alle døre, fartpilot, original Xenon med højtryksspul og højderegulering, startspærre, abs, anti spind som kan slås fra.
Trinløs variabel robot visker.
Bordcomputer/MID (Multi Info Display)
1 - Radio-info
2 - BoardComputer (forbrugskontrol) km/l, gennemsnits forbrug, gennemsnits hastighed, antal km til tom tank, udvendig temperatur, stopur
3 - Checkcontrol pære- og væske-kontrol samt fejlmeldinger.
Lysforsinker, læselamper/loftlamper for og bag.
Servo og alskedens nymodens ting.
Herud over er der eftermonteret fra da den var ny:
Irmscher duplex udstødning.
Monroe luftaffjedring bag med mulighed for at hæve den op til 10cm, ideel når der køres med stor trailer eller campingvogn.
12volt udtag i bagagerum
Aftageligt træktøj
Dobbelte tågelygter bag.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Original Dansk født Omega C 3.0 V6 Sport facelift(den nye udgave af Mv6, denne betegnelse stoppede i 1999), med manuel gear, kun ca 5% af alle 3.0 har Manuel i stedet for automat gear.
Farve: Starsilber, jeg syntes den er super fed, da den ændre kontrast alt efter lysets styrke.
Nypris i Dk i 2000: 500.000kr
Nypris Irmscher pakke 75.000kr

Ombygget af Børge.
Har været i Vmax i 2000.
Klassisk med tidstypiske alufælge fra den kendte Mercedes tuner Carlsson i Tyskland, specielt lavet til blandt andet S-klasse.
Skal være så Klassisk/stilren/luxeriøs gangster, som muligt, som Jooks siger: En gentleman i byen og en gadedreng i sengen. Det er først og fremmest en cruiser, men ligger også godt ved motorvejs hastigheder.
Byggetid: 5 timer
Min drøm var at bygge den mest stilrene Omega i Dk, den skulle have været brun med polerede Carlsson fælge, men dét tema er siden blevet brugt af andre og nogle vil nok mene jeg derfor er en efterligner. Så derfor forbliver den sølvgrå, da det er den nye gangsterstil.
Video- samt gps overvåget 24 timer i døgnet.
Fremtidige planer er et Irmscher pedal sæt.
Min hverdagsbil.

Se den også her til Omega Træf #1 2009 med nogle få ændringer. Den er siden bygget færdig.

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=43475

http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=43495

En Omega C er der ændret væsentligt på i forhold til Omega B(94-99)
1/3 af bilen er ændret eller udskiftet fra Omega B, derfor hedder den Omega C, da stort set alle dele er ændret i årtusinde skiftet.

Nypris i 2000: 500.000,-
Karosseri: Sedan med coupé udformet tag, ligesom nyere Mercedes, Audi og VW
Døre antal: 4
Brændstof: Benzin naturligvis
Gear: 5 trins Manuel
Vægt: 1575 kg
0-100: 8,5 sek.
Top hastighed: 243 km/t
Cylindre 6 i V-formation
Volume: 2961 ccm
HK: 211
NM: 270
KM/L i gennemsnit: 9,6
Længde standart: 479 cm
Bredde: 179 cm
Højde standart: 146 cm
Vendediameter: 11 m
Bagagerum: 530 liter
Bagagerum (nedfældet)
Påhængsvægt: 750 kg
Påhængsvægt med bremse 1900 kg.

Dette er den hurtigste seriefremstillede Omega C.
Super sjælden, kun fremstillet i 2 år.
Og denne 2000 model var den dyreste.
Pga. den lille udstyrspakke og lavere vægt, er dette den meste eftertragtede brugtvogns Omega C på gaden idag.

Vil du se flere Opel Omega C Sport Irmscher til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Omega C Sport Irmscher
Annonce