{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Manta A 1971

14.089 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

ruben h
| 0 år | Oprettet: 28. jan 2004


Opel Manta A

Årgang:
1971
Motor:
2,2 liters CiH motor fra Rekord 2,2i. Eftermonteret med 2 stk 45mm Delorto karburatorer og Dbilas manifolde. 2,0E manifold med specialbygget forrør og hjemmebygget 2,5" udstødning med 2 stk 2,5" Simons gennemstrømningspotter og 3" rørhale.
Hestekræfter
129,6 før udstødning. Nu 142hk v 5600 rpm og flot momentkurve der er lige fra 2800 til 5200 RPM. Målt på felt ved VHA trim i Vester Hæsinge
Fælge
AEZ egefælge med god fælgkant i 7x15" hele vejen rundt.
Dæk
For 195/45-15 dæk bag 205/50-15. Star performer.
Undervogn
Sænket foran ca 40-50mm nye støddæmpere for.
Bilstereo
Sådan 4 små trompeter bag et sæt KN filtre behøver ikke videre orkester... gør de ?
Styling
Holdt i STILEN! Masser af flot crom rundt om vinduer, dørhåndtag, kofangere osv. Peugeot 405GR hækspoiler. Frontblinklys bygget ind bag frontgrillen. Blinklys for er sideblink fra SAAB 900.
Interiør
Standard sort SR nappa sæder, måtter, døre osv instrumentering med omdrejningstæller 1973+ model instrumentbord med blæsehuller for sidevinduer. Equus Digital selvkalibrerende vand temp føler moneret i hullet på instrumentbordet i førersiden med justerbar alarm for neder og over værdier.
Ekstra tilbehør
Hvad er det ???
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen blev nylakeret i september 04 blå-grøn-tyrkis et eller andet farve. Original Kadett B farve. Rigtig 70´er-stil og står næsten som ny. Bilen er teknisk og mekanisk i kanon stand. Den fik PAVA 11-03. Den har gået 160.000 på tælleren. Med 140+ hk i sådan en fætter, med 3,69 gearing på bagtøjet er der meget meget lidt der kan være med i mellemaccelerationerne. Jeg mener virkeligt denne øse sparker røv. Topfarten lider lidt under den lave gearing og ved 5000 rpm i 4 gear render den ca 150km/t. Så det er ikke en motorvejsracer. Den er ganske simpelt bygget for at høvle fra GTi drengene i deres Pug´er og Vag´er og hvad alt det ral ellers hedder så de kan fatte at en 33 år gammel bil IKKE skal grines af! ;o)

Bilen er iøvrigt til salg som den står hvis nogen skulle være interesseret. Naturligvis til den rigtige pris som er på den rigtige side af 40.000.-dkkr.

Update----
Tja den er ikke blevet solgt endnu men den er stadig til salg.. Hvis man er interesseret kan jeg kontaktes på ruldal@ofir.dk og prisen er lige under 40K.

Men lidt nyt skal der ske så i vinterpausen bliver der monteret Rekord 2,2 bremser foran (ventilerede) samt store tromler bag fra Manta B. Der er også planer om at få monteret en GT/E frontspoiler på den og den skal naturligvis males i bilens farve. Kabinemæssigt kommer der også til at ske lidt. Himlen som er det svageste punkt i kabinen bliver nok skiftet ud med en filthimmel i sort.


Vil du se flere Opel Manta A til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Manta A
  •   12. maj 2008 den er solgt
    bilen er solgt


  •   11. apr 2008 pris
    hej hvad er prisen på så dan en sjællen hed


  •   7. jan 2008 hey
    den gearing du køre med hvor har du fundet den...


  •   30. aug 2007 hej
    hvilken knast kører du med ??? mvh Andreas


  •   29. jun 2007 udstødning
    har din en fed lyd med den udstødning for skal selv bygge en til min når den får 2,2i motor sat i og ville høre om jeg var heldig at du ligger inde med cromskærmlister som du ville af med


  •   7. aug 2006 ....
    ser du annoncerer lidt.. smiley jeg leder lidt til renault 5 turbo.. smiley hvis i har gode priser, så får i mig, og helt sikkert andre af mine venner som faste kunder.. !! ... smiley men skriv en besked så kan vi snakkes!!!!


  •   18. jul 2006 hey
    har lige smidt en stemme fed vogn!

    smid lige en stemme på min udfordring mod Fiat Stilo vi opeler må jo holde sammen!


  •   13. maj 2006 sælge..?
    er du intra i at sælge..?


  •   9. feb 2006 Afgift
    Hvad gav du for at ligge den motor i? ... afgifter osv?..

    går selv med en plan om at smide en 2,4 i?


  •   5. jan 2006 Nabos Porsche 944 turbo motor
    Sad lige og læste et gammelt indlæg i forummet. Du sagde at din nabo havde en 944 turbo motor tilsalg. Er den stadig det?
    Kunne nemlig godt tænke mig sådan en.
    Kan jeg kontakte ham?

    Mvh Claus Z


  •   4. sep 2005 Forsikring.
    hva koster det at have den fosikret med ansvar per år??


  •   22. aug 2005 Okaii Manta...
    Er den solgt? Og synet som den står?


  •   30. mar 2005 har du ikke en msn konto?
    har du ikke msn? har lige et par spørgsmål til dig?


  • Lasse Y
    Lasse Y Tilmeldt:
    dec 2003

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
      26. mar 2005 Hey.
    Der er kommet ændringer på min bil, som du efterlyste. Måske du vil kigge nærmere.?


  •   25. mar 2005 smiley
    7 for motoren og den hjælp du har givet mig. :o)

    Jeg regner med at kontakte dig hvis det bliver et projekt som jeg får taget mig sammen til, men efterhånden overvejer jeg sq lidt det med bare at købe en 2.0'er i stedet for. De koster jo ikke alverden.


  •   18. mar 2005 heeey
    hey takker for kommentaren., helt sikkert noget jeg kunne bruge,., men hvordan bestiller man på free-style


  •   17. mar 2005 Hej Ruben H !
    Takker for kommentaren ((O:
    Det er nu mere "evo`en" og den hvide "Jetta" samt den sorte "Honda 2000" med hard Top jeg savner i første omgang !
    Jeg kan jo prøve at smide en maile


  •   3. mar 2005 svar
    er lige glad med hva du mener... det står i mine papir på


  •   23. feb 2005 hvide baglygter
    jeg ved heller ikke hvor man kan få dem henne... men ku du være interesseret i og købe mine??


  •   10. feb 2005
    er der sendt en mail afsted herfra....lidt kortfattet...men kunne ikke lige finde på noget at skrive...hehe...

    Brian


  •   8. feb 2005 mail
    hejsa.. har du modtaget en mail ang. priser på styling til ford capri?


  •   6. feb 2005 Hej ruben.
    Jeg her haft ballade med min computer, men jeg vil gerne sælge mine Exip fælge hvis du stadig er intresseret... Du kan også bare købe hele bilen... ha ha. Nå men du kan sms'e mig i dag timerne på 25130698 og give et bud hvis det er... Men jeg vil meget gerne af med den manta hvis du kender nogen der er intereseret. Jeg har også en Senator B og en Omega B der er skadet til salg, hvis du kender nogen der lyster sådan et par drømmevogne... he he.


  •   1. feb 2005 hej
    takker for svaret ang. det med sierra...jeg er klar på at smide noget fedt på vognen...det er bare halv-kompliceret at finde...hehe.....så jeg glæder mig til at se hvad i har at byde på...:-)


  • lars  l
    lars l Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1
      1. feb 2005 hovsa
    Det er egentlig sjovt jeg aldrig har fået smidt en stemme.
    Jeg har ellers også haft mailet til dig ang. bilen. smiley
    Men det er sgu en flot A´er. Vil bare sige at farven falder heller ikke helt i min smag, men hva.. smider sgu en 5´er. smiley


  •   17. jan 2005 daw
    så gal var


  •   16. jan 2005 ;o)
    kom med nogle forslag til hvad der skal laves. andet end tonet ruder, anden udstødning og skørter?


  •   15. jan 2005 hey
    har set manta'er, der er federe ...derfor 2


  •   7. dec 2004 smiley
    Mange tak for linket...
    og ja, det er vel lidt dyrt.. men det er det meste sgu til de japser vogne.. desværre..


  •   12. nov 2004 Ja det jo det...
    vægten er rimelig afgørende...og det gør også at de seriøse replikaer faktisk er noget hurtigere end originalerne...selvfølelig også fordi en smallblock der er ultra tunet har et moment en V12 ikke har...Murcilagoen er til gændgæld ikke noget at råbe så højt hurra for endnu...den ligner ikke rigtigt men det kommer nok...


  •   8. nov 2004 Tak tak..
    og jo der er nogen af kittene der er fede nok....bare de har en V8, fieroens v6 er lidt tam når man har en bil der ser ud som om den kører 300 når den står stille...mit motto er at de to ting skal passe sammen.. der er lavet et par nok så fede diablo replicaer med fieroen...


  •   7. nov 2004 Du tager helt fejl smiley
    den er ikke bygget på en bund taget fra en donor men en custom made spaceframe...det er ikke en kit car i den forstand som dem der er bygget over fiero, bobble m.v. Rammen er udviklet til at køre ræs med, Mirage har haft en med i Det engelske national gt championship( RGS MIRAGE) og kørt sammen med navne som TVR, Jaguar xj220 m.v. Så den er seriøs nok....og jo bare rolig den bliver IKKE LYSERØD!! smiley


  •   20. okt 2004 Ja okay... ja en frontspoiler kan gøre underværker.... og det med farver er jo som du siger altid bedre "live"....



  •   8. okt 2004 Hey
    Fin vogn.... men jeg synes godt nok ikke det er en pæn farve... det er da en skam. Men smag og behag. Har du skæret ´noget af stenpladen?? Det ser sådan ud...


  •   1. sep 2004 Fjedre.
    Hehe hold da kæft...

    Okay, men tak for det, (Jeg brugte altsår lang tid på det!)
    Jeg tror jeg prøver det du siger, fordi de er ikke svære at få af, men svære at for på, så hvis den er afkortet lidt går det sku nok som ingenting, med noget ordentligt værktøj...
    Så vi prøver nok en dag! hehe


  •   31. aug 2004 Fjedre...
    Er du klar over hvor LANG TID jeg har brugt på og få fjedrende på foran!!!!?... Er du syg, det var med helbredet som indsats nogle af de forsøg jeg gjorde. De lykkedes først med 4 mænd og en masse fjederespænder, gevindstang og skruetvinge... Og okay, så siger du nok at det er da let nok, men det er fandme svært når man ikke har den specielle teleskopfjederklemmedims der skal bruges, og hvor for man den???.... Men jeg kan da sænke den lidt i bagenden, det er også der den trænger mest til det.
    Meeen.... Så mangler man jo den bøjning der er på enden af fjederen!? Hovsa... hehe.... ellers havde jeg jo gjort det, men det er måske ligegyldigt?


  •   31. aug 2004 Der var en knøs herude
    Den bil du snakker om der, den beskrivelse passer på en Commodore der er i Tyskland, den er feed, ejeren hedder vist nok Michael...


  •   31. aug 2004 Opel Rekord
    Jeg var også stensikker på at ville renovere den.
    Men alle der så den sagde jeg var vanvittig. Så ville jeg købe en Commodore Coupe GS/E og sætte den istand og lave nogle vilde ting på den. Men der vil gå nogle år endnu, da jeg først skal have kørekort og uddanelse. Desuden er min interrese for Rekord/Commodore faldet meget siden jeg så en 1969 Ford Mustang Boss 302
    Men jeg tror da på et eller andet tidspunkt jeg kommer til at eje en Rekord eller Commodore på plader!

    HVORDAN kan man sænke den med vinkelsliber???????
    Det vil jeg MEGET gerne vide! Har spekuleret meget i det.
    Man tar vel bare og saver noget af fjedrene? ik'... men det dur
    da ikke...

    Fed Manta. Du har samme motorrumsfarve som jeg lige har givet mit motorrum i Rekord'en


  •   12. aug 2004 tja
    42 syntes jeg lyder som et fornuftigt bud. Mht det med motorrummet. Så har jeg gjort en del ved det. Det er bare svært at se på billederne. Inderskærmene er blevet malet matsorte og motor samt køler er malet orange. Problemet er bare at ham tectylmanden ikke rigtigt kunne styre sprøjten så motoren har altså osse fået en tur. Men det er jo pussenussearbejde så det vil jeg lade den nye ejer om til den tid. Han skal jo osse have noget at lave :o)

    Til jer andre. Tak for roserne.. :o)


  •   11. aug 2004 fin vogn
    hej ruben fin manta. jeg syntes det er en fin manta a du har men jeg syntes du skal gøre lidt mere ud af motorrummet, jeg har selv haft manta a og mante b... har et par rekorder d modeller nu.og en Nissan Patrol. hvad koster din vogn præcis ???? mvh Andreas..


  •   3. aug 2004 att anders j
    Vi gjorde det at vi bare smed alt det elektroniske over højre skulder. Sprøjt, styrebokse og fjernede alle stik. Der blev indkøbt 2 Dbilas manifolde ved RISSE i tyskland til 1600 kroner og 2 45mm karbs der først blev repareret. Derefter byggede vi et 2,0S termostathus om (en del ombygning inkl svejsning i alu) så manifoldende kunne være der da de fylder en del. Det sidste vi havde problemer med var tændingen fra 2,2´eren der ikke kunne køre ordentlig som en stand-alone enhed. Så derfor smed vi en Platin tænding i fra en 1,9S motor. Det optimale havde været en elektronisk fra en 2,0E der nemlig godt kan køre stand alone men vi havde sgutte en og den vi bruger nu virker glimrende. Så det er slet ikke så svært som man tror det er.. Det koster bare lidt knaster. Jeg vil tro at ombygningen fra i til s har kostet ca 9000 kroner i alt. inkl justering, rep af karb og rulning samt indkøb af alle dele.


  •   3. aug 2004 Fed Manta
    Den får lige 7 der. Elsker de gamle opel-biler. De har sq en vis charme. Du siger du har monteret en 2,2 injection motor fra en Rekord og eftermonteret 2 stk. Delorto kaburatorer. Hvordan gør man det på en bil med indsprøjtning? jeg er bare nysgerrig:)


  •   2. aug 2004 god stil
    endnu en HOLDT bil, elsker at se de gamle bilerm yderst helt standard, og inden i en racer.
    7 'tal


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    aug 2004

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 37
      2. aug 2004 hehe
    det er noget af en øse du har kog i der...
    fed manta...


  •   2. aug 2004 Hey...
    Alle Manta'er er da velkomne... smiley


  •   2. aug 2004 Velkommen
    - Rigtig flot Manta A. Det er nu den flotteste Manta.


  •   2. aug 2004 .
    Velkommen herfra - fin Opel du har


Annonce