Polski Fiat 126 MALUCH 1986
6.014 visninger
|
Oprettet:
Polski Fiat 126 MALUCH
Årgang:
1986
Motor:
652 cc luftkølet hækmotor
2 cylinder
4 ventiler i alt
28 mm karburator
4 gear
Tophastigheden er opgivet til 105 km/t
Baghjulstrukket
Motoren er blevet udskiftet i oktober 2010, den har kørt 98.000 og bilen har kørt 166.000.
Motoren er den samme som i en fiat 500, den her har bare lidt større cylindre.
Motoren startes ved at trække i et håndtag som er forbundet til starteren med en wire (:
2 cylinder
4 ventiler i alt
28 mm karburator
4 gear
Tophastigheden er opgivet til 105 km/t
Baghjulstrukket
Motoren er blevet udskiftet i oktober 2010, den har kørt 98.000 og bilen har kørt 166.000.
Motoren er den samme som i en fiat 500, den her har bare lidt større cylindre.
Motoren startes ved at trække i et håndtag som er forbundet til starteren med en wire (:
Hestekræfter
24 HK
42 nm
Den kører rigtig fint og kan sagtens følge med, bare den ikke skal for hurtigt op i fart.
42 nm
Den kører rigtig fint og kan sagtens følge med, bare den ikke skal for hurtigt op i fart.
Fælge
standard 12" stålfælge
Dæk
Ved ikke hvad mærket er, men de er 12"
Det er helårsdæk og de har stadig masser af mønster
Det er helårsdæk og de har stadig masser af mønster
Undervogn
Standard med en masse tectyl.
Og der er bladfjedre foran.
Og der er bladfjedre foran.
Bilstereo
Jeg har først lige fået et multistik til min radio så der går lidt tid før den sidder på plads hvor den skal og ledningerne er gemt væk
JVC Radio med bluetooth
2 stk Pioneer højtalere
Hjemmelavede højtalerkasser da det nok ville larme meget hvis jeg begyndte at skære hul ned til motoren
JVC Radio med bluetooth
2 stk Pioneer højtalere
Hjemmelavede højtalerkasser da det nok ville larme meget hvis jeg begyndte at skære hul ned til motoren
Styling
Ikke så meget endnu.
Den skal blive standard men der kommer nok krom kofangere foran og bagved
Der kommer også tagbagagebærer da der ikke er plads til meget bagage i bagagerummet som ligger foran
Den skal blive standard men der kommer nok krom kofangere foran og bagved
Der kommer også tagbagagebærer da der ikke er plads til meget bagage i bagagerummet som ligger foran
Interiør
Kunststof læder sæder som er lavere end frontruderne :)
I instrumentbrættet er der kun speedometer, gammel klassisk stil.
Den skal rengøres indeni og pudses lidt her og der
I instrumentbrættet er der kun speedometer, gammel klassisk stil.
Den skal rengøres indeni og pudses lidt her og der
Ekstra tilbehør
En hel reservedelsbil som jeg indtil nu har taget rigtig meget bl.a motoren.
Min kæreste har skiftet en masse indeni så alt beklædningen er blevet meget flottere.
Jeg har også skiftet døren da den ene dørhængsel knækkede .
Min kæreste har skiftet en masse indeni så alt beklædningen er blevet meget flottere.
Jeg har også skiftet døren da den ene dørhængsel knækkede .
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Fiat 126 er afløseren af Fiat 500 og rigtig mange dele er de samme på bilerne. Et firma i det sydlige Polen havde købt rettighederne til at producere bilen og kaldte den Polski Fiat 126 p. Den fik kælenavnet Maluch, som er polsk og betyder baby, og senere hen blev den officielt kaldt Maluch af fabrikanten.
den er nysynet den 28-10-2010.
Reservedelsbilen bliver engang pakket i kasser så jeg har alle dele når de går i stykker hen af vejen :)
Det lyseblå på siden er bilen er en midlertidig lakering efter en lille rustbehandling som skal rettes engang.
Billederne er tager d. 18-11-10 inden jeg gik i gang med at polere bilen, så der kommer nye billeder hvor den er blevet poleret da den er meget falmet i lakken.
Det er min 2. Polski Fiat 126 ud af 3.
Selvom motoren er luftkølet og den ligger bagi kan den stadig varme kabinen op, og det kan blive så varmt så man ikke kan holde det ud selvom det er omkring frysepunktet udenfor.
den er nysynet den 28-10-2010.
Reservedelsbilen bliver engang pakket i kasser så jeg har alle dele når de går i stykker hen af vejen :)
Det lyseblå på siden er bilen er en midlertidig lakering efter en lille rustbehandling som skal rettes engang.
Billederne er tager d. 18-11-10 inden jeg gik i gang med at polere bilen, så der kommer nye billeder hvor den er blevet poleret da den er meget falmet i lakken.
Det er min 2. Polski Fiat 126 ud af 3.
Selvom motoren er luftkølet og den ligger bagi kan den stadig varme kabinen op, og det kan blive så varmt så man ikke kan holde det ud selvom det er omkring frysepunktet udenfor.
Polski Fiat 126 MALUCH
jul 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 325
den kan man ikke køre iført arbejdsklodser
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 2 Svar: 20
Nej har vi ikke men hvad koster den i forsikring og vægtafgift.
nov 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 8
de er så fede man!
maj 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 53 Svar: 797
den er sku for fed
apr 2009
Følger: 208 Følgere: 193 Biler: 49 Emner: 30 Svar: 165
tror du ikke en trabant motor kan ligge i sådan en?
apr 2009
Følger: 208 Følgere: 193 Biler: 49 Emner: 30 Svar: 165
min gamle polo varevogn den var 1.0
og den kun kører 20kmltr
lyder lidt mærkeligt
men velkommen herfra
apr 2006
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 8 Emner: 79 Svar: 144
meget sjov.men fin bil. Høj her fra..
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2
Der fik du lige en høj...........
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Biler: 2 Svar: 20
Fin fiat Min gamle hvide dør haha.
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2
Den er godt nok Nice..... Ja okay holdkæft den er sød.....
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 602
okt 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Biler: 4 Emner: 42 Svar: 230
Meget fin oprettelse