{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Polo 1.2 TSI Highline [Tidl. bil] 2011

12.450 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Anders J
Mand | 33 år | Oprettet: 15. apr 2005


VW Polo 1.2 TSI Highline

Årgang:
2011
Motor:
Støbt aluminiumsblok og topstykke
1197 ccm
Kompressionsforhold: 10.5:1
Boring: 71 mm
Slaglængde: 75,6 mm
8 ventiler
Enkelt overliggende knastaksel

Maksimalt ladetryk 1,6 bar
Maksimalt indsprøjtningtryk 150 bar
Vandkølet intercooler integreret i indsugningsmanifolden

Motoren er fremstillet på Skoda-fabrikken i Mladá Boleslav, Tjekkiet

Volkswagens nye 1.2 TSI.
Motoren en endnu en i rækken af VAG-gruppens downsizing-motorer, hvor man blander en forholdsvis lav slagvolumen med trykladning. Et andet godt eksempel på dette princip ses i 1.4 Twincharger motoren, som 3 år i træk har vundet den prestigefyldte International Engine of the Year, og nomineret til Best Green Engine og Best Engine 1-1.4 litres. Bag bedømmelserne stod 64 dommere fra 32 lande overalt i verden. Jeg er ikke i tvivl om at 1.2 TSI'eren også vil gøre en god figur til fremtidige nomineringer!

Efter at have kørt de første par hundrede KM kan jeg allerede nu konstatere at det er en fantastisk lille motor. Jeg har kørt langt kraftigere og hurtigere biler (500 hk+), men jeg må dog stadig sige at jeg blev noget overrasket første gang jeg trådte speederen i bund i bilen. Momentet er der tidligere end de fleste biler, og man tænker hurtigt: "Er det en diesel, det her?" Lige indtil at det går op for en at den trækker således hele vejen op til 7.000 omdr/min.
På den anden, overrasker bilen ved at køre ca. 19 km/l ved pæn blandet kørsel!
Hestekræfter
105 hk v. 5000 omdr/min
175 nm v. 1550-4100 omdr/min
Kræfterne bliver overført til de trækkende aksler gennem en lækker 6-trins gearkasse, som er gearet så den kan køre 100 km/t ved ca. 1900 omdr/min.

Det er sjældent set i benzinbiler i den størrelse at have et moment der er så højt i forhold til effekten.
Fælge
Sommer:
Inter Action BBS LM replica fælge 8x18"

Vinter:
VW Riverside 15" aluminiumsfælge. Standardudstyr på Highline
Dæk
Sommer:
Fordæk: 215/35/18 Minverva
Bagdæk: 215/35/18 Nankang NS-2

Regner med at købe Continental Sport Contact 2, eller Hankook Ventus EVO til foråret.

Vinter:
Continental WinterContact TS 800 175/70 R14
Testvinder i FDM vinterdæktest i 2009. Købt monteret på stålfælge hos proauto.dk
Dette dæk har allerede vist sig at være forbløffende godt, især når det kommer til opbremsning på sne i forhold til andre vinterdæk jeg har kørt på umiddelbart før jeg fik bilen.
Undervogn
H&R 35/55 sænkningsfjedre. Sænker bilen tilpas, uden at gå på kompromis med komforten.


Oprindelig monteret med VW original Sportsundervogn
Sænket 15 mm for og bag.
Ikke den umiddelbart store visuelle forskel. Men den er meget kontant i undervognen, hvilket passer perfekt til min kørestil, når det skal gå sjovt for sig.
Bilstereo
Eftermonteret:
- RNS-510 G LED med TV-free som muliggør dvd-afspilning under kørsel
- VW Bluetooth Low med musikstreaming fra iPhone til RNS-510

- 6,5" touchscreen
- FM/AM radio med RDS
- MP3-kompatibel CD-afspiller
- Aux-In for nem tilslutning af bærbare lydkilder
- Hastighedsafhængig lydregulering (GALA)
- Balance/fader justering
- 4 x 20W
- 6 højttalere

Spiller overraskende godt af et standardmonteret stereosystem. Jeg prøvede en Ford Fiesta Sport inden jeg købte Polo'en, og jeg var mildest talt forarget over hvor elendigt et bilstereo kunne være. På dét punkt har VW altid overrasket mig positivt!
Styling
Standard.

Der skal dog monteres en GTI-grill engang i fremtiden.
Interiør
- Lædergearknop
- Læderhåndbremsegreb
- Varme i sæderne

Eftermonteret:
- VW Scirocco R Multifunktionsrat
- VW Polo 6R GTI instrument med MFA+ med bl.a. pilevisning til navigation.
Ekstra tilbehør
DK-pakken til Highline omfatter:
- Fuldaut. aircondition "Climatronic"
- Regnsensor
- Aut. afblændeligt bakspejl
- Opvarmede sprinklerdyser foran
- Forlygtevaskeranlæg
- Tonede bagerste siderude og bagrude

VW fuld udstyrsliste:

Polo TRENDLINE

Udvendigt udstyr
- 4 stk. stålhjul: 5Jx14" m. 175/70 R14 dæk inkl. hjulkapsler
- Blinklys integreret i sidespejlene
- H4 halogen forlygte og blinklys under fælles lygteglas
- Galvaniseret karrosseri
- Blanksorte B-stolper
- Kølergrill og luftindtag i sort
- Stødfangere i vognfarve
- Varmedæmpende, grøntonede ruder

Indvendigt udstyr
- 12V-stikdåse i midterkonsollen
- 2 kopholdere foran
- Aflæggerum i alle døre
- Bagagerumsafdækning
- Førersæde med højdeindstilling
- Lofthåndtag m. dæmpning
- 3-eget rat
- Bagsæderyglæn nedklappeligt, udelt
- Sædebetræk i design "Metric"
- Taskehanke i bagagerummet

Sikkerhedsudstyr
- ESP stabilitetsprogram inkl. bremseassistent, EDS, ASR
- Igangsætningsassistent
- Advarselstrekant (ikke Polo BlueMotion 30,3 km/l)
- Antiblokeringssystem (ABS)
- Airbag til fører og forsædepassager
- Sideairbag til fører og forsædepassager
- Gardinairbag til fører, forsædepass. samt bagsædepassager (Bortfalder på Polo BlueMotion 30,3 km/l)
- Trepunktrulleseler foran med højdeindstilling og selestrammere
- Alarm for glemt anlagt sele foran
- 3 trepunktrulleseler og 3 hovedstøtter bagi
- Elektronisk startspærre
- Indvendigt ventilerede skivebremser foran
- Tromlebremser bagpå
- ISOfix-forberedelse (til fastgørelse af 2 børnesæder på bagsædet)

Funktionsudstyr
- Fartpilot
- Sidespejle, indstillelige indefra, asfærisk i førersiden
- Kørelys
- El-ruder foran
- Gearvalgsindikator (kun TDI-modeller)
- Lys i bagagerummet
- Holder til advarselstrekant
- Bagrudervisker/vasker m. interval
- Varme- og friskluftsystem m. 4 intervaller
- Kabinelys m. automatisk neddæmpning
- Hvid instrumentbelysning, rød natbelysning i knapper
- Kombi-instrument med speedometer, omdrejningstæller,
kilometertæller og triptæller
- Komfortblink (et tip med afviserarmen = tre gange blink)
- Kontrollamper og service-intervalangivelse
- Rat indstilleligt i højden og længden
- Make-up spejl i solskærmene foran
- Forrudevisker/vasker med interval
- Elektrohydraulisk servostyrring
- Støv- og pollenfilter
- Tire mobility sæt: 12V-kompressor og dæktætningsmiddel
- Advarselstone for tændt lys
- Centrallås
- Radiosystem RCD 310 med 6 højttalere (4 foran, 2 bag), aux-in og diversity-antenne


Polo COMFORTLINE
Afvigende fra, eller ud over Trendline udstyr:

Udvendigt udstyr
- 4 stk. stålhjul: 6Jx15" m. 185/60 R15 dæk inkl. hjulkapsler
- H7 halogen forlygte og blinklys under fælles lygteglas
- Dæk med reduceret rullemodstand (kun Polo BlueMotion Technology)
- Sidespejle og dørhåndtag i vognfarve
- Kølergrill med liste i chrom
- Særlig bund- og bagakselbeklædning (kun Polo BlueMotion Technology)
- Skivebremser bagpå (Kun 1,6 l. TDI BlueMotion Technology - øvrige Comfortline har tromlebremser)

Indvendigt udstyr
- Lommer på bagsiden af forsædernes ryglæn
- Chromlister omkring udluftningsdyser samt gearknop
- Håndbremseudløser i chrom
- Handskerum med mulighed for afkøling
- Mat chromliste omkring instrumenter
- "Soft" instrumentbord
- Lyskontakt med chromindfatning
- Bagsæderyglæn asymetrisk nedklappeligt
- Dobbelt bagagerumsbund
- Sædebetræk i design "Fonzie"
- Højdeindstillelige forsæder
- Dørsider stofbeklædt

Funktionsudstyr
- 2 læselamper foran, 1 ved bagsædet
- Sidespejle elektrisk indstillelige med varme
- Dobbelttonet horn
- El-ruder på alle 4 døre
- Gearvalgsindikator (ikke til 1,2 70hk)
- Airconditionanlæg "Climatic" med støv-/pollenfilter
- Make-up spejle i solskærmene med lys
- Fjernbetjent centrallås med 2 nøgler
- Multifunktionsanlæg
- Gearvalgsindikator (Kun TDI modeller)
- Indstillelig sædevarme på forsæderne
- Start-stop system (Kun Polo BlueMotion Technology)
- Genindvinding af bremseenergien (Kun Polo BlueMotion Technology)



Polo HIGHLINE
Afvigende fra, eller ud over Comfortline udstyr:

Udvendigt udstyr
- 4 stk. letmetalfælge "Riverside": 6Jx15" m. 185/60 R15 dæk
- Dæk med reduceret rullemodstand (kun Polo BlueMotion Technology)
- Chromramme i luftindtaget
- Tågeforlygter
- Særlig bund- og bagakselbeklædning (kun Polo BlueMotion Technology)
- Skivebremser bagpå

Indvendigt udstyr
- Dekorindlæg i "Peppergrey Metallic" på midterkonsollen
- 3-eget læderrat
- Gearknop og håndbremsearm i læder
- Midterarmlæn, højdeindstilleligt med aflæggerum
- Kopholder til bagsædet
- Sportssæder foran
- Sædebetræk i design "Livon"
- Måtter for og bag
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Min lille øjesten!

Bilen jeg bare måtte have.
Jeg valgte at få bilen ombygget til VAN, da jeg 99 % af tiden sidder alene i bilen, jeg kunne få alt det gode ekstraudstyr samt at jeg skal bruge et stort bagagerum i forbindelse med min hobbybeskæftigelse. Bagagerummet i Polo Van er 1,4 m3, og KUN 15 cm kortere end i VW Golf, hvilket giver et godt billede af hvor stor bilen er blevet. Og med 1.2 TSI har de lavet en rigtig mini-GTI da vægten på bilen også kun er omkring 1050 kg. Danske bilblade har nævnt at bilen leder tankerne hen til de første modeller af Golf GTI, hvad angår acceleration og køredynamik.

Det skal i øvrigt nævnes at bilens præstationer er opgivet til:
0-100 km/t på 9,7 sek
Topfart på 190 km/t

På YouTube har det dog vist sig at være mindre underdrivelser, da det er set nålen passere 100 km/t på under 9 sekunder, samt passere 200 km/t uden de store problemer.

Jeg synes ellers at VW er faldet lidt af på den, på det seneste med den nye røvkedelige Passat som bare er den gamle bil med ny front og bagende, samt at Golf 6 kun er et facelift af Golf 5. Men lige med Polo'en har VW ramt plet! Designet står knivskarpt, og det er ikke uden grund at bilen er blevet kåret til årets bil 2010 i både Tyskland og Danmark. Dette er også en af grundene til at der er op til 8 måneders leveringstid på en ny Polo i dag, alt efter hvilken model og hvilket ekstraudstyr du vil have i bilen.

Bilen har tidligere været oprettet, men blev slettet, da den skulle have været solgt.

Vil du se flere VW Polo 1.2 TSI Highline til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Polo 1.2 TSI Highline
Annonce