Ford Mustang Mach 1 "Sally" 1969
18.934 visninger
|
Oprettet:
Ford Mustang Mach 1 "Sally"
Årgang:
1969
Motor:
351 cubic inch (5766 ccm) Ford Windsor V8 (Motorkode H)
1 kædetrukken knastaksel - 2 ventiler per cylinder
Naturligt aspireret sugemotor
Baghjulstræk - Benzin
Manuel 4-trins gearkasse (Ford "Toploader") med Hurst skifter (originalt)
Ford Traction-Lok spær med 3.00:1 gearing (originalt)
1 kædetrukken knastaksel - 2 ventiler per cylinder
Naturligt aspireret sugemotor
Baghjulstræk - Benzin
Manuel 4-trins gearkasse (Ford "Toploader") med Hurst skifter (originalt)
Ford Traction-Lok spær med 3.00:1 gearing (originalt)
Hestekræfter
Originalt oplyst fra fabrik:
250 hk v. 4600 o/min
481 Nm v. 2600 o/min
250 hk v. 4600 o/min
481 Nm v. 2600 o/min
Fælge
For: 7 x 15" Wheel Vintiques Magnum 500
Bag: 8 x 15" Wheel Vintiques Magnum 500
Bag: 8 x 15" Wheel Vintiques Magnum 500
Dæk
Firestone Firehawk Indy 500
For: 235/60-15
Bag: 255/60-15
For: 235/60-15
Bag: 255/60-15
Undervogn
Original Competition Suspension (standard på Mach 1)
For: Originale uafhængige hjulophæng med skruefjedre, støddæmpere, krængningsstabilisator, forkromet tårnstiver
Bag: Stiv aksel med bladfjedre, støddæmpere, traction bars og krængningsstabilisator
For: Originale uafhængige hjulophæng med skruefjedre, støddæmpere, krængningsstabilisator, forkromet tårnstiver
Bag: Stiv aksel med bladfjedre, støddæmpere, traction bars og krængningsstabilisator
Bilstereo
Dobbelt udstødning...
Styling
Shaker Hood med funktionelt hood scoop
Candy Apple Red lak (farvekode T5)
Matsort motorhjelm
NASCAR-inspirerede hood pins (motorhjelmsholdere)
Sport Slats gitter over bagruden
Front- og hækspoiler
Reflekterende striber på siden og bagenden
Indfarvede sidespejle
"Pop-open Gas Cap" benzindæksel
Al styling er 100% original og var standard eller original option for '69 Mach 1! Der er intet moderne after-market styling på bilen.
Candy Apple Red lak (farvekode T5)
Matsort motorhjelm
NASCAR-inspirerede hood pins (motorhjelmsholdere)
Sport Slats gitter over bagruden
Front- og hækspoiler
Reflekterende striber på siden og bagenden
Indfarvede sidespejle
"Pop-open Gas Cap" benzindæksel
Al styling er 100% original og var standard eller original option for '69 Mach 1! Der er intet moderne after-market styling på bilen.
Interiør
Originalt Deluxe Decor Group interiør med:
- High-back Comfortweave Bucket Seats (skålsæder med høj ryg)
- "Woodgrain" simuleret valnøddetræ på døre, instrumentbord og midterkonsol
- Deluxe ur i instrumentbordets passagerside
In-dash indbygget tachometer
Grant Signature Series trærat
Hurst gearskifte med rund hvid gearknop
Sport Deck Rear Seat (nædfældeligt bagsæde)
To-punkts hofteseler, også på bagsædet
Ekstra instrumenter fra Autometer (Traditional Chrome - Short Sweep Electric) monteret på ratstammen (ej på billeder): olietryk (med fjernmonteret tryksender) og olietemperatur - fuld reversibel ikke-destruktiv montering
- High-back Comfortweave Bucket Seats (skålsæder med høj ryg)
- "Woodgrain" simuleret valnøddetræ på døre, instrumentbord og midterkonsol
- Deluxe ur i instrumentbordets passagerside
In-dash indbygget tachometer
Grant Signature Series trærat
Hurst gearskifte med rund hvid gearknop
Sport Deck Rear Seat (nædfældeligt bagsæde)
To-punkts hofteseler, også på bagsædet
Ekstra instrumenter fra Autometer (Traditional Chrome - Short Sweep Electric) monteret på ratstammen (ej på billeder): olietryk (med fjernmonteret tryksender) og olietemperatur - fuld reversibel ikke-destruktiv montering
Ekstra tilbehør
Skivebremser for (ingen bremseforstærker), tromlebremser bag
Marti Deluxe-rapport (ægthedsbevis)
Marti Deluxe-rapport (ægthedsbevis)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Ikke forstået...
Bemærkninger
Original Mach 1 (body code 63C) bygget i Metuchen, New Jersey, den 16. juni 1969 (en måned før Apollo 11 letter med kurs mod månen)
Oprindeligt solgt i South Carolina den 15. august 1969 (samme dag hvor den originale Woodstock Festival begynder)
Første ejer kunne trille i biografen og se film som "True Grit", "Easy Rider" og "Butch Cassidy and the Sunshine Kid".
Bilen er 1 ud af 72458 originale 1969 Mach 1. Nypris med 4-portet karburator, 4-trins manuelgear, servostyring og skivebremser ca. 3600 $
Renoveret i USA i 2006, importeret til Danmark i 2007.
Mach 1 modellen blev introduceret i 1969 og bestod af en samlet udstyrspakke til SportsRoof (Fastback) modellen med opgraderet interiør, eksteriør, standardmotor, undervogn, fælge, dæk osv. Mach 1 var en performance-udgave af Mustangen, som skulle danne bro mellem GT modellen og de vildere BOSS baneracere. Med den største motoroption, 428 ci Cobra Jet, var Mach 1 en af datidens hurtigste biler, og satte bl.a. fartrekord på Bonneville Salt Flats.
Video af bilen i tomgang kan ses her:
http://www.bilgalleri.dk/video/diverse_bil/56171-mustangen_i_tomgang
Oprindeligt solgt i South Carolina den 15. august 1969 (samme dag hvor den originale Woodstock Festival begynder)
Første ejer kunne trille i biografen og se film som "True Grit", "Easy Rider" og "Butch Cassidy and the Sunshine Kid".
Bilen er 1 ud af 72458 originale 1969 Mach 1. Nypris med 4-portet karburator, 4-trins manuelgear, servostyring og skivebremser ca. 3600 $
Renoveret i USA i 2006, importeret til Danmark i 2007.
Mach 1 modellen blev introduceret i 1969 og bestod af en samlet udstyrspakke til SportsRoof (Fastback) modellen med opgraderet interiør, eksteriør, standardmotor, undervogn, fælge, dæk osv. Mach 1 var en performance-udgave af Mustangen, som skulle danne bro mellem GT modellen og de vildere BOSS baneracere. Med den største motoroption, 428 ci Cobra Jet, var Mach 1 en af datidens hurtigste biler, og satte bl.a. fartrekord på Bonneville Salt Flats.
Video af bilen i tomgang kan ses her:
http://www.bilgalleri.dk/video/diverse_bil/56171-mustangen_i_tomgang
Ford Mustang Mach 1 "Sally"
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Biler: 3
maj 2015
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1
sep 2007
Følger: 24 Følgere: 25 Biler: 3 Svar: 41
Den helt rigtige årgang til en Mach 1'er
aug 2004
Følger: 25 Følgere: 28 Biler: 9 Emner: 7 Svar: 25
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 77
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Biler: 3
xHøj
aug 2004
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 10 Emner: 3 Svar: 11
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 6 Emner: 2 Svar: 5
Pony interiør er ok - men ikke alcantara og den slags moderne
aug 2006
Følger: 84 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 63
Men igen, jeg er nok bare lidt skadet af at være datter af en Autosadelmager og synes en standart kabine i en mørk farve, er lidt synd i en bil som din som er kamp lækker
En stikning i bilens farve ku gøre så meget, men forstår godt din point med at holde den original
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
Alcantara i en klassisk Mustang O.O Tæt på helligbrøde hvis du spørger mig
Spøj til side.. Interiøret ER meget sort og mørkt, true, men det er til gengæld sådan det så ud originalt, og det er det jeg gik efter
Bilen var jo, særligt i '69, stylet til at se meget aggressiv ud, og det bidrog det mørke interiør til.
aug 2006
Følger: 84 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 63
Ville dog ønske at du havde givet kabinen lidt mere kærlighed, og brudt det sorte og lidt triste læder look, med noget farvet læder/alcantara eller blot brugt en farvet stikning i det sorte læder. I så fald havde du fået en ekstra høj stemme.
Men ingen tvivl om jeg er misundelig på din bil Fxxx den er nice
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
Den fortjener en af mine sidste X-høje stemmer
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
Din HT ser godt ud og i en rigtig flot farve. Håber det går fremad med den. Var den med til Odin Meet i Langeskov sidste år?
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
Nu var det ikke for at være smart at jeg refererede til "Red Book of Mustangs", men derimod fordi det er en rigtig god bog som nøje beskriver alle årgange og modeller. Hvis det lød dumt, så beklager jeg. Kigger jeg i den eller på Google, så finder jeg dog det samme, som Ebbe gør.
Ebbe rammer hovedet på sømmet rimelig godt nedenunder, og beskriver netop hele sagen mht. Mach 1 i 69 og 70. Det er korrekt at i 1970 havde Mach 1 body series 05, og at i 69 fandtes denne body series 05 ikke. Det skyldes imidlertid ikke, som du skriver, at Mach 1 ikke fandtes i 1969, men derimod at Mach 1'en i 69 ikke havde sit eget body series nr., men delte 02 med den almindelige sportsroof. Mach 1 var jo ikke en "speciel bil", men en udstyrspakke ligesom GT var i f.eks. '68 (og GT fremgår jo heller ikke af et 68 stelnummer eller dørkode). Mach 1 udstyrspakken kunne bare kun fås til Sportsroof-modellerne ("Fastback"), og ikke til hardtop og convertible, som GT udstyrspakken i tidligere årgange kunne.
Man kan derfor ikke søge på et 69 stelnummer alene, og få en Mach 1 ud via body series koden, fordi body series 02 i 1969 kunne være både en alm. sportsroof eller en Mach 1.
Jeg forstår ikke helt hvordan du mener dit link til http://www.vintage-mustang.com/topics/decode/decode.html#body_serial siger, at Mach 1 kun kom i 1970.. Der står efter body series 05 et Mach 1 i parantes for at fortælle, at body series 05 brugtes til Mach 1 modeller i 1970. Det er vel ikke det samme som, at bilen ikke kom i 1969? Man kan med Ford-biler ikke gå ud fra at de år efter år brugte de samme stelnummer- og door-tag koder
Og ja, Marti-rapporter er et helt officielt værktøj. Og hvis du f.eks. søger på VIN 9T02Hxxxxxx og med bodystyle 63C. Så dukker der en 69 Mach 1 op nede under Vehicle Data. Ja, det står anderledes for en 1970'er, hvor "Mach 1" står under Body Series og ikke under Vehicle Data, men det er igen fordi i 1970 havde den en særskildt body series kode, det havde Mach 1'en ikke i 1969. Men det betyder altså ikke at bilen ikke fandtes i 1969, eller at det i 1969 bare var et Mach 1 interiør klistret i en alm. Sportsroof, jf. din Seat-sammenligning Både i 1969 og 1970 havde Mach 1 og en alm. sportsroof jo nøjagtig samme karosseri, men med diverse visuelle og performancemæssige upgrades.
Man skal også huske, at den Decoder, du linker til, IKKE søger i Marti-rapporterne! Den afkoder blot stelnummer- og dørkoder. F.eks. vil du også opleve, at uanset HVAD du skriver i den decoder for en 1968 model, så kan du ikke få den til at vise en 1968 GT udgave. Det betyder vel ikke, at der ikke fandtes en 1968 GT?? Den eneste måde at få alle informationer om sin bil er, at købe en officiel Marti rapport på papir, som så kommer med posten.
Den "helt korrekte rapport på en mach 1" du linker til er en helt korrekt rapport til en 1970 model Mach 1, og siger ikke noget om, at der ikke fandtes en Mach 1 i 1969. Og 63C er ikke en kabine-kode men en body-kode
Meget interessant snak! Lækkert at kunne debattere med andre Mustang-fans
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
Med samme konklusion
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
Det er helt korrekt, at Ford fra 1970 kaldte Mach 1 for kode 05, men denne separate body code blev først indført i 1970. I 1969, hvor Mach 1 blev introduceret, blev de kodet som 02 SportsRoof (da Mach 1 var en udstyrspakke som kun kunne tilvælges SportsRoof varianten), og den eneste mulighed man havde for at se om det var en Mach 1 var om den samtidig var en 63C. Husk på, at Ford jo ændrede deres VIN og koder fra år til år.
Se f.eks. her: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mustang_Mach_1
Og her kan du se en 69 med Mach 1 stafferinger ligesom min: http://mustang1.net/1969-ford-mustang-mach-1-front-angle-maroon-sy-95.htm
Hvis jeg går ind på det link du skriver til mustangdecoder.com og skriver et "9" tal i Warrenty Number (for årgang 69) og 63C i Body, så får jeg desuden beskrivelsen "SportsRoof, Mach 1, Deluxe Interior". Så jeg drikker gerne en Classic
I 1969 er netop "02" i VIN samt body kode 63C den kombi, der indikerer en Mach 1. 63A var SportsRoof med standard interiør, 63B Deluxe og 63C Mach 1.
Kig også her, hvor historien står om indførelsen i 1969 og tilhørende modelkoder: http://www.mustangspecs.com/years/69.shtml
Du skriver også i dit første indlæg, at en Mach 1 er en kode M, det er heller ikke korrekt. Den blev udbudt med 5 motoroptioner (H, M, S, Q og R) hvor Q og R er med den store 428ci Cobra Jet motor.
Helt enig i det du siger med, at Marti Rapport er Official Ford Licensed Product, det står da også på den Marti Rapport jeg har liggende på min, hvor det står sort på hvidt at det er en Mach 1. Så igen vil jeg konkludere, at det kan jeg garantere dig for at det er
Fin Mus du selv har forøvrigt.
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 48
Du kan finde mere i 'the red book of mustangs' eller ved at bruge ca to minutter på google...
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
jan 2007
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 196
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
jan 2007
Følger: 12 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 196
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 21
feb 2006
Følger: 100 Følgere: 168 Biler: 4 Emner: 7 Svar: 119
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
Romeo -> Hehe, jo den lægger pænt fra land når der bliver grønt
okt 2009
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 10 Svar: 30
den går sikkert godt der ud af
aug 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 39
sep 2012
Følger: 27 Følgere: 26
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 74
aug 2009
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 65
Misundelse er en grim ting
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 1
Rigtig pæn bil - en af de pæneste modeller Mustang har sendt på marked
jan 2004
Følger: 49 Følgere: 64 Biler: 8 Emner: 4 Svar: 3
hej ebbe
ja det er klart den bedste retro der er lavet,helt enig(o:
mvh Frank
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 7 Emner: 22 Svar: 75
Tak for stemmen høj tilbage herfra
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 5
forsatan en lækker vogn. og især den flotte motor som ligger i den ekstra høj her fra
dec 2009
Følger: 52 Følgere: 53 Biler: 5 Emner: 41 Svar: 277
Tak for kommentaren, du fik lige en x-høj med her
på vejen.. LÆKKER MUSTANG!! DREAM CAR!!!
aug 2004
Følger: 31 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 717
Det er simpelhen verdens fedeste serieproduceret bil . Nogensinde. Basta. Og sådan er det ! og hvor står den flot
jun 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 4
har lige sendt en ekstra høj til dig fin mustang
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
Tak skal du have Det skal du helt sikkert gøre! Jeg kan godt garantere køreglæde og -oplevelse som intet andet
Stemme er givet retur
sep 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 5
Når der en dag bliver penge til to biler, så bliver sådan en satan helt sikkert indkøbt som sommer vogn.
Smed en stemme
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
Kim -> smallblock.dk kan anbefales, og så er det bare at spare op
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 8 Emner: 3 Svar: 36
AHH Ebbe nu har jeg luret hvad langfartspengene er gået til....fuck hvor er den fed...hvor fik du dog den ide fra altså....du får sku lige en ekstra høj for den der....for fanden...fedt bare at kende en der ejer en mustang...:)
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
Feed Mustang!
maj 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 32
rigtig flot march 1 du har dig der
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
..for den fine velkomst til Musen!
jan 2004
Følger: 4 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 383 Svar: 981
Sikke en flot Mustang. velkommen til den, høj herfra, kig evt forbi min I30
maj 2011
Følger: 189 Følgere: 230 Biler: 16 Emner: 57 Svar: 484
Velkommen, de billeder er da taget udover Hylke golfbane og skanderborg sø
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.208
nå det er dig der har fået den, jeg havde også kig på den, nåede bare aldrig at komme og se den, men den ser fin ud... tillyk med den... en af de flotteste modeller de har lavet
jul 2008
Følger: 95 Følgere: 84 Biler: 5 Svar: 7
Woow en dejlig Mus hehe Savner dog lidt flere billeder af den skønhed Pas på hende Høj her fra Kig evt forbi min vogn....
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 403
Jeg knipser nogle flere billeder når jeg har været ude at trille en tur en rigtig flot forårsdag
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.847
Savner dækstørrelse og flere billeder af den flotte Mus.
Velkommen.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 7 Svar: 549
.