{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW E36 316i Limousine [Tidl. bil] 1997

5.202 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mike G
Mand | 29 år | Oprettet: 13. sep 2010


BMW E36 316i Limousine

Årgang:
1997
Motor:
M43B16

1,6 liters motor med knastkæde istedet for en tandrem (Virkelig lækkert)

Bananmanifold fra Schmiedmann. Giver ikke rigtig flere heste, men den trækker mere jævnt og er mere omdrejningsvillig.
Hestekræfter
102 HK v. 5500 omdr.
150 NM v. 3900 omdr.

Redline er ved 6200 omdr.
Fælge
Sommer
Kopi af noget BBS LM - aner intet om hvad mærke det er

Vinter
Originale BMW Style 41 fælge, siddet på bilen siden den forlod samlebåndet i 97'. Et hjul magen til ligger i reservehjulsbrønden.
7 x 15'' - ET 42
Dæk
Sommer
Hankook Ventus V12 Evo 2
225/45 - 17
Kører meget bedre end jeg havde frygtet, og ingen støj. Godt greb i tørt og vådt føre. Ikke så godt som CSC 5, men koster også kun det halve.

Vinter
Continental Winter Contact TS830P
195 - 65 / 15
Kører godt, lavt lydniveau, rimelig holdbare
Undervogn
Bilstein B12 Pro-Kit
Bestående af:
Bilstein B8 dæmpere for og bag
Eibach Pro-kit sænkningsfjedre (ca. 35mm)

Kører KANON!

PowerFlex bøsninger:
Krængsningsstabilisator for/bag

Bremser foran er opgraderet til 286x22 mm skiver, så det nu er ventileret. Skiver fra Zimmermann, originale BMW klodser.

Tromler bagi er smidt langt væk, og der er istedet monteret svingarme med skiver fra E46 istedet, i størrelse 280x10 mm, ligeledes Zimmermann
Bilstereo
Pioneer DEH-X8600 BT - FED Radio, med god lyd.

Morel Millennium 5 5,25'' komponentsæt foran.
Bagerste højttalere er helt fjernet og i bagagerummet er en ukendt 2 x 10'' sub.
Blaupunkt GTA470 forstærker
Styling
Nummerpladeramme bagpå, fra det absolut bedste sted i norden at handle BMW stumper
M-Tech pyntelister
M-rat/gearknop

Bilen har original farve, Avusblå metallic (Farvekode fra bmw hedder 276/5)
Interiør
Ganske originalt, udover anlæg og telefonholder i gitter.

M-Tech rat (Rigtig dejligt at holde ved)

M gearknop

Armlæn (Eftermonteret, dog originalt)

Sportssæder foran (Eftermonteret)
Ekstra tilbehør
Listen med ekstra tilbehør lyder som følger:

S240A : Læderrat
S243A : Front passagerairbag
S246A : Manuel justerbar ratstamme
S260A : Sideairbags foran
S297A : BMW Style 41 hjul/Multi-spoke
S320A : Fjernet modelbogstaver på bagklap
S401A : Elektrisk soltag
S423A : Bundmåtter velour
S428A : Advarselstrekant + førstehjælpskit
S441A : Rygerpakke (Det ser dog ikke ud til det nogensinde har været brugt)
S498A : Mekanisk justerbare nakkestøtter bag
S510A : Lygteregulering foran
S520A : Tågelygter foran
S556A : Udendørs temperaturmåler
S668A : BMW Reverse RDS radio
S704A : M Sports undervogn
S717A : Comfort edition
S785A : Hvide blinklys
P972A : Komfortpakke

Har fundet ud af at der også er opvarmede sidespejle - dejligt :D

Derudover har jeg tilføjet:
Shortshift
Højttalere + forstærker
Radio
Rat samt gearknop
M dørlister (de originale var færdige, og disse var de eneste jeg kunne få)
Armlæn
Sportssæder foran

Ventilerede bremser foran

Tromler i bag udskiftet til skivebremser (kræver udskiftning af svingarm) pr. 09/08 - 2014

Div. klips, bolte og møtrikker, som man bare skal have til at ligge, når man ejer en BMW af ældre dato.
Styrker ved bilen
Den er sjov at køre i, specielt efter monteringen af ny undervogn. Den er nem at køre, billig i dele og altid en fornøjelse at sætte sig ud i. Desuden findes der ikke mange tilbage i denne stand, og den får da også en bemærkning i ny og næ.
Svagheder ved bilen
Det ER en gammel bil, uanset hvordan man ser på det. Man skal være obs på div. bøsninger og slanger, og alderen begynder at vise sig nogle steder.
Bemærkninger
Bilen er produceret 08/09 - 1997 på fabrikken i Regensburg, Tyskland.

Importerede bilen fra Tyskland i Februar måned 2013.

Dette er min første bil, og jeg er utrolig glad for den. Kører rigtig godt, har været driftsikker indtil videre, og er kanon sjov i snevejr.

Vil du se flere BMW E36 316i Limousine til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW E36 316i Limousine
  •   31. okt 2015 Dejlig bil. Tjek min 316i smiley

  •   30. jul 2015 Så er der lidt nye billeder, som den står med Bilstein undervognen smiley

  •   10. apr 2015 Det var, desværre, først i E46'eren de lidt større motorer kom i. Men ja, de kører stadig ganske udemærket og jeg er ihvertfald godt tilfreds smiley

  • ZJ
    ZJ Tilmeldt:
    feb 2012

    Emner: 1 Svar: 36
      10. apr 2015 Troede det var en 1,9 liters motor som sad i, som i e46'eren
    Men flot bimmer, de kører nu meget godt trods den lille motor smiley


  •   11. jan 2015 Ehm, ikke forstået?

    Da jeg hentede den i Tyskland stod den total original, intet åbent luftfilter og det får den heller ikke smiley

    Men den fik da et komplet serviceeftersyn før syn smiley


  •   10. jan 2015 Formoder at det har været tiltrængt med et godt service og det åbne luftfilter der var alt for varmt da det lå og fik varmen fra generatoren .

  •   30. okt 2014 Smed lige en ekstra høj, pragteksemplar af en E36!

  •   12. aug 2014 Har en Bentley manual, som jeg dog ikke kunne bruge, idet at min motor ikke er deri smiley

    Jeg fik foræret en bog der hedder "So wird's gemacht, hvor det hele er i. At det er på tysk, gør så man lige skal koncentrere sig lidt. Men billeder er der masser af smiley

    Men generelt synes jeg faktisk at jeg har fået mere ud af at spørge min lokale BMW guru (Viborg Autoteknik) når der var noget jeg var i tvivl om, og ellers søge nettet tyndt - når bilerne er så gamle og populære, er der altid en der har skrevet om det man søger smiley


  •   12. aug 2014 Hvor det sprødt af dig!!
    Bukker ydmygt og takker for info'en.

    Jeg vil i første omgang prøve at selv at skifte knasten og de hydraliske løfter samt olierøret, da det tikker for meget til at jeg kan holde det ud.
    Derefter vil jeg skifter pakningerne ud på alle sider på motoren, og evt rengøre tomgangsstemplet og udskift slangerne derfra.

    Følger du efter Haynes eller Bentley manueller..??

    Mvh.


  •   10. aug 2014 Uha, det er en stor ombygning, der som minimum kræver du har et par store bukke bilen kan stå på i garagen. Min far og jeg brugte 2 dage på det, da der også var en del bolte det var godt rusten! Køb ekstra af alle bolte smiley

    Men der skal bruges:
    Svingarme fra e36 med skiver, eller E46 316-328
    Nye bøsninger og hjullejer inkl centermøtrik (anbefaler jeg)
    Håndbremsekabler
    Håndbremseaktivator (den som aktiverer håndbremsen inden i skiven)
    Holder til bremseslange på bærearme
    Nye bremseslanger fra karosseri til kaliber
    Bremsekaliber og bremseåg
    Skiver og klodser + monteringssæt
    Håndbremsebakker + monteringssæt
    Nye ABS sensorer (du skal ikke regne med du kan hive de gamle ud af de nuværende svingarme)

    Et par måneder tidligere skiftede jeg til ventileredes skiver foran, det hjalp også en del på bremseevnen. Det krævede kaliber og bremseåg, samt skiver og klodser.

    Tror jeg har brugt ca 6000 ialt på det... Havde min far og jeg ikke selv kunne lave det, havde det kostet et par tusinde mere i arbejdstimer. Bilen skal være rigtig god for at jeg vil mene det kan svare sig. Jeg regner med at beholde bilen i mindst 6 år endnu, derfor lavede jeg den ombygning.

    Jeg tror lige det var det smiley

    Men gå ind på realoem.com og find hhv. En 316 med tromler og en 320 fx med skiver og sammenlign varenumre - der er mange småting man skal have fat i smiley


  •   10. aug 2014 Sejt! smiley

    Er der mulighed for at får opskriften på konverteringen til Skivebremser...??
    Har selv en 316i, som jeg vil gerne skifte fra tromle til skiver smiley


  •   9. aug 2014 Så blev der monteret skivebremser i bag, istedet for de satans tromler - da tromlerne kom af, fandt jeg bremsebakker fulde af revner, og i den ene side, var det kun den ene bakke der faktisk var aktiv?!

    Nu er skivebremserne monteret, og bilen bremser KANON! Det var en stor ombygning der kostede nogle tusinde kroner, et par dage på værkstedet, samt en tur på skadestuen fordi værktøjet slog igen - men nu virker det sku! smiley


  •   3. aug 2014 Jo tak!

    Hehe, du er ikke den eneste. Der er, på hver side af radioen, 2 små huller, et i hvert hjørne sådan set. Man skal have sådan nogle "tænger" man sætter ind i, der udløser de tapper der holder radioen inde. Så kan man hive radioen ud.
    Aner ikke hvor de kan skaffes, min far havde dem til at ligge.


  •   3. aug 2014 Fee bil! smiley

    Må jeg spørger efter løsning til hvordan du har formået at fjerne STOCK radioen ud..?
    Har selv en e36 316i '93, hvor i jeg kæmper nu i to dage om at får radioen ud..?


  •   26. feb 2014 Fin BMW. Smed en stemme. Kig forbi min 5'er

  •   21. feb 2014 Jeg takker mange gange, der er også lagt en del i den! smiley

    Synes det virker okay, når man tænker på hvor fin din bil er ang. rust! Så det er jo også det værd! Du har bil for mange år der! smiley


  •   21. feb 2014 Mange tak for det. Rimelig fin 34'er du selv har dig!

    Afgiften var på omkring 15.000 i foråret 13'

    Nu virker det som mange penge for "kun en 316" men det bliver svært og finde en i lige så god stand - ingen rust i paneler eller skærme på den her smiley


  •   21. feb 2014 Fin e36er! smiley Hvad måtte du smide i afgift for den ? smiley
    Stemme smidt


  •   17. dec 2013 Mange tak. Er også utrolig glad for den, lille motor eller ej smiley

    Dog skal jeg have fundet det meste af en ny forende til den nu... På grund af en gammel knold på 88 der lavede en katastrofeopbremsning da han næsten var over et kryds. En bil kørte op bag i ham og så kom jeg. Oldingen stak af og frasiger sig alt ansvar, men har et par vidner så håber på at jeg kan få bilen lavet for fornuftige penge smiley


  •   17. dec 2013 Du får sku lige en høj for at have sådan en flot og velholdt E36 smiley

  •   2. sep 2013 Heh, det samme jeg tænkte da jeg tog billederne! smiley

    De er dog for smalle til at komme fra den her. Derudover, har en 316 sådan lige i underkanten af kræfter til at hive de Conti dæk rundt smiley


    Og tak. Er glad for den. Gad godt at have en 323, da de gamle havde sådan en før den blev udskiftet med en 530d, den kørte nu godt


  •   2. sep 2013 Hahaha, lidt mistænksomt at der er de "spor" på det ene billede, på vejen smiley

    Ellers en fin første bil, tillykke med den


  •   29. aug 2013 Taktak smiley Sætter en dyd i at have en flot og præsentabel bil smiley

    Jeg slap med 15k i afgift, hvilket egentlig ikke er galt i forhold til andre vurderinger Skat har lavet.

    Den har absolut ikke været billigere at hente på den anden side af hækken, kontra at købe en i DK, men den er bare så meget mere velholdt og i bedre stand


  •   29. aug 2013 Spot on - flot 316'er.
    Af ren nysgerrighed, hvad måtte du så ligge i afgift?


Annonce