{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Renault 14 GTL (Solgt) [Tidl. bil] 1980

8.223 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Kresten P
Mand | 58 år | Oprettet: 25. mar 2005


Renault 14 GTL (Solgt)

Årgang:
1980
Motor:
1218ccm 4cylinder, overliggende knast, horisontal kaburator.
Motor ligger 72g bagover og er sammenbygget med gearkasse, helt i alu og med våde forringer.
Hestekræfter
57hk
Fælge
13x4,5 stål original, 3 huls

Overvejer nogle originale alufælge som står i sydtyskland
Dæk
Vinter 145/80R13 Gislaved Eurofrost3
Sommer 165/70R13 Continental EcoContact 3
Så står jeg vist fast så godt man kan i alt slags føre.
Undervogn
Standard,
McPherson for med krængningsstabilisator,
bag torsionsfjedre i uens lange svingarme
Bilstereo
Blaupunkt Stockholm med 4 højttalere, planer om noget med cdspiller.
Styling
Intet udover "striber" på siden
Interiør
Originalt GTL interiør dog med TS sæder. En 14'er har nedfældeligt og udtageligt bagsæde.
Ekstra tilbehør
en dunk med blyerstatning:-) Nødvendigt til den gamle.
Ligesom en oktanbooster da den er hysterisk efter oktan 98 som desværre er vanskeligt at få fat i.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Dette er den ene af de to tilbageværende R14 i DK.
Blev produceret fra 1976-83 og som var Renaults pendant til VW Golf. Der blev produceret 999193 stk.
På den tid en meget mere moderne bil en golfen, væsentlig mere rummelig og køremæssigt utroligt fransk, glatter ethvert hul ud i vejen så man føler man sidder i sofaen hjemme.
Motoren er et af projekterne som blev lavet mellem Peugot/Citroen og Renault som Renault senere trak sig ud af.
Den har været anvendt i bla. Peugot 205 og Citroen BX.
Bilen slog trods de mange fremsynede kvaliteter ikke igennem som forventet på markeder udenfor Frankrig og Spanien. Det skyldes sandsynligvis at der var visse kvalitetsproblemer med de første-som VW f.eks. ikke havde med Golfen. Desuden slog nogle reklamefremstød fejl.

Hvis nogen ligger inde med, eller kender nogen der gør, dele til sådan en sag så er jeg meget interesseret.

Så er det tid til sommerdæk igen - skønt for de kører nu bedst.

Hvis du er interesseret så er bilen til salg da jeg ikke har plads til 2 hvor jeg bor - pris 5000,-

Så må jeg meddele at den unge dame som fylder 26 til februar er solgt, krydser fingre for at hun får et godt hjem, hvilket jeg regner med. Trist, men alting må ha en ende. Nok min sidste 14'er som har bragt mig utrolig megen glæde og automobilsjæl.

Vil du se flere Renault 14 GTL (Solgt) til salg? Andre Renault eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Renault 14 GTL (Solgt)
  •   11. dec 2007 ...
    Nej hvor er den sød... Fin lille vogn.


  •   5. dec 2005 hey
    ang billedet af asconaen.. det er min anden showbil.. jeg mangler lige at få lavet en billedserie af den før den kommer herind.. men syntes godt det ene billede måtte snige sig ind


  •   4. dec 2005 .
    jeg har haft den i et år, så det er tid at prøve noget andet(har haft 12 biler på 15 år) det er jo sjovt at skifte lidt en gang i mellem...........


  •   25. nov 2005 Hej Renault freak smiley
    og tak for al din ros til min vogn. Jeg har netop samme opfattelse. Hele golf Honda GTI fraktionen af unge drenge herinde har godt af at se at man også kan arbejde med biler på et andet plan end igennem THansen smiley
    Det er fedt at have noget særligt og bilen giver en hel del opmærksomhed når den tøffer rundt. Den har ikke totakt motor men Fords V4 så den kan godt være med.

    Jeg har (heldigvis) ikke selv stået for det hele, det har været en lang og tung vej men de sidste detaljer er snart på plads. Der kommer ny motor, hvide dækkanter, de sidste kromdimser samt lidt lir i kabinen, selvfølgelig helt som var det fra 1967, intet nymodens gejl i den bil. Med den nye motor og ny original 2" potte får den en super lækker lyd og så er projektet ved at være færdigt.

    Det ser ud til at du har en masse info om fortidens Renault biler samt ved en masse om det.Det er altid fedt at få indblik i, hvad historien bag køretøjet er. Dine billeder af produktionsmiljø samt de tidstypiske træk på Renaults instrumentbord er fedt at se. Hyggeligt at møde dig.

    Mvh. Anders
    Hjælpeadmin, BG


  •   24. nov 2005 th nej tak
    hey hey kunne aldrig finde på at sette mine ben der aldrig nogen sinde (-: jeg arbejder på højtryk på at blive færdig til sommer men det er sku hård med sådan en gammel bil...


  •   21. nov 2005 endnu en gang....
    det er sku os en flot renault du har dig der... den er pænt holdt... man er det ikke lidt syndt at skille sig af med den..!!!
    har givet dig en stemme..!!!


  •   16. nov 2005 hejsa
    vi kome ikke noget til den her gan smiley


  •   23. aug 2005 Sindsyg fed klasikker, pas på den : - D

  •   24. jul 2005 R 25,
    - er også en dejlig bil, ville nok gå efter de senere modeller. Safranen er lidt for anonym efter min smag..

    Ellers er min Laguna jo altid til salg - er lidt træt af den, der er for meget kedelig Toyota over den - jeg vil have en Citroën igen...


  •   17. jul 2005 ..
    Møj fin og sjælden bil.

    Har selv boet i spanien i 9år, og som du siger så blev de solgt i flere mængder i spanien. Og det har du ret i.. der kører stadig en del rundt i spanien smiley

    Så skal du engang have en fin eksemplar så hent en i spanien, så har de heller ikke så meget rust smiley


  •   5. jun 2005 Takker!
    jeg takker for den fine kommentar inde under min "Familiebil" ;o)

    hehe smider du ik en stemm:D


  •   22. apr 2005 Orginalitet..
    Hej..
    Ja holde den orginal.. Jeg har tænkt over om alle de der dejlige GP-Saloon dele jeg har skaffet ikke skal gemmes, og så måske købe en Anden princess, som er mere eller mindre baldret, og så putte alle "Racer" stumperne i den, for min står 99.9999% orginal, (det der er laver om eller udskiftet, er gemt i orginal stand) Men efter havd jeg har hørt, så er vandtemp og olie-tryk godt at have i en gammel engelsk R-6'er ;-P.
    Men tanken om at købe en og sætte den i stand som "orginal" GP bil, istedet for denne, er ved at overtage mig :P..

    Fin R 14'er du har.. Jeg har sq aldrig set sådan en før----> 7 herfra


  •   16. apr 2005 Hej Kresten
    Den skal klart have et 7 tal.


  •   1. apr 2005 hey
    jeg lakere til mig selv.


  •   29. mar 2005 Minder
    Den er sgu flot. En rigtig Renault!!!


  •   27. mar 2005 motor eller ej
    Tror du har ret, jeg tager fejl, det er den "lille" BX'er, og motoren er med forskellig slagvolume. I R14 fandtes den også i en 1360cc motor med 70hk, som så hedder TS.
    Motoren er en rigtig lille "symaskine" tager omdrejninger uden så meget som at kny eller fnyse :))

    Tak for 7tallet.

    Kunne være interessant at finde nogle som er gode til pladearbejde i gamle biler - det kan jeg nemlig ikke selv, ville være sjovt at holde den kørende:))
    Reservedele findes i rigt mål hos Stony Renault i Christiansfeldt.


  •   26. mar 2005 Fed dyt
    - er der virkelig kun 2 stk tilbage i DK? Synes ikke det er længe siden jeg så en sidst og kun et par år siden jeg så en hos huggeren (hvor der også stod en R 18).

    Helt enig i, at den er meget mere moderne end Golfen, det var f.eks Simca Horizon også.

    Hvad mener du med BX 12? Jeg kende kun til BX 10, 11 og 14. Er ikke helt sikker på, det passer. Kender ikke en Citroen-motor på 1218 ccm, det skulle lige være i Citroen Axel, en rumænsk produceret klon fra firserne. Er meget interesseret i at høre hvis det virkelig er sandt med en BX 12.


  •   26. mar 2005 Respekt...
    ... til dem der holder den slags biler kørenede - den er jo pænt sjælden...
    Pas nu på den!


  •   25. mar 2005 rust
    Ja, stort set alle biler uanset mærke fra midt 70'er til midt 80'er rustede som de var betalt for det.
    Tiden var produktion med meget kulholdigt billigt stål, man eksperiementerede med lettere biler, dermed også tyndere stål. Desuden var det først her man begyndte at blive klar over hvad undervognsbehandling gik ud på.
    At der kun er 2 tilbage, sandsynligvis flere golfer, ligger også i at der kun blev solgt ca 6500 i DK.
    Renault overgik i perioden fra den gamle importør til først DOMI (bla. engelske og subaru) for at ende ved Volvo som totalt syltede Renaultprogrammet gennem snart 10 år!!!
    Officielt kunne kun købes R5 og ingen andre.

    En R20!!! fantastisk bil og heller ikke jeg har set den i mange år :-((


  •   25. mar 2005 Cool
    , troede ikke de fandes mere. Men som du siger er der kun 2 stk. tilbage i DK. Min far havde en Renault 20TL som kun blev 8 år, før den var rustet væk.


  •   25. mar 2005 Velkommen...
    Velkommen herfra... smiley


  •   25. mar 2005 kommer an på
    Det kommer sandelig an på de øjne der ser den, eller hvad man sammenligner med smiley Stregerne til den er lagt for mere end 30 år siden, og faktisk er der temmelig mange detaljer som går igen idag hos helt nye biler.
    Men smag er meget personligt *SS*


  •   25. mar 2005 Køn er den ikke......
    men velkommen da!!


Annonce