{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW 523i 2006

10.673 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Roadrunner
Mand | 46 år | Oprettet: 28. jan 2007


BMW 523i

Årgang:
2006
Motor:
N52B25A
2497 ccm
Række 6, 24V
Motoren har valvetronic (variabel ventiltiming)
Hestekræfter
177 HK ved 5800 omdr/min
230 NM ved 3500 omdr/min

0-100 km/t på 8,5 sekunder
Tophastighed: 235 km/t

(Fabriksopgivelser)
Fælge
Sommer: Originale Röwhe R3 (19 X 8,5 & 9,5. ET15 hele vejen rundt)

Vinter: Originale BMW spoke 134 (16")
Dæk
Sommer: Pirelli PZERO NERO GT
For: 245/35 ZR 19 (93Y)
Bag: 275/30 ZR 19 (96Y)

Vinter: Mastersteel Winter+ (225/55-16)
Undervogn
Bilstein - B14 PSS.
Skruet 3/4 ned.
Synet, godkendt og skrevet i bilens papirer.
Bilstereo
Standard (Implementeret i i-Drive)
Styling
Undervogn og sommerhjul.
Ellers er bilen helt standard og ud over ovennævnte, udelukkende holdt med originale dele, hvilket jeg synes er lækkert :)
Interiør
Helt standard og velholdt stofkabine, med el justerbare sæder (standard på E60)
Ekstra tilbehør
Originalt aftageligt BMW anhængertræk.

Kufatec Fiscon Bluetooth modul (telefoni og stream af musik (trådløst - kodet ind i iDrive og mikrofon skjult som OEM)

Resten er AB fabrik.

Code Standard Equipment (Standard udstyr)
S216A
HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S2RAA
BMW alloy wheel, trapezoid style 134 (vinterhjul)
S4ALA
Interior trim finishers Titanium dark
S548A
Kilometer-calibrated speedometer
S785A
White direction indicator lights
S851A
Language version German


Code Optional Equipment (tilvalg, leveret fra fabrikken)
S1CAA
Selection of COP relevant vehicles
S442A
Cup holder
S470A
Isofix-System
S494A
Seat heating driver/passenger
S540A
Cruise control
S694A
Provisions for BMW 6 CD changer
S698A
Area-Code 2 for DVD
S842A
Cold-climate version
S863A
Retailer Directory Europe
S888A
On-board vehicle literature Danish
S896A
Daytime driving light switch
S8SAA
Navigation access request,country-spec.
S8SPA
Control unit COP
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Et jævnt men yderst velholdt eksemplar af en BMW E60. Den har ikke M-Tech aerodynamic, Xenon, soltag, læderkabine osv. Men til gengæld havde den ikke kørt langt da jeg købte den, den har en super historik, står i super stand og der blev også råd til en ordentlig robot-plæneklipper :D

Bilen har i den tid jeg har ejet den, fået skiftet olie og filter for hver 10.000 km. Desuden mange andre gode detaljer omkring vedligehold, som er beskrevet her.

Det er en "pre-LCI", men den lidt nyere model (2005-2007), med "Start/Stop knap" og N52 motor. Kendes blandt andet på at der ikke er nogen oliepind. Oliestanden måles via i-Drive.
Desuden er det en af de absolut sidste (i følge mig) "rigtige" BMW motore. Ingen trykladning og 6 cylindre på række. Det frembringer en herlig speeder respons, uovertruffen lyd og en problemfri hverdag.

Bilen er produceret den 17. februar 2006. Den er indregistreret første gang den 23. marts 2006.
Bilen blev først indregistreret som demobil hos BMW i Næstved (Niels Petersen Automobiler)
Den blev i september 2006 købt af den første private ejer, som havde den, til jeg købte den i november 2013.

Bilen har, frem til jeg overtog den, fulgt alle service hos BMW i Odense (Bayern AutoGroup Odense) hvor den også var en del af en handel, da tidligere ejer naturligvis købte en BMW igen ;)

Jeg bruger fremover en BMW specialist til at servicere og reparere bilen.

Da jeg købte bilen, havde den kørt 111.038 km.

Ellers har bilen, de for BMW så karakteristiske små detaljer som:
i-Drive (elsket og hadet)
Hill Assist
Fjernbetjent oplukkelig bagklap
RPA (dæktryk kontrol)
Dørlys
Dynamisk bremselys
Follow me home osv.

Min historik:

- d. 26. november 2013: Jeg købte bilen hos BAG i Odense (engros bil).

- d. 5. december 2013: Service (i følge iDrive) samt montering af brugt originalt (BMW) aftageligt træk. Udført hos Schmiedmann Nordborg.

- d. 16. december 2013: 4 stk Mastersteel vinterdæk monteret hos Keratech i Varde.

- d. 17. februar 2014: Bilen var til syn. Den blev kasseret på højre styrekugle. Vi prøver igen ;)

- d. 19. februar 2014: Bilen har fået skiftet højre styrekugle, og er blevet synet uden bemærkninger. Anhængertrækket er nu også synet og registreret på bilen.

- d. 31. marts 2014: Bilen er kørt til maler. Der bliver rettet et par "bilkabuler" samt lakeret et par ridser og skrammer.

- d. 4. april 2014: Bil retur fra maler. Småbuler og ridser udbedret. Dertil en komplet Cartech behandling, inde og ude. Bilen spiller!!!

- d. 9. april 2014: 4 stk Michelin Pilot Sport 3 dæk monteret på sommerfælgene (Originale BMW Style 124) hos Keratech. Hjulene kom på samme aften ;)
Så mangler vi bare nogle nye billeder...

- d. 14. juli 2014: AC service og rens. Rens udført hos Burgaard Sørensen (Peugeot i Varde) og service udført hos Super Dæk Service i Varde.

- d. 5. april 2015: Olie service (i følge iDrive). Jeg har selv udført det, da det skulle laves "nørde-godt" Bell Add Servicerens 3 i den gamle motorolie i 20 minutter. Alt tappet af (også resten i filterhuset, samt ca. 1 dl på, uden bundprop, så den friske olie kom ud) Der efter Castrol 0W30 (ti) Edge samt Bosch oliefilter monteret.

- d. 17. september 2015: Et sæt brugte Originale BMW M-Double Spoke 172 19" alufælge (staggered 8,5"/9,5") indkøbt.

- d. 5. oktober 2015: Bilstein/Eibach B12 Pro Kit undervogn monteret hos lokalt anderkendt værksted (Ribevejens Auto i Varde) Ud over den komplette undervogn, blev toplejer, skåle, manchetter, støvhætter osv. udskiftet. Alle dele, er naturligvis originale BMW.

- d. 6. oktober 2015: Bilen er firehjulsudmålt hos Ovethi i Varde. Udskrift ser super flot ud.

- d. 23. november 2015: Olie + Filter udskiftet. Dertil 2 nye pollenfiltre/kulfiltre. Jeg har selv gjort det. Alt er udført efter bogen (selv bundskruen er spændt i korrekt moment). (km: 161377)

- d. 15. december 2015: Lille olielækage mellem oliefilterhus og oliekøler blev repareret (ny pakning). Olie skiftet i gearkasse og bagtøj. Kølervæske udskiftet, bremsevæske udskiftet samt venstre styrekugle udskiftet. Alt lavet hos Ribevejens Auto i Varde og kun med originale reservedele, olier og væsker. Bilen spiller! (Km: 162111)

- d. 16. december: Efter styrekuglen blev udskiftet, blev bilen 4hjulsudmålt og justeret hos Ovethi Varde. Igen en super flot udskrift. Bilen kører og styrer perfekt.

- d. 19. februar 2016: Kasseret til syn på bremserør samt rust på bagerste skiver.

- d. 26. februar 2016: Bremserør skiftet til kobber og bageste skiver pudset rene. Bilen blev synet uden bemærkninger (167101 km)

- d. 31. marts 2016: Nye Rohana RC10 (9x20/11x20) fælge monteret. Billeder kommer snart

- d. 13. maj 2016. Lille service. Olie, oliefilter samt luftfilter skiftet. Jeg lavede det selv, med Bell ADD servicerens 3 i den gamle motorolie i 30 min. Der efter udskiftning. (171837 km)

- d. 16. maj 2016. Rohanna hjul solgt, og på med Originale Röwhe R3. Jeg synes designet er kønnere og så er de langt lettere at holde rene. Desuden vejer de næsten 4 kg. mindre pr. hjul hvilket kan mærkes!

- d. 21. juni 2016. Komplet CarTec behandling ude og inde. Udført hos BJ Autolakering i Varde.

- d. 12. august 2016. Kufatec Fiscon Bluetooth/handsfree (telefoni og stream af musik) anlæg monteret og kodet i iDrive. Mikrofon monteret som OEM (skjult ved kabinelys)
Dertil fuld opdatering af bilens firmware. Udført hos German AutoCare i Rødovre. (km. 179831)

- d. 2. oktober 2016. Olie, oliefilter og luftfilter skiftet. Jeg gjorde det selv. 25 minutter med Bell ADD servicerens 3. Lidt Frisk olie uden bundprop til den friske olie er løbet igennem både i oliepåfyldning og filterhus. Momentspændt bundskrue og filterhus-låg. Nørde godt. ;) (km. 182754)

- d. 7. januar 2017. Olie og oliefilter udskiftet. Gjort selv. 25 minutter med Bell ADD servicerens3 (500ml). Frisk olie i oliepåfyldning og filterhus til den friske olie løber ud. Momentspændt låg til filterhus samt bundskrue. (Km. 193031)

- d. 16. februar 2017. Komplet bremseservice. Skiver, klodser, bakker og monteringssæt. Alt renset, smurt og justeret ved Ribevejens Auto i Varde. Desuden fik bilen 6 nye Bosch tændrør. Alt er godt! ;-) (Km. 194347)

- d. 21. marts 2017. Udskiftning af undervogn. Siden oktober 2015 har jeg kørt med Bilstein B12 Pro Kit. Fænomenal undervogn, men drømte om at komme endnu tættere til asfalten. Valget faldt på "storebror" Bilstein - B14 PSS. Undervognen blev monteret idag hos Ribevejens Auto i Varde. Den er skruet ca. 3/4 ned. Det er ca. 40-45 mm. (Km. 195831)

d. 23. marts 2017. Ovethi Varde 4hjulsudmålte og justerede hele undervognen.

d. 23. juli 2017. Motorolie (Castrol 0-W30 FST), oliefilter, olierens. Gjort "nørde-godt" med motor-flush, BellAdd og naturligvis nyt filter. Desuden grundig gennemgang/smørring af hele bilen. Selv udført! (km. 203586)

d. 2. december 2017. Motorolie (Castrol 0-W30 FST), oliefilter, luftfilter og pollenfiltre skiftet. Desuden grundig gennemgang af bilen. Alt spiller! (km. 213268)

d. 21. februar 2018. Bilen er synet uden bemærkninger. Bilstein B14 PSS undervogn er nu også skrevet i bilens papire. En let omgang. Håndbremsen blev justeret inden syn. Alt er godt ;-) (km. 218815)

d. 6. april 2018. Motorolie (Castrol 0-W30 FST) og oliefilter (Original) skiftet. Jeg gjorde det selv "nørde godt". (km. 222493)

d. 23. maj 2018. Efter at have hævet bilen lidt i gevind undervognen, blev den 4 hjulsudmålt og justeret. Udskriften ser igen super fin ud (km. 225933)

d. 14. juni 2018. Bilen sendt til 2 trins polering hos Vestkyst Detailing i Varde. Bilen er blevet flot, men har brugsspor hist og pist, som en polering ikke kan fjerne. (km. 227681)

d. 15. juli 2018. Bilen er solgt. (km:229300)

Vil du se flere BMW 523i til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW 523i
Annonce