Ford Sierra 2.0i DOHC 8V [Tidl. bil] 1991
4.177 visninger
|
Oprettet:
Ford Sierra 2.0i DOHC 8V
Årgang:
1991
Motor:
2.0 liter DOHC 8V.
EFI (Electronic Fuel Injection)
Kædetrukkede knaster.
0-100: 9 sekunder har jeg målt den til.
Top hastighed: 210km/t
Selvom den er med dobbelt knast har den kun 8 ventiler.
Motorblokken er den samme som i en Ford Escort RS2000 hvor de har sat 16v top på og opdateret motorstyring, og den samme som Scorpio/Galaxy 16V, blot boret op til 2.3 liter, og røg ikke ud af produktion før 2003.
-Kommende: Måske en 2.9 Cosworth fra en scorpio med 200hk.
Eller noget turbo eller kompressor.. Ikke sikkert kun måske.
EFI (Electronic Fuel Injection)
Kædetrukkede knaster.
0-100: 9 sekunder har jeg målt den til.
Top hastighed: 210km/t
Selvom den er med dobbelt knast har den kun 8 ventiler.
Motorblokken er den samme som i en Ford Escort RS2000 hvor de har sat 16v top på og opdateret motorstyring, og den samme som Scorpio/Galaxy 16V, blot boret op til 2.3 liter, og røg ikke ud af produktion før 2003.
-Kommende: Måske en 2.9 Cosworth fra en scorpio med 200hk.
Eller noget turbo eller kompressor.. Ikke sikkert kun måske.
Hestekræfter
120 - 125hk.
171nm. ved 2500 RPM
Omdrejnings begrænseren er sat til 6250 RPM. Det er læst i instruktionsbogen.
171nm. ved 2500 RPM
Omdrejnings begrænseren er sat til 6250 RPM. Det er læst i instruktionsbogen.
Fælge
Vinterfælge: Bare nogen stålfælge med nogen gamle dæk da den bliver sat ind i vinterperioden.. Og vil ikk risikere og gøre dækkene på alufælgene skæve..
Sommerfælge: 15" FOX alu fælge. Men der bliver købt nogen andre hjem til den.. Har nogen 17" i kikkerten som er populære inden for rally sporten og de er vidst nok letvægts fælge.. Jeg skal lige læse mere op på dem når det bliver aktuelt med og bestille dem hjem.
Sommerfælge: 15" FOX alu fælge. Men der bliver købt nogen andre hjem til den.. Har nogen 17" i kikkerten som er populære inden for rally sporten og de er vidst nok letvægts fælge.. Jeg skal lige læse mere op på dem når det bliver aktuelt med og bestille dem hjem.
Dæk
Vinterdæk: Nogen som nok bliver skæve med tiden når de bare skal stå og holde Sierra'en med selskab vinteren over i en lade eller garage.. Hehe
Sommerdæk: Bane dæk af mærkerne BF Goodrich bag på og Yokohama foran. Der er rigtig godt greb i dem. Det bliver også nogen lignende dem på de nye fælge..
Sommerdæk: Bane dæk af mærkerne BF Goodrich bag på og Yokohama foran. Der er rigtig godt greb i dem. Det bliver også nogen lignende dem på de nye fælge..
Undervogn
Den er sænket 40/40 med en "sport-undervogn" (billeder kommer)
Det er ikk sådan en hård undervogn der er ulidelig og køre med som mange andre.
Men den ligger stadig godt på vejen.
På billederne er den kun sænket foran med den gamle undervogn.
-Kommende: Powerflex bøsninger.
Måske noget spær i bagtøjet men ikk 100% spær. Helst 50% eller der under hvis det sku være noget
Det er ikk sådan en hård undervogn der er ulidelig og køre med som mange andre.
Men den ligger stadig godt på vejen.
På billederne er den kun sænket foran med den gamle undervogn.
-Kommende: Powerflex bøsninger.
Måske noget spær i bagtøjet men ikk 100% spær. Helst 50% eller der under hvis det sku være noget
Bilstereo
Head-unit: Pioneer. Model kan jeg ikke huske, men det er med både USB og AUX og virker rigtig godt.
Dørhøjtalere: Rennegade men de skal skiftes ud.
Jeg går ikke så meget op i anlæg.. Bare det spiller godt og så lader jeg motorlyden om resten.. Sådan en go gammel Ford Sierra DOCH 8V er musik i sig selv..
Har hathylde højtalere og ligge som skal i.
Baskasse: Ukendt mærke men den spiller meget godt.
-Der skal købes andet anlæg til den, men ikke noget der koster en krig.
Dørhøjtalere: Rennegade men de skal skiftes ud.
Jeg går ikke så meget op i anlæg.. Bare det spiller godt og så lader jeg motorlyden om resten.. Sådan en go gammel Ford Sierra DOCH 8V er musik i sig selv..
Har hathylde højtalere og ligge som skal i.
Baskasse: Ukendt mærke men den spiller meget godt.
-Der skal købes andet anlæg til den, men ikke noget der koster en krig.
Styling
2 Hella lygter foran.
2 Hella kompresser-horn som er monteret med seperat kontakt så std. hornet stadig sidder til på rattet. Styling ved jeg ikke om man kan kalde det.
RS spoiler på bagsmækken (ikke cosworth)
Mørke baglygter. (originalt)
Tonede ruder - Johnson film.
Fjernet emblemer på bagsmækken.
Poistionslys i blinklygterne foran. (US lys)
Sænket 40/40
Også en masse andre små-detaljer som jeg sikkert har glemt og skrive.
- Nu hvor den bliver sat i stand kan jeg nævne den bla. vil blive sendt til maler så hele bilen bliver malet i stedet for plet maling hvor der er blevet lavet rust og evt. andre små-skavanker som måtte dukke op..
Den vil blive malet i hvid da jeg syntes det klær den rigtig godt og da det er dens originale farve..
2 Hella kompresser-horn som er monteret med seperat kontakt så std. hornet stadig sidder til på rattet. Styling ved jeg ikke om man kan kalde det.
RS spoiler på bagsmækken (ikke cosworth)
Mørke baglygter. (originalt)
Tonede ruder - Johnson film.
Fjernet emblemer på bagsmækken.
Poistionslys i blinklygterne foran. (US lys)
Sænket 40/40
Også en masse andre små-detaljer som jeg sikkert har glemt og skrive.
- Nu hvor den bliver sat i stand kan jeg nævne den bla. vil blive sendt til maler så hele bilen bliver malet i stedet for plet maling hvor der er blevet lavet rust og evt. andre små-skavanker som måtte dukke op..
Den vil blive malet i hvid da jeg syntes det klær den rigtig godt og da det er dens originale farve..
Interiør
Orginal kabine.
El-ruder foran og håndsving bag i.
Soltag.
-Kommende: Ville gerne ha en Recaro kabine i den.. Gerne i stof da læder ikke er så behageligt og sidde i når det er 20-30 grader.. Men jeg kan da ikk undlade det bliver aktuelt der kommer en i hvis jeg finder en fin en til en god pris..
Hvis du har en Recaro kabine må du da gerne lige skrive til mig.. :-)
Instrumentbordet og dørbeklædning bliver malet sort med noget maling som en kammerat har anbefalet mig.. Han har brugt det i hans Sierra Cosworth og det ligner det er lavet sådan fra fabrikken..
El-ruder foran og håndsving bag i.
Soltag.
-Kommende: Ville gerne ha en Recaro kabine i den.. Gerne i stof da læder ikke er så behageligt og sidde i når det er 20-30 grader.. Men jeg kan da ikk undlade det bliver aktuelt der kommer en i hvis jeg finder en fin en til en god pris..
Hvis du har en Recaro kabine må du da gerne lige skrive til mig.. :-)
Instrumentbordet og dørbeklædning bliver malet sort med noget maling som en kammerat har anbefalet mig.. Han har brugt det i hans Sierra Cosworth og det ligner det er lavet sådan fra fabrikken..
Ekstra tilbehør
Den originale instruktionsbog.
Jeg havde også den bog hvor navnet stod på den person som købte den i 1991 og andre informationer på handlen den gang men den er forsvundet desværre. Var ellers sjovt og ha den del af historien på bilen.
Andre små-ting og nibs til kabinen, men intet som er værd og nævne..
Jeg havde også den bog hvor navnet stod på den person som købte den i 1991 og andre informationer på handlen den gang men den er forsvundet desværre. Var ellers sjovt og ha den del af historien på bilen.
Andre små-ting og nibs til kabinen, men intet som er værd og nævne..
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Den er baghulstrukket så den er helt anderledes og køre i når man er van til og køre forhjulstrukket.
Hvis man for givet fuld gas i et sving kan man tydeligt mærke at det er bagenden der skubber og ikke forenden der trækker..
En synsmand sagde at hele bilen ikk engang har rundet 200.000km. Det er svært og vide uden hele bilens historie da alle Ford Sierra's kilometer tæller kun går til 99.999km og så runder til 00.000km. igen.
Men han postod det ud fra bilens fulde historie han ku slå op.
Er rigtig glad for den og det er en bil jeg kommer til og have i lang tid.
Ud af alle biler jeg har ejer er min Sierra hermin absolut favorit bil og ud af alle jeg har kørt er det den som har givet mig den største køreglæde.
Ford Sierra er efterhånden et sjældent syn på de danske veje, bla. fordi de ruster op og mange bliver brugt som brænder biler, drift biler, folkeræsere, markræsere og lign. ting som efter min mening er synd da det er en sjælden bil, men det gør det til gengæld bare det sjovere og eje en.
Tro det eller ej, men den vender hoveder på gaden, selv da den var helt std. da jeg købte den, og til træf er der altid nogen som vil snakke om den, det er både unge som gamle.
De gamle har altid en historie, og fortælle fordi den bringer minder frem for dem "eej dengang jeg havde sådan en det var tider, den kørte jo som en luksus bil" og det gør den vil jeg så lige sige.
Dengang den udkom var det jo en rigtig populær bil. Også fordi den 'kun' kostede omkring de 200.000kr og man fik meget for pengene. Ikke som hvis man sku hen i en lignende bil i samme klasse så kostede de mere.
Den må trække 500kg uden bremser og 1100kg med bremser.
Det eneste minus ved sådan en lækker Sierra er at man skal satme rende stærkt for at holde pigerne væk!!
Hvis man for givet fuld gas i et sving kan man tydeligt mærke at det er bagenden der skubber og ikke forenden der trækker..
En synsmand sagde at hele bilen ikk engang har rundet 200.000km. Det er svært og vide uden hele bilens historie da alle Ford Sierra's kilometer tæller kun går til 99.999km og så runder til 00.000km. igen.
Men han postod det ud fra bilens fulde historie han ku slå op.
Er rigtig glad for den og det er en bil jeg kommer til og have i lang tid.
Ud af alle biler jeg har ejer er min Sierra hermin absolut favorit bil og ud af alle jeg har kørt er det den som har givet mig den største køreglæde.
Ford Sierra er efterhånden et sjældent syn på de danske veje, bla. fordi de ruster op og mange bliver brugt som brænder biler, drift biler, folkeræsere, markræsere og lign. ting som efter min mening er synd da det er en sjælden bil, men det gør det til gengæld bare det sjovere og eje en.
Tro det eller ej, men den vender hoveder på gaden, selv da den var helt std. da jeg købte den, og til træf er der altid nogen som vil snakke om den, det er både unge som gamle.
De gamle har altid en historie, og fortælle fordi den bringer minder frem for dem "eej dengang jeg havde sådan en det var tider, den kørte jo som en luksus bil" og det gør den vil jeg så lige sige.
Dengang den udkom var det jo en rigtig populær bil. Også fordi den 'kun' kostede omkring de 200.000kr og man fik meget for pengene. Ikke som hvis man sku hen i en lignende bil i samme klasse så kostede de mere.
Den må trække 500kg uden bremser og 1100kg med bremser.
Det eneste minus ved sådan en lækker Sierra er at man skal satme rende stærkt for at holde pigerne væk!!
Ford Sierra 2.0i DOHC 8V
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
Det har været den. Min kammerat fra Haslev har købt den, og var i Næstved i går
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Jeg har lige lagt to billeder op til sidst som en så ud da jeg købte den hvis det er så man kan se hvad jeg bla. har lavet.. Og den er sænket 40/40 nu så røven på den også er kommet lidt ned
okt 2011
Følger: 57 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 55
- lige tilpas stil der er kørt igennem den
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Ja det er en dejlig klassiker fra dengang en bil var noget særligt og de gik op i de sku skille sig lidt ud i stedet for som i dag hvor en bil bare skal bygges billigt og masse produceres
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 4
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
De første Cosworth Touring cars i BTCC serien var jo standard Cossie maskiner tunet til 500 heste!
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Tak for det!
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
Denne motorblok er den samme som i Escort RS2000, med 16V top og opdateret motorstyring, og den samme som Scorpio/Galaxy 16V, blot boret op til 2.3 liter, og røg ikke ud af produktion før 2003
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Den mangler bare 1cm foran men kan være det bliver bedere med de nye sommerfælge
http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse_bil/164606-ford_sierraen_med_4040_saenkning?status=2
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Jeg har faktis taget nogen billeder af den i dag med 40/40 sænkning.
Jeg skiver en ny kommentar når jeg har lagt et op
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
De er stadig fra inden den blev sænket 40/40 og en af dem er den på stålfælge syntes bare det billede sku med.
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Der kommer flere af den i løbet af ugen.. Der mangler nogen ordenlige nogen af den bag fra som den står nu.
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
jul 2012
Følger: 26 Følgere: 45 Biler: 14
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 100
hva sys du om puggen indtil videre ved de 1.7bar.
vi tager en længere tur en anden dag.
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 100
Så er du tilføjet på listen.
vi må snart ud og køre i den lille når vejret bliver til det.
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Og mange tak for lidt viden
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
jul 2012
Følger: 47 Følgere: 194 Biler: 5 Emner: 7 Svar: 283
Korrekt dohc har 120 heste med 171 nm
Nu skriver du røde "GT" indsatser.. Alle 1992 CLX modeller har røde insatser i de brede sorte lister. Enkelte sjældne tilfælde har krom. GT/GLX lister er smalle lister der som regel er sorte, men kom også i rød
Kig forbi min Sierra
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Og mange tak den køre også skide godt
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
1.8'erne har vist 90
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
De trækker på forhjulne
apr 2011
Følger: 48 Følgere: 49 Biler: 7 Emner: 48 Svar: 404
Jeg ved ikke hvilke tyske ford der er så det kan jeg ikke sige om det er Haha