{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Toyota Corolla GSi - 16. E-10. - 4TE Sport 1994

2.898 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Poul P
Mand | 64 år | Oprettet: 15. aug 2010


Toyota Corolla GSi - 16. E-10. - 4TE Sport

Årgang:
1994
Motor:
Toyota Corolla GSi. - 16. /16.ventiler. (E-10.)
Bilen er købt, fra ny af, den 20.Maj. 1994, fra Boi Pederser, Toyota i Viborg. (Lihn &. Boi.)
Bilen blev da købt som en Invalide/Bil.
Hestekræfter
Yder hele; 128. Hestekræfter.
Har en Top/Hastighed på; 238.KM/t.
5.Trin Manual Gear, der er på monteret en Fuld/Automatisk Kobling, monteret i den, i August 1996.
Som et Handicap/Hjælpeudstyr.!
Og i 1998, blev der ydereligere på monteret, en ekstra Koblings/Hjælp udstyr, så det er 2, i en; hvor jeg havde før, bilen nu blev 20,år gammel. Ja da havde jeg det sådan, at der var 3, i en det vil sige, - Der var både Fuld/Automatisk/Kobling + Koblings/Hjælp, og der sidst, var at man der kunne koble det hele væk, så der ikke var tilkoblet, noget hjælp, men fuldt manulet.!
Men Skat - Danmark, ville have det trimmet ned, til at kun have, 2, i en, altso den skulle slet ikke kunne kobles væk.!
Det skyldes, at bilen er indregistreret, som Handicap/Bil, og er et hjælpe udstyr, for en persom som mig, som er handicappet, og der til, er helt fri taget for Vegtafgift, og må der slet ikke køres af andre, end bilens ejer, og derfor skulle der kun vare 2, i en, og ikke 3, i en som det var før. Så den kontakt til udstyret, den skulle udskiftes med en 2,vejs kontakt. Og hvis bilen nu skulle køres af andre, ja skulle bilens ejer, være med passaser...
Ellers var og er det mig, på krævet et, Handicap Blådt Gyldigt P/Skilt, med et Billede, af Bilens ejer på Bagside, (Skilt) Kortet skal helst sidde, ved P/skiven, altså i Højreside af forruden. Så der for mig, var fuldt lovligt, at gøre brug af Handicap P/pladser, over alt i det skandinaviske og Eu/lande...
Fælge
Bilen var født med; 195/65/15,tommer 3, stjærne fælger.
Men der er på monteret, Lavprofil dæk, og fælger.
De er nu; 205/45/16. Og er 5,stjærne fælger, købt fra Lhin og Boi - Toyota Viborg den 09-09.-2021.
Bilen er født med, Servostyring...
Dæk
Laveprofil Handcook dæk, 205/45/16.tommer.
De sidste nye Dæk, er de 2,stk. Bagdæk, købt i 2018, fra Thansen i Viborg.
Mens de 2, Forreste Dæk, af samme type og størrelse, er købt fra Lhin &. Boi, Toyota i Viborg, Juni måne 2019...
Undervogn
Sportlig standard undervogn, til GT &. GSi biler...
Bilstereo
Grundig, med ekstra stor Højtaler i Hattehylden;
Højtalerne er 3,vejs på 550,Watt i 8,Ohm...
Dør Højtalerne, er 2,vejs på 200,Watt, men er kun i 4,Ohm.
Forstærkeren, er midlertidigt af monteret, begrund af fejl...
Der er ingen Subewouffer, men kablerne ligger der klar, til montering.
Styling
Der er Standard Skørter, både på siderne, og på Bagklappen, og den lille underbid, på frontkofangere er også standard, hvor der blev malet Hvid, kort efter bilen var købt, lige så den nedeste, kandt var jo sorte fra ny af, på Bagkofangeren, den har jeg selv malet hvid,
mens de hvide Sten/klapper, på bagkofangere, de er standard, og var også hvide, der er intet lavet på dem.!
Mens den Tagsspøjleren øverst oppe på bagklappen, med den lange Røde/Stoppeligt, er på monteret, og malet og til passet, af Toyota i Viborg, i efteråret 2015. Ellers hører den Spøjlere, slet ikke til midt E-10 model, men til E-9,modellet. Ja den blev tilpasset, så den passede på min bils/bagklappe, det blev også lavet hos Toyota i Viborg, mens Spøjleren og lygten, er købt fra Astina.dk
I Selve køler grillen, sidder en /Lygte/gril med, de er til Langelys, og er købt fra Toyota i Viborg, ca.3.år senere, efter bilen blev købt.
Og på begge forlygter, er der monteret sorte/øjne/vipper; og Gule/Pærer i hovedlygter.
Og på Motorhjælmen, er der på monteret, et Toyota Imbolem; med fod, den er købte fra Toyota Færøerne, Reyni Service, og blev på monteret, af Toyota i Skive, Frids Dahl-Biler, i 2001...
Interiør
Orignalt.! Men der er på monteret hvide hetter, med Toyota navnet på hetterne.!
De er på både forreste og de bagerste nakkestyttere...
Der er fra Standard, El/ruder og Sentral/lås, og Startspærre, og har Varme på begge forsæder...
Ekstra tilbehør
Bilen har slet ingen Jydekrog...
Styrker ved bilen
Super god, at køre i, og er som ny bil, og kan vise sine kræfter, ved høje omdrejninger, + farten kan godt og hurtigt, komme der op ad, før man ved det, da man slet ikke kan mærke det, før tiptuningen tager ved, føles det som du får et spark, bag i...
Fartblomben selv, den blev fjærnet, ja taget væk samme år, som bilen blev købt, og der til blev så Motoren, indstillet til at kunne køre, uden fartblomben, uden den skulle tage skade af den...
Det blev, ordnet samme år; som bilen blev købt i 1994, hos Toyota værksted i Viborg.
Svagheder ved bilen
Bilen er bleven testet, godt og grundigt af FDM/Danmark, ikke mindre end 3,gange, ja første gang var i 1996, Da var ingen, svagheder, at finde.
Og igen, i sommen 2004, og ej heller den gang, var noget at sætte fingeren på.!
Og nu her for nyligt, var den så igen, hos FDM, og det var igen, sommeren 2014, og heller ikke den gang, var noget, at komme efter.!
Og hver gang, den nu går til Bil/Syn, som den nu skal, 2,hver år, da den nu er så gammel, ja nemlig 22,år.
Ja så har den gået, som en svisk igennem, uden at der heller, kunne sættes en finger på noget...
Nu skal den, igen her til efteråret 2023, igen til Bil/Syn, og det glæder jeg mig til, fordi der ved jeg, med sikkert, at der stadigvæk, slet intet er at komme efter...
Bemærkninger
Bilen har kun kørt, 139,499.Km. Og har aldrig været skadet, og har ingen Rust.!
Den fremstår som Splinterny Bil.
Der har ingen, Ryget i den; siden den blev købt.!
Bilen stod, til Opbevaring, hos Toyota i de ca. første 2,år, begrund af at jeg selv, blev Alvorlig syg, samme år som bilen blev købt, og der var jeg ikke i stand til at køre i den, lige med det samme.!
Og i 2002, blev jeg selv så ramt, af ikke mindre end 2, alvorlige blodpropper, og 1, mindre blodprop kort tid efter.!
I de første år, stod den til Opbevaring, mens jeg var syg, da stod den hos Toyota i Viborg, til jeg igen, kunne køre med den.!
Og så da jeg, så fik et Alvorligt Leversvigt + et lammelse i Venstre side, og da kom jeg Akut på Syghuset i Viborg igen.!
Ja da havde, jeg en Garage, til den at stå i mens jeg var syg; ja hvor jeg der gemte den væk, i ca, 1, år; til jeg var så var igen stand til at få min førlighed så noget lunde til bage, og var kommet oven på igen.!
Ja mens det var sket, fik jeg besked fra Politi'et, at jeg skulle aflevere midt kørekort, de havde fået oplyst, om min sygdom, og hvad der var sket mig.!
Så det jeg var i stand til det, at få midt kørekort igen, og det fik jeg, uden de store problemer, og der kunne jeg så køre med min bil igen.!
Mens det stod på, ja da kunne jeg selv, gemme min kære bil væk, mens det stod på, ja i min Garage, som var og er en god ting at have, til sin kære bil.!
Ja den Garage har jeg endnu, og der står den hver nat, og hele vinteren, da der er både Glat og Med Sne, ja da kommer den slet ikke ud at køre, så undgår jeg at få, alt det Salt og Snavs på den, og der undgår man at få de alvorlige Rust skader på den...
Den kommer kun ud at køre, da vi er kommet over vinteren, og Foråret uden sne og frost, og det samme om efteråret, ja så kører jeg med den.! Mens hele sommeren, er der igen problemer, da er jeg og kører med den...!

Vil du se flere Toyota Corolla GSi - 16. E-10. - 4TE Sport til salg? Andre Toyota eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Toyota Corolla GSi - 16. E-10. - 4TE Sport
Annonce