{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Porsche Cayenne Turbo 2004

2.744 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Henning L
Mand | 54 år | Oprettet: 10. apr 2008


Porsche Cayenne Turbo

Årgang:
2004
Motor:
4.5 Turbo V8 motor, med to turbolader.
Hestekræfter
450 Hp / 620 Nm

Det er så en af de ting, der ret hurtig bliver lavet noget ved.
En simpel chipning, giver ca 80 Hk mere og en små 100 Nm.
Nok ikke ligefrem, fordi den har brug for det. Mere bare fordi, den slags er en stor del af mit arbejde.

------------------------------------------------------------

Nu har vi så haft fat i softwaret, som endlig er filen fra "Turbo S" som har 521 Hk / 720 Nm
min mangler så de noget støre intercoolere fra "S" modellen. Hvilket i følge Porsche skulle være 510 Hk / 700 Nm der kommer ud af det.
Selvfølgelig kunne jeg ikke lade være.. Den fik lige 0.2 bar mere .-)
Det blev det 81 Hk mere på hjulene, hvilet er en forskel der kan mærkes.
Fælge
Keldlig 18" af ukendt mærke.
Det bliver nok noget, af det første der skal skiftes.

Bilen kunne fåes med 18-19-20 eller 21" fra ny. Og der er indbygget en selv kalibrering, i bilen. Så man frit kan være disse fælge og tilhørende dæk profiler.
Dæk
255/55 R18
Undervogn
Det er med det helt store Porsche affjedrings kit.
Den har 6 trins luftaffjedring, hvor "Standart" +26 mm.
Max er +52mm som kun kan bruges under 35 Km/T (kun til Offroad)
Når man kommer over 80 Km/T begynder den selv at sænke sig. Og ved 120 Km/T bliver luftaffjedringen sat i minimum.
Ganske fedt system, da den så også hæver sig igen. Når man tager farten af.

Derudover har den 3 trin på de hydratiske dæmpere.
Der er virklig en markant, påvirkning af køreegenskaberne. Når man skifter i disse mode / luftaffjedringen.
Bilstereo
Den har den store Porsche pakke, med GPS, og en masse højtalere. og en "sixpack" CD boks bag i.
Jeg må indrømme, det spiler godt i mine øre. Men ud over det, så har den slags ikke den store interesse for mig.
Det er bare en af de ting, der "bare" er der uden jeg tænker ret meget over det.
Styling
Ikke det mindste, ud over "Porsche Alu kit" som består de div alu lister omring vinduer mm. Hvilket efter min mening, bryder den sorte farve på en rigtig god måde.
Interiør
Det er Porsche pakken med 2 farvet læder, og træ..
Alcantara top liner, som lige giver det sidste "Look"

Der er varme i alle sæder, og forsæderne kan justeres på ret mange måder (Tror nok det er 18 ting, der kan justeres)
Ekstra tilbehør
I den her slags biler, snakker med jo næsten ikke "Ekstra tilbehør" da de fleste af dem har en udstyrs liste. Der er flere meter lang.
Den her er så ikke en undtagelse..
Styrker ved bilen
Jeg valgte denne type bil, ud fra et meget simple synspunkt.
Nemlig at jeg vil have en bil, der står i kontrast til min Boxster (Som jeg elsker over alle andre biler)

Det her er bare Porsche på en helt anden måde (En god anden måde)
Det er en noget "ikke" Porsche agtig ting. At kunne køre 200+ Km/T og stadig kunne snakke, i normal toneleje med dem på bagsædet.
Svagheder ved bilen
Det er så nu alle "Cayenne" skræk historierne kommer..

JA gu F.... er det en Porsche, og der er Porsche priser på reservedele.
Men den slags kan vel ikke, komme bag på nogen.

Og ja den kan tømme tanken, på ca samme vis som en F16 med fuld efterbrænder.
Men det kan vel heller, ikke komme bag på nogen.
Det en bil på 2300 Kg og den har 450 Hk... Ergo, skal der noget saft til.
Bemærkninger
Jeg har brug en 4-6 mdr, på at finde en bil, med den rigtig farve. Både uden på og inden i.
Det er så lykkes nu, hvilket har være vente tiden vær.

Hvis der skulle være nogen tvivl, så er det Spanske plader. Og den bo i Spanien..

Vil du se flere Porsche Cayenne Turbo til salg? Andre Porsche eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Porsche Cayenne Turbo
Annonce