{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Speedster 2,2 2006

4.334 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Klaus L
Mand | 63 år | Oprettet: 20. jan 2017


Opel Speedster 2,2

Årgang:
2006
Motor:
Centermotor. Opel Ecotec 2,2 sugemotor Z22SE med to overliggende knaster. Samme motor som ligger i Vectra, Astra, Zafira. Getrag 5-trins transversal gearkasse.
Hestekræfter
Originalt 147hk. Trimmet til 155hk jfr rullefelt (se foto)
Fælge
5.5x17 på forhjul og 7.5x17 på baghjul. Har både de originale fælge plus dem fra turbo-modellen (det er dem som sidder på nu)
Dæk
175/55 R17 + 225/45 R17
Undervogn
Stiv som et brædt! Ville ønske at alle brønddæksler lå plant med asfalten :)
Bilstereo
Ligegyldig Sony. Skal ha den skiftet til en der matcher instrumentbordet noget bedre. Compakt subwoofer bag sædet + originale indbygningshøjtalere. Støjniveauet er en anelse højere end i min Insignia, så autoradioen er ikke af afgørende betydning :)
Styling
Bilen står grundlæggende "naturel", men dog med nydelige carbon paneler i stedet for de originale plastpaneler på døre, døråbninger og instrumentbord. Forlygter og vinduesramme skiftet til sorte fra turbo udgaven. Opel-emblemer fjernet.
Interiør
Meget velholdte lædersæder og generel meget velholdt kabine, ligesom resten af bilen. Kun føresæde kan køres frem og tilbage. Ved passagersæde kan man forskyde en alu-fodstøtte.
Alu-chassis og bund er fuldt synligt i kabinen.
Ekstra tilbehør
Sportsudstødning i rustfrit stål.
Styrker ved bilen
- Voldsomt underholdende at køre i!
- Kører og styrer som en gokart.
- Kan tage skarpe sving med absurd høj fart.
- Bliver ved med at accelerere.
- Der er MANGE som kigger langt efter den.
- Man får thumbs-up og positive kommentarer alle steder.
- Meget billig i reservedele, dæk og forsikring.
- Godt varmeanlæg så man kan køre selv om det er koldt.
Svagheder ved bilen
Det er en bil som er produceret i meget lille antal (ca 7.500) og min er nr 786. Dette betyder at el-og mekanik er knapt så gennemtestet som på min Insignia. Har bokset med dårlige forbindelser i stik, samt utætte lygter, som jeg dog lige har renoveret, så de ser ud som nye (se galleri)
Bemærkninger
Denne bil er en af de meget få som kom til Danmark oprindeligt, og er blevet første gang solgt fra Opel i Middelfart. De fleste Speedstere som kom til landet blev reeksporteret, for prisen på 633.000 var for høj til at den kunne sælges.

Det er en meget ultimativ bil uden unødvendigt tingel-tangel. Dette holder vægten nede på 870kg, dermed opnår man en 0 - 100 på 5,6 sek. Højden på 111cm og en total flad og lukket bund er med til at sikre tophastigheden på ca. 230km/t (uden Kat')
Selv om den er lav, er den nem at komme ind i, for man stiller sig simpelthen ind på gulvet og lader sig glide ned i sædet. Herefter har man en følelse af at have taget bilen på. Når foldekalechen er på, så er det straks mere udfordrende at komme ind og ud :)

Bilen er bygget hos Lotus i England i perioden hvor Lotus var ejet af General Motors (Opel). Så den bærer produktsbetegnelsen "Lotus 116".
Den deler grundkonstruktion med Lotus Elise og deler diverse dele. Chassiset er dog længere end Elisens og personligt synes jeg at den er langt smukkere end Lotus'erne.

I 2003 blev Speedsteren kåret som Top Gears Car Of The Year.

Vil du se flere Opel Speedster 2,2 til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Speedster 2,2
Annonce