Fiat Uno Turbo i.e, 1990
7.176 visninger
|
Oprettet:
Fiat Uno Turbo i.e,
Årgang:
1990
Motor:
1372 ccm Turbo motor med intercooler og multi-point indsprøjtning.
God, gammeldags Turbo motor, med masser af lag.....
Magneti Marelli Micro Plex ECU og køleblæser til dyserne
God, gammeldags Turbo motor, med masser af lag.....
Magneti Marelli Micro Plex ECU og køleblæser til dyserne
Hestekræfter
120 Hk og 161Nm - Helt standard, og sådan forbliver den
Fælge
5,5 x 13" Original fælge
Dæk
Yokohama A539 i den formidable størrelse 175/60 x 13"
Undervogn
Standard Turbo i.e.
Bilstereo
Den har en radio og fire 4" højttalere
Styling
Originale sideskørter og kofangere.
Originalt Momo læderrat
Originalt Momo læderrat
Interiør
Original kabine med skotskternet betræk
Ekstra tilbehør
Originalt soltag
Styrker ved bilen
Helt original Uno Turbo uden rust, hentet i Valencia
Svagheder ved bilen
Det er en Fiat fra 1990 med alt hvad der til følger :)
Bemærkninger
Bilen jeg har drømt om siden jeg kunne stave til "Fiat", dukkede tilfældigvis op gennem en søgning på "Autouncle".
Det var en hvid Uno Turbo mk1, som stod parkeret i Valencia hos Leadercar Levante. Den var desværre allerede solgt, men den flinke sælger havde en sort mk2 stående også.
Rejsen gik til Valencia i April 2017 for at se på den, og spændingen var stor, da jeg stod ud af Taxien. Den var i en fantastisk stand - fuldstændig uden rust .......
Den havde stået ved en samler, så gummilisterne var desværre fuldstændigt færdige, og der var en del andre småting, som skulle ordnes.
Jeg aftalte med sælger, at han fik ordnet det hele, og fløj hjem igen. Der skulle gå lang tid, før den var færdig - det er jo Spanien - men i starten af November var den endeligt færdig...
Køreturen hjem på knap 2600 km. gik som en drøm, og den fløj gennem syn, uden bemærkninger (bortset fra manglende seler bag)
Nu er den så endelig på Danske plader og klar til at komme i vinterhi, når den lige har fået en omgang undervognsbehandling.
Jeg glæder mig til foråret :)
Det var en hvid Uno Turbo mk1, som stod parkeret i Valencia hos Leadercar Levante. Den var desværre allerede solgt, men den flinke sælger havde en sort mk2 stående også.
Rejsen gik til Valencia i April 2017 for at se på den, og spændingen var stor, da jeg stod ud af Taxien. Den var i en fantastisk stand - fuldstændig uden rust .......
Den havde stået ved en samler, så gummilisterne var desværre fuldstændigt færdige, og der var en del andre småting, som skulle ordnes.
Jeg aftalte med sælger, at han fik ordnet det hele, og fløj hjem igen. Der skulle gå lang tid, før den var færdig - det er jo Spanien - men i starten af November var den endeligt færdig...
Køreturen hjem på knap 2600 km. gik som en drøm, og den fløj gennem syn, uden bemærkninger (bortset fra manglende seler bag)
Nu er den så endelig på Danske plader og klar til at komme i vinterhi, når den lige har fået en omgang undervognsbehandling.
Jeg glæder mig til foråret :)
Fiat Uno Turbo i.e,
jun 2006
Følger: 62 Følgere: 66 Biler: 6 Emner: 251 Svar: 1.939
Og det lyder som en god tur hjem med den.
Høj herfra
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.172
Pas på den - og ikke mindst dig selv
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 76 Svar: 380
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 5 Biler: 3
Jeg har haft et par Clio'er som faktisk var ok, og en Saxo VTS foruden min 206'er.
Ja - turen var rigtig god og en rar måde at lære sin 'nye' bil at kende - selvom det selvfølgelig også er en smule risikofuldt, med et lidt ældre køretøj, som man slet ikke kender. Udover, at det pis regnede fra Frankrig og hjem, var det alligevel helt ok. Den lå på 120-130 km/t for ikke at presse den unødigt, og det var først i Tyskland, at der bliv lukket lidt ekstra op.
Det kunne jeg sagtens finde på at gære igen
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 5 Biler: 3
Ja - jeg har heller ikke særligt gode erfaringer med Peugeot, selvom det var en bovlam 206 Diesel. Den duede bare ikke, men værkstedet gjorde nu heller ikke meget for at få den til det........ Er vi ude i en gammel Citroen Type H ?
[#¤LindkvisT¤]
Tjek - Udstødningsophænget blev fikset inden syn, men tak for tippet
I det her tilfælde valgte jeg at køre den hjem fra Valencia selv, selvom det samlet set nok koster det samme som at få den fragtet - men så ved jeg det til næste gang, men det var en rigtig fed tur.
Jeg tror ikke det kan betale sig selv at sørge for fragt. Jeg har spurgt lidt rundt, og der ville det koste mellem 1000 og 1200 Euro, hvor forhandleren regnede med at kunne sende den for mellem 700 og 800 Euro
jan 2005
Følger: 91 Følgere: 85 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 40
Mvh Lindkvist
( P.S. Husk udstødningsophøng
)
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 5 Biler: 3
Det er jo altid svært med afgifter. Der er en til salg på Bilbasen, som sælger ønsker 30.000 kr. for uden afgift og 49.500 kr. med ...... Så hvis de 19.500 i denne sammenhæng er udtryk for beregningen af afgift på den, er det mere end 10.000 kr. mere end hvad jeg har betalt
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 5 Biler: 3
Ja - man må sige at den har en overraskende måde at flytte sig på - under 3000 rpm og uden tryk sker der absolut intet, men det ændre sig præcist som du beskriver Umiddelbart tro jeg bestemt ikke, at det er en dårlig investering, hvis blot man ikke misbruger den og lader den ruste op (Hvilket jo er stor risiko for en 80'er/90'er Fiat)
[#Niels A]
Stakkels mand - Men sådan går det jo, når man er for langt fremme i skoene ...... Nu var en 205 GTI nok ikke den værste PUG man kunne køre i - og det er det såmænd nok heller ikke i dag
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 5 Biler: 3
Jeg håber på, at jeg kan følge op på historien om bilen når den får kørt flere kilometer i det nye år !
jan 2008
Følger: 42 Følgere: 43 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 76
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 447
Hold nu op en flot Uno! Vi havde en magen til i familien engang, og jeg kan huske den første oplevelse af turbo-lag var i netop den bil. På første tur kunne man sidde uimponeret over den ellers påståede hurtige motor - lige indtil boostmåleren viste udslag. Så skal jeg da love for man kom afsted Det var nu en sjov lille go-kart.
Det er nok et glimrende investeringsobjekt også, for jeg vil da forestille mig det er gået/går med Uno'en som med mange af de andre hot hatches fra 80'erne? Så kan foråret bare ikke komme hurtigt nok.
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.217
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 76 Svar: 380
jan 2005
Følger: 72 Følgere: 73 Biler: 5 Emner: 11 Svar: 184
okt 2005
Følger: 56 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 240 Svar: 1.510
mar 2007
Følger: 192 Følgere: 90 Biler: 7 Emner: 13 Svar: 128
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
mar 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 9 Emner: 81 Svar: 724
Det er os sket i år, og den holder os i en opvarmet garage, og venter på foråret kommer
mar 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 9 Emner: 81 Svar: 724
mar 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 9 Emner: 81 Svar: 724
Velkommen ind til din fine lille drømme bil
apr 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 18
maj 2015
Følger: 4 Følgere: 9 Biler: 3 Svar: 3
mar 2010
Følger: 16 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 172
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
dec 2016
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 51
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 28 Svar: 336
feb 2007
Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 139
jul 2015
Følger: 13 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 33
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5800 Emner: 633 Svar: 5.095
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4404 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.085
jul 2006
Følger: 24 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 84
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 12
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 276