Mitsubishi Galant VR-4 2.5 V6 Twin Turbo AWD, Type-S. 2003
3.081 visninger
|
Oprettet:
Mitsubishi Galant VR-4 2.5 V6 Twin Turbo AWD, Type-S.
Årgang:
2003
Motor:
6A13TT - 2.5L V6 Twin Turbo Intercooler med 24 Ventiler og 4 knastaksler.
Stor forskel fra 6A13 n/a. motor som sidder i de fleste danske Galanter.
Cirkus 9 - 10 Km på literen, og den kører simpelthen bare så godt!
Super meget træk, og ingen turbo lag.
5 tins Automat tiptronic Mitsubishi gearkasse bygget i samarbejde med Porsche.
Med manual sportstilstand, hvilket muliggør et hurtigt og effektivt gearskifte, så man også kan nyde en sporty manuel kørsel.
Hestekræfter
Standard 300HK
Begrænset topfart fra fabrikken på 180Km/t.
( Har dog ikke testet det )
Begrænset topfart fra fabrikken på 180Km/t.
( Har dog ikke testet det )
Fælge
18¨ Mitsubishi Lancer X fælge, som passer perfekt.
16¨ Originale VR-4 fælge, de skal dog renoveres og males om.
( Men de haves!! )
16¨ Originale VR-4 fælge, de skal dog renoveres og males om.
( Men de haves!! )
Dæk
215/45R18 Goodyear sommer dæk.
Undervogn
- Active Yaw Control / AYC.
- Standard fjedre, da bare almindelige sænkingsfjedre samt gevind er
blevet ret sjældne nu om dage til denne bil.
- Standard fjedre, da bare almindelige sænkingsfjedre samt gevind er
blevet ret sjældne nu om dage til denne bil.
Bilstereo
Min gamle Sony Xplod radio fra 2007 som spiller upåklageligt fint.
Højtalerne er blevet udskiftet af tidligere ejer.
Det hele skal udskiftes til noget nyere og bedre!
Højtalerne er blevet udskiftet af tidligere ejer.
Det hele skal udskiftes til noget nyere og bedre!
Styling
Original facelift VR-4 styling... 3¨gen. Kouki, det er 100% nok i sig selv.
Super flot og tidsløst design ... super fed bil alt i alt!
Carbon kølerhjelm med luft indtag. ( Ikke monteret )
Kromdelete skal udføres.
Tidligere ejer har været ret vild med krom, derfor har bilen krom
håndtag og nummerplade trim liste, sågar krom sprinklerdyser med led lys i...
Alle originale dele haves og de skal på bilen igen!
Super flot og tidsløst design ... super fed bil alt i alt!
Carbon kølerhjelm med luft indtag. ( Ikke monteret )
Kromdelete skal udføres.
Tidligere ejer har været ret vild med krom, derfor har bilen krom
håndtag og nummerplade trim liste, sågar krom sprinklerdyser med led lys i...
Alle originale dele haves og de skal på bilen igen!
Interiør
Fuld læder kabine i sort, hvor alt plast er også sort.
Sæderne er med fuld automatisk justering, man sidder super godt i dem!
Kabinen er fra en europæisk Galant Avance da bilen jo er
konverteret.
Avance modellen er nemlig i sort plastik ligesom facelift VR-4,
bare som venstrestyret, så det var oplagt med den kabine.
Sæderne er med fuld automatisk justering, man sidder super godt i dem!
Kabinen er fra en europæisk Galant Avance da bilen jo er
konverteret.
Avance modellen er nemlig i sort plastik ligesom facelift VR-4,
bare som venstrestyret, så det var oplagt med den kabine.
Ekstra tilbehør
- Bag vinduesvisker m. sprinkel.
- Fartpilot.
- Sædevarme.
- Automatisk foldbar spejle.
- Automatisk klimaanlæg.
- Elektrisk rudehejs funktion.
- 2x front tågelygter
- Armlæn for og bag.
- 2x Askebærer.
- ABS, TLC, ESP.
- Splitbagsæde.
Mere jeg sikkert har glemt.
Eftermonteret kørecomputer.
Eftermonteret bil alarm.
Eftermonteret bakkamera.
( Alt dette skal hives ud med høj hastighed!!! )
Eftermonteret boost gauge, det er ok.
- Fartpilot.
- Sædevarme.
- Automatisk foldbar spejle.
- Automatisk klimaanlæg.
- Elektrisk rudehejs funktion.
- 2x front tågelygter
- Armlæn for og bag.
- 2x Askebærer.
- ABS, TLC, ESP.
- Splitbagsæde.
Mere jeg sikkert har glemt.
Eftermonteret kørecomputer.
Eftermonteret bil alarm.
Eftermonteret bakkamera.
( Alt dette skal hives ud med høj hastighed!!! )
Eftermonteret boost gauge, det er ok.
Styrker ved bilen
Det taler vist for sig selv.
Massere plads og god komfort.
Total ukendt bil her i DK, folk tror den er ¨skiltetunet¨
så lidt sleeper kan man vel godt kalde den.
Massere plads og god komfort.
Total ukendt bil her i DK, folk tror den er ¨skiltetunet¨
så lidt sleeper kan man vel godt kalde den.
Svagheder ved bilen
Dyr i brændstof, men det er det hele værd.
Japansk metal.
Meget lidt plads i motorrummet.
Et stort men godt skrummel af en bil.
Japansk metal.
Meget lidt plads i motorrummet.
Et stort men godt skrummel af en bil.
Bemærkninger
Japansk Super-Saloon.
Drømmen bilen, og jeg købte den da jeg fik muligheden for det...
Chancen ville nok ikke komme igen, da de ikke kan importeres til DK længere...
Dette et pt. min projektbil og i fremtiden min sommerbil.
Den skal renoveres hist og her så den bare står hel skarp og original.
Og den skal køres pænt or ordenligt.
Efter megen undersøgelse har jeg fundet frem til at der er 3-4 Galant VR-4 og 4 Legnum ( Stationcar modellen ) på plader i Danmark.
Overall er der vidst kun en lille håndfuld i hele verden som LHD.
Oprindeligt var Galant VR-4 designet som en rallybil, der opfyldte reglerne for gruppe A i rally,
til udfordringen fra Lancia Delta HF Integrale og Toyota Celica GT Four i 80'erne.
Produktionen af 8. generation Galant VR-4 blev indstillet i 2002.
Modellen var også tilgængelig som en stationcar kendt som Mitsubishi Legnum.
Bilen her bliver holdt vedlige, passet og plejet.
Den er lige blevet poleret for et par måneder siden.
Jeg håber at i kan lide den ..Stil endelig bare spørgsmål.
Drømmen bilen, og jeg købte den da jeg fik muligheden for det...
Chancen ville nok ikke komme igen, da de ikke kan importeres til DK længere...
Dette et pt. min projektbil og i fremtiden min sommerbil.
Den skal renoveres hist og her så den bare står hel skarp og original.
Og den skal køres pænt or ordenligt.
Efter megen undersøgelse har jeg fundet frem til at der er 3-4 Galant VR-4 og 4 Legnum ( Stationcar modellen ) på plader i Danmark.
Overall er der vidst kun en lille håndfuld i hele verden som LHD.
Oprindeligt var Galant VR-4 designet som en rallybil, der opfyldte reglerne for gruppe A i rally,
til udfordringen fra Lancia Delta HF Integrale og Toyota Celica GT Four i 80'erne.
Produktionen af 8. generation Galant VR-4 blev indstillet i 2002.
Modellen var også tilgængelig som en stationcar kendt som Mitsubishi Legnum.
Bilen her bliver holdt vedlige, passet og plejet.
Den er lige blevet poleret for et par måneder siden.
Jeg håber at i kan lide den ..Stil endelig bare spørgsmål.
Vil du se flere Mitsubishi Galant VR-4 2.5 V6 Twin Turbo AWD, Type-S. til salg? Andre Mitsubishi eller bare andre brugte biler?
Mitsubishi Galant VR-4 2.5 V6 Twin Turbo AWD, Type-S.
mar 2019
Følger: 3 Følgere: 2
Men super lækker bil du har fået
jul 2015
Følger: 12 Følgere: 36 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 22
Den her er jo modellen fra japan, derfor de 300hk... de har en lov omkring tophastighed på biler, derfor begrænset fra fabikken.
Og problemet ligger i at få lavet en dataerklæring på disse biler her.
Det var en anden sag før i tiden desværre...
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 20 Svar: 610
Men din har 300 hk og begrænset til 180 km/t? Hmmmm interressant, giver ingen mening specielt ikke den tid den blev lavet.
Og lige et spørgsmål hvorfor kan man ikke importere den længere?
jul 2015
Følger: 12 Følgere: 36 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 22
Sebbe, jeg gir dig fuldkommen ret
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 4 Svar: 60
jul 2005
Følger: 97 Følgere: 99 Biler: 6 Emner: 79 Svar: 530
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 17 Biler: 4 Svar: 1
apr 2021
Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 34
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 29
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4403 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 8.021
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 7 Svar: 27
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.351
jul 2005
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 5 Svar: 47
maj 2007
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 130
ikke tit man ser den model længere
mar 2003
Følger: 10 Følgere: 49 Biler: 1 Svar: 468